Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii Șase reguli pentru crearea unei bune impresii la interviul de angajare

Șase reguli pentru crearea unei bune impresii la interviul de angajare

Unul dintre cele mai importante aspecte ale unui interviu este prima impresie, iar dacă ai reușit să obții o întâlnire pentru postul dorit, atunci este esențial să creezi o imagine bună despre tine încă de la început.

 

Potrivit studiilor, primele interacțiuni sunt esențiale în decizia managerilor de a angaja un candidat sau nu, peste 30% dintre aceștia luând decizia de a coopta pe cineva în echipă în primele cinci minute ale întâlnirii.

Caută informații despre companie

Cercetează firma și află cât mai multe despre proiectele ei și strategia pe care o aplică. Acumularea unor cunoștințe despre companie înainte de interviu te va ajuta să ai mai multă încredere în tine, lucru care va fi vizibil și pentru angajator. Poți găsi materiale atât pe site-ul firmei, cât și în presă sau pe canalele de comunicare. Astfel, vei înțelege mai bine care sunt obiectivele, dar și așteptările lor de la viitorul coleg de echipă.

Pregătește răspunsurile la întrebările obișnuite

În majoritatea interviurilor există o serie de întrebări adresate în mod frecvent. Așadar, este esențial să ai deja răspunsurile la chestiuni precum: „Ce ne-ai putea spune despre tine?”, „Unde te vezi peste cinci ani?”, „De ce îți dorești acest post?” sau „Care sunt calitățile care te recomandă pentru ocuparea acestui loc?”. O comunicare concisă, rapidă și plină de tenacitate va convinge și va impresiona interlocutorul.

Planifică-ți programul astfel încât să nu întârzii

Un lucru esențial în crearea unei bune prime impresii este punctualitatea, așadar organizează-ți timpul astfel încât să ajungi un pic mai devreme în locul unde urmează să aibă loc interviul. Dacă mergi cu transportul în comun, fii atent la rutele pe care le alegi, iar dacă sunt aglomerate, pleacă mai devreme de acasă. Dacă mergi cu mașina personală, în afară că va trebui să-ți iei o marjă de timp, va trebui să te interesezi dacă există parcări în jurul companiei, tocmai pentru a evita o întârziere.

Răspunde sincer și concret la întrebări

Cei mai mulți oameni sunt tentați să-și înfrumusețeze abilitățile, realizările și proiectele. Cu toate acestea, sinceritatea este unul dintre aspectele pe care managerii le apreciază și le respectă. Așadar, concentrează-te pe punctele tale forte și evidențiază-le în discuția cu angajatorul.

Întreabă despre acțiunile viitoare

Odată ce interviul tău se încheie, întreabă care sunt pașii următori și la ce ar trebui să te aștepți în continuare. Astfel, în funcție de răspuns, vei ști cum să te organizezi. Sunt companii care cer la angajare mai multe documente, precum diplome, cazier judiciar, adeverință de la medicul de familie etc. Având toate aceste detalii încă de la început, vei avea posibilitatea să pregătești totul.

Trimite un e-mail personalizat

Majoritatea candidaților cataloghează acest sfat ca fiind unul total neobișnuit și care nu este apreciat de către angajator. Cu toate acestea, studiile arată că managerii sunt impresionați de acest gest și le confirmă faptul că persoana respectivă este interesată de postul scos la concurs.

 

De asemenea, acordă o atenție sporită vestimentației pe care o alegi. Încearcă să păstrezi o linie clasică, în culori neutre și fără multe accesorii. Mai mult, optează pentru un parfum discret, care să nu deranjeze.

 

Sursa foto: Shutterstock

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri