Jurnalul.ro Auto Sperietorile WLTP și RDE. Standarde noi în măsurarea consumului

Sperietorile WLTP și RDE. Standarde noi în măsurarea consumului

1 ianuarie 2019 a marcat momentul în care orice producător auto care vine pe piața din UE trebuie să măsoare și să publice consumul mașinilor pe care le omologhează după alte criterii decât cele folosite până acum. Standardul NEDC permitea producătorilor auto să măsoare și să afișeze consumul urban, extraurban și mixt în condiții de măsurare specială. Erau folosite trucuri care aveau doar o legătură absolut întâmplătoare cu realitatea, de la acoperirea fantelor dintre uși, pentru creșterea factorului aerodinamic, la anumite presiuni în pneuri sau condiții meteo ideale pentru rulaj. Noua procedură pentru măsurarea consumului de combustibil şi a emisiilor de CO₂ se apropie mai mult de modul în care este condus un autovehicul zi de zi. Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, adică WLTP, este o metodă de testare armonizată la nivel mondial prin care se determină consumul unui autovehicul în baza datelor din traficul real, colectate