Jurnalul.ro Ştiri Locale RADET: ELCEN nu a respectat calendarul de revizii comunicat iniţial; reviziile la cele două CET-uri erau decalate

RADET: ELCEN nu a respectat calendarul de revizii comunicat iniţial; reviziile la cele două CET-uri erau decalate

Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice informează că ELCEN nu a respectat calendarul de revizii comunicat iniţial şi asumat de către RADET, program care prevedea ca CET-urile Sud şi Grozăveşti să intre în revizie în intervale diferite, astfel că apa caldă a ajuns să parcurgă o distanţă dublă faţă de cea normală până la locuinţele bucureştenilor din Colentina şi Pantelimon.

"Conform calendarului anual de revizii comunicat de ELCEN pentru anul 2016, transmis către RADET în data de 2 februarie, CET Sud era programat să intre în revizie între 6 - 26 iunie, iar CET Grozăveşti între 8 - 28 august. În fapt, CET Sud a intrat pe 1 iunie, iar CET Grozăveşti a intrat pe 6 iunie, faţă de 8 august, cum era programat iniţial. În aceste condiţii, alimentarea consumatorilor deserviţi de către aceste centrale, respectiv locuitorii sectoarelor 2 şi 3, a fost preluată prin manevre în sistem, de CET Progresu şi CET Vest", a informat RADET, prin intermediul unui comunicat.

RADET precizează că nerespectarea calendarului de revizii a dus la situaţia actuală, de a nu putea fi livrată apa caldă locuitorilor din sectorul 2.

"Zonele Colentina şi Pantelimon sunt situate la cea mai mare distanţă de centralele din care se face în prezent alimentarea. Practic, apa caldă parcurge până în apartamentele bucureştenilor o distanţă de 14 kilometri, faţă de 7,5 cât era în mod normal, apa ajungând mai rece la consumator", a menţionat RADET.

Directorul general RADET, Valentin Viţalariu, a precizat că în această situaţie clienţii aveau la robinet apă rece în loc de apă caldă.

"Din respect pentru banii cetăţenilor, am dispus sistarea agentului termic până la atingerea parametrilor de furnizare", a adăugat el.

RADET a menţionat că depune toate eforturile pentru remedierea situaţiei actuale.

"Oprirea anumitor puncte termice face posibilă încălzirea apei calde aduse de la centrale diametral opuse zonelor afectate şi livrarea către bucureşteni conform condiţiilor prevăzute în contractele de furnizare de servicii. Până la ora 20,00 a zilei de 9 iunie, situaţia nu a putut fi remediată", a menţionat sursa citată.

Bucureştenii din Colentina şi Pantelimon au rămas de miercuri fără apă caldă din cauza parametrilor necorespunzători ai acesteia. RADET anunţa, miercuri, că acest lucru este o consecinţă a faptului că nu există banii necesari pentru efectuarea reparaţiilor şi reviziilor la reţeaua de transport şi distribuţie.

"Situaţia opririi furnizării apei calde intervine după ce, în cursul săptămânii trecute, ELCEN a oprit funcţionarea CET Sud pentru efectuarea lucrărilor anuale de revizie. Alimentarea consumatorilor deserviţi de către această centrală, respectiv locuitorii sectoarelor 2, 3 şi 4, a fost preluată prin manevre în sistem, de CET Vest şi CET Progresu. Dintre cele 3 sectoare afectate de oprirea CET SUD, sectorul 2 este cel mai afectat, pentru că nu există capacitatea de acoperire a consumatorilor din această zonă", a precizat RADET. AGERPRES

Subiecte în articol: radet elcen
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri