Jurnalul.ro Ştiri Observator Scandal la Poșta Română, pentru uniformele inspirate de Partidul Comunist Chinez

Scandal la Poșta Română, pentru uniformele inspirate de Partidul Comunist Chinez

de Diana Scarlat    |   

Sindicatul din Poșta Română îl acuză pe directorul general că-și bate joc de angajați, impunând niște uniforme gri-șobolan care seamănă izbitor cu salopetele muncitorești din anii ’70-’80.

Angajații asociază apariția echipamentelor cu vizita directorului în China, exact în perioada când sindicatul derula o acțiune de protest. Oamenii spun că uniformele ar fi trebuit să arate cu totul altfel și să fie de o calitate mai bună, dar directorul a cumpărat, din bani publici, niște uniforme care vor crea confuzii între poștași și lucrătorii de la salubrizare. Directorul spune că uniformele au fost cumpărate în baza unui contract din 2022, fiind o dovadă a grijii pe care le-o poartă angajaților și neavând legătură cu vizita lui recentă în China.

Oripilați de uniformele gri-șobolan pe care vor fi obligați să le poarte, sindicaliștii din Poșta Română spun că directorul general își bate joc de ei și s-ar fi deplasat în China, la fel ca vechii lideri comuniști, să ia lumină de la Partidul Comunist Chinez. De altfel, cu puțin timp înainte de revoluția din decembrie 1989 a mai existat o încercare de a obliga toată clasa muncitoare din România să poarte salopete de aceeași culoare, tot de inspirație chineză, dar la 34 de ani distanță de acel moment, nici măcar muncitorii din China nu mai poartă astfel de uniforme.

„Proaspăt întors din delegația avută în China, unde a petrecut aproape o săptămână, directorul general al Compania Naţională Poşta Română, Valentin Ștefan - un om de largă respirație europeană și, mai nou, mondială - a pregătit noile modele de uniforme pentru poștașii României! După cum arată, se pare că sursa lui de inspirație este mai degrabă liderul de la Phenian”, au scris pe pagina de Facebook a sindicatului angajații Poștei Române. Aceștia mai spun că „în timp ce directorul general al Poștei Române se plimba prin China, în România avea loc greva de avertisment a lucrătorilor poștali nemulțumiți de veniturile scandalos de mici pe care le au în comparație cu munca prestată”. Organizația aparține de Blocul Național Sindical, care derulează o campanie națională intitulată  ,,Poștașii nu vor să mai fie săracii României! Stop abuzurilor din Poșta Română!”. 

O mare realizare a conducerii

În replică, directorul general a prezentat noile uniforme ca pe o mare realizare: „Cea mai importantă resursă strategică a Companiei Naționale ,,Poșta Română” sunt oamenii. Uniformele puse la dispoziție salariaților de către companie au impact semnificativ asupra calității condițiilor de muncă și asupra culturii organizaționale, imaginii stakeholderilor organizației despre ea însăși precum și a imaginii acesteia în exterior. Astfel, pentru prima dată în 15 ani s-au efectuat demersurile necesare pentru demararea procesului de achiziționare a uniformelor pentru aproximativ 17.500 de salariați din zona operațională”. 

În răspunsul oficial pe care Poșta Română l-a dat pentru Jurnalul se precizează că procesul de achiziție a fost demarat la sfârșitul anului 2022, în baza unui contract de circa 5 milioane de lei, fiind atribuit, în urma procedurilor aferente, în toamna anului 2023.

„În prezent, contractul este în derulare. Calendarul pentru acordarea de uniforme este următorul: 1. În prima jumătate a lunii martie se va acorda primul kit care va conține: Șapcă, pelerină, pantaloni; 2. În luna mai se va acorda al doilea kit compus din: tricou, cămașă; 3. De asemenea, vor fi acordate, până la sfârșitul anului 2024, următoarele elemente distinctive: salopetă, eșarfă, vestă, genți poștale”, a explicat Compania Națională ,,Poșta Română” care astfel continuă „măsurile de modernizare și investește constant în condiții de lucru mai bune pentru salariații săi”. 

Fără măsuri reale pentru companie

În plus, Poșta își laudă uniformele criticate de angajați, explicând că acestea „reprezintă un angajament ferm al Poștei Române față de profesionalism și calitate în serviciile pe care le oferim comunității noastre”. 

Sindicaliștii nu sunt de aceeași părere și spun că uniformele care le-au fost prezentate inițial arătau cu totul altfel, iar ceea ce au primit acum reprezintă o ofensă la adresa lor.

Sindicaliștii mai critică actuala conducere și pentru faptul că nu a luat nicio măsură reală pentru îmbunătățirea activității Poștei, deși se aștepta o intrare pe piața coletăriei, în competiție cu firmele private. BNS chiar a făcut mai multe propuneri pentru a transforma Poșta în hub zonal pentru transportul coletelor și pentru crearea unor depozite, dar și pentru folosirea angajaților în proiecte sociale – ceea ce nu s-a întâmplat.

Azi am aflat de la reprezentanții companiei că  hainele gri nu sunt nici echipamente de lucru, nici echipamente de protecție, conform legii. Sunt "ținute" și nu sunt obligatoriu de purtat. Au cheltuit 5 milioane de lei - 1 milion de euro - pentru ceva opțional.

Dumitru Costin, președinte BNS

Comunicat de presă

28.03.2024

Guvernul trebuie să aplice modelul german pentru asigurările RCA

 

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) solicită Guvernului României să declanșeze de urgență modificarea Codului Fiscal aplicabil pieței de asigurări din România și să studieze modelul german. Așa cum astăzi vedem că multinaționalele din piața de asigurări achită taxe ridicol de mici în România, se întâmpla și în Germania, acum 20 de ani. Cum multinaționalele au preluat modelul din Germania, pentru a-l aplica în România, la fel ar trebui să procedeze și Guvernul României, preluând soluțiile de la Guvernul Germaniei.

Germania reprezintă un model în privința gradului de colectare a taxelor, nivel la care statul român doar poate visa. Firmele de asigurări din Germania achită taxe speciale statului german în cuantum de 19%, pe lângă taxele de funcționare și impozitele pe salarii. De ce a introdus statul german aceste taxe speciale firmelor de asigurări? Pentru că acum 20 de ani, aceleași firme de asigurări care astăzi vând RCA în România și se declară veșnic pe pierdere sau cu profituri ridicol de mici, au fentat, prin aceleași strategii și statul german.

„Soluția acoperirii uriașului deficit bugetar nu se rezolvă prin creșterea taxelor microîntreprinderilor, în timp ce multinaționalele achită taxe și impozite derizorii în țara unde înregistrează, în realitate, cele mai mari profituri din grup.

Guvernul României poate învăța din experiența altor state care au fost fentate de aceleași multinaționale din asigurări, în același fel. În Germania, taxa de 19% aplicată produsului de asigurare RCA nu poate fi dedusă, nefiind vorba despre un TVA.” – a explicat Vasile Ștefănescu, Președinte COTAR.

Daca statul român vrea să colecteze mai mulți bani la buget, trebuie să ne îmbunătățim legislația, iar punctul de pornire îl reprezintă modificarea Codului Fiscal, astfel încât firmele de asigurări (al caror apetit de creștere a prețului RCA poate fi ținut în frâu doar cu ordonanțe succesive de plafonare a prețului acestui produs) să plătească taxe pentru miliardele de euro încasate de șoferii obligați să le cumpere lor produsul de lux, dar obligatoriu, numit RCA.

Ieri, companiile de asigurări și-au pus poalele în cap, la aflarea veștii că Guvernul României va continua plafonarea prețului RCA, în timp ce ei pregăteau majorări de preț – la fel de nejustificate ca și cele din ultimii 3  ani. Au lansat noi dezinformări, susținând ca este imposibil să mai plătească despăgubirile care ar fi în creștere. Adevarul este cu totul altul și îl regăsim în ultimul raport publicat de ASF despre piața de asigurări.

