Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Investitii Proiect pentru supralărgirea Bulevardului Ghencea, valoarea investiţiei - 465 milioane lei

Proiect pentru supralărgirea Bulevardului Ghencea, valoarea investiţiei - 465 milioane lei

Indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii "Penetraţie Prelungirea Ghencea-Domneşti şi Supralărgire Bulevardul Ghencea între str. Braşov şi terminal tramvai 41" vor fi supuşi aprobării în şedinţa din 26 septembrie a Consiliului General al Municipiului Bucureşti. 

 

Valoarea totală a investiţiei este de 465 milioane lei, fără TVA, durata de execuţie fiind estimată la doi ani. Sunt prevăzuţi următorii indicatori tehnico-economici: lungime traseu 5,7 kilometri; lungime cale dublă tramvai 5.900 m; lungime cale simplă tramvai 260 m; lungime pistă biciclete cale dublă 1.600 m; cale simplă 8.200 m; trei pasaje pietonale; 24 staţii bus; 20 peroane tramvai; un park and ride. 

Obiectivele proiectului sunt: lărgire la patru benzi Prelungirea Ghencea, între str. Braşov şi Centura Bucureşti; realizarea unei piste de biciclete; realizare cale dublă de tramvai; amenajare trotuare; modernizarea sistemului de iluminat; modernizarea şi extinderea reţelei de apă şi canal; construirea unui nod intermodal cu parcare supraetajată la capătul Bulevardului Prelungirea Ghencea, în zona nodului rutier de la Domneşti; lărgirea la patru benzi şi păstrarea liniei de tramvai existente pe Bulevardul Ghencea până la capătul liniei 41. 

În raportul de specialitate se mai arată că, printr-o hotărâre CGMB din 2007, au fost aprobate documentaţiile tehnico-economice şi indicatorii aferenţi pentru proiectul "Modernizarea unor artere de penetraţie, străpungeri şi pasaje rutiere şi pietonale" Penetraţia Prelungirea Ghencea Domneşti. 

"Datorită necesităţii introducerii liniei de tramvai pe str. Prelungirea Ghencea, introducerii nodului intermodal adiacent pasajului Domneşti, pasaj avut în derulare de către CNAIR, introducerii lărgirii la patru benzi şi păstrării liniei de tramvai existente pe Bulevardul Ghencea până la capătul liniei 41, este nevoie de adaptarea proiectului iniţial astfel încât să se asigure funcţionalitatea integrată atât a tramvaiului, cât şi a căii rutiere în condiţiile actuale de trafic", prevede documentul.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri