Astfel, Mehedinţi, Covasna, Sălaj, Harghita, Satu Mare şi Caraş-Severin sunt judeţele din România care au fiecare mai puţin de 500 de microîntreprinderi active în comerţul alimentar local, aceste afaceri fiind cele care luptă în continuare cu marile lanţuri internaţionale pentru banii pe care românii îi cheltuie pe bunuri de larg consum.
La polul opus se află, paradoxal, Bucureştiul, care are de aproape zece ori mai multe astfel de afaceri, deşi Capitala este şi cea care are cele mai multe magazine moderne, fie ele hipermarketuri ori supermarketuri, fie magazine de discount şi proximitate modernă.
Pentru harta comerţului tradiţional, au fost selectate doar microîntreprinderile dat fiind că un magazin din segment are, în mod normal, afaceri sub acest prag de 2 milioane de euro, conform datelor ZF obţinute de la jucătorii din domeniu.
În total, sunt circa 47.500 de astfel de firme, cu 60.000 de salariaţi şi cu afaceri cumulate de 15 mld. lei (3 mld. euro).
(sursa: Mediafax)