În raport găsim evoluția frecvenței actuale a daunei în România:

 

Anul 2018: 6,4%

Anul 2019: 6,5%

Anul 2020: 5,3%

Anul 2021: 5,8%

Anul 2022: 4,7%

 

Asta înseamnă că numărul de accidente în România este în scădere, situație confirmată în cadrul aceluiași raport, prin scăderea numărului de dosare de daună deschise pe RCA de firmele de asigurări:

Anul 2018: 369.976 dosare de daună RCA

Anul 2019: 400.358 dosare de daună RCA

Anul 2020: 338.038 dosare de daună RCA

Anul 2021: 388.935 dosare de daună RCA

Anul 2022: 341.470 dosare de daună RCA

 

Ultimul raport publicat de ASF arată că rata daunei pentru produsul RCA a fost în primele 9 luni ale anului 2023 de 97,68%, fiind observată o îmbunătățire substanțială, comparativ cu anii anterori, astfel:

2023: 97,68%

2022: 107,29%

2021: 131,94%

 

Ceea ce înseamnă că produsul RCA este unul profitabil pentru firmele de asigurări la nivelul actualelor tarife RCA așa-zis plafonate.

Am atașat 5 oferte de RCA din luna martie 2024 pentru camioane, pentru a se putea face comparația:

Oferta 1. Autovehicul clasa B2  (reducere 10%): tariful RCA minim 13.940 lei, tariful maxim 84.913 lei, tarif mediu 28.507 lei, tarif de referință 7.748 lei. 

Oferta 2. Autovehicul clasa B0. Tarif RCA maxim 83.002 lei, tarif minim 11.444 lei, tarif de referință 8.609 lei. 

Oferta 3. Autovehicul clasa B2 (reducere 10%). Tarif RCA maxim 82.415 lei, tarif minim 13.478 lei , tarif mediu 28.545 lei, tarif de referință 8.178 lei.

Oferta 4. Autovehicul clasa B0. Tarif maxim 81.202 lei, tarif minim 11.652, tarif mediu 23.708 lei, tarif de referință 8.609 lei.

Oferta 5. Autovehicul clasa B1 (reducere 5%) Tarif RCA maxim 71.751 lei, tarif minim 12.421 lei, tarif mediu 27.145 lei, tarif de referință 8.178 lei.

 

Important de reținut este faptul că în calculul tarifului de referință publicat de ASF sunt incluse toate cheltuielile companiilor de asigurări plus un procent de 5% profit pentru firma de asigurări. Diferența dintre tariful de referință și tariful RCA real de vânzare reprezintă oglinda lăcomiei companiilor de asigurări protejate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară. 

Se poate observa cu ușurință ca între tariful mediu RCA ofertat de către firmele de asigurări și tariful de referință RCA publicat de către ASF există diferențe de aproape 20.000 de lei. Mai precis, tariful RCA mediu de vânzare este de peste 3 ori mai mare decât tariful de referință. 

„Noi ne-am săturat să fim mințiți de companiile de asigurări, motiv pentru care solicităm Guvernului să modifice în regim de urgență Codul Fiscal, astfel încât cei care astazi ne mint că sunt în pierdere să plătească impozitul datorat în țara în care au făcut profitul. Guvernul ar trebui să lase IMM-urile să respire și să aibă curajul să taxeze corespunzător multinaționalele care fentează de 20 de ani statul român, cum au procedat și cu statul german” - a declarat Vasile Ștefănescu, Președinte COTAR.

               Biroul de Presă COTAR

 

CONFEDERAŢIA OPERATORILOR şi TRANSPORTATORILOR AUTORIZAŢI din ROMÂNIA (C.O.T.A.R.), cu sediul în Bucureşti, str. George Enescu, nr. 27-29, sector 1, reprezentativă la nivel naţional, conform Legii nr. 62/2011 şi a Sentinţei Civile nr. 23 FED/16.11.2013, Sentinţă Civilă nr. 2 REP/16.01.2017 pronunţată de Tribunalul Bucureşti, pe sectorul de activitate „transporturi rutiere”, ”şcoli de conducere auto” având ca membri federaţii şi asociaţii din rândul transportatorilor de persoane, marfa, transportatorilor în regim de taxi , unitatilor reparatoare ,brokeri si  şcolilor de conducători auto.

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

Subiecte în articol: scandal Poșta Română uniforme
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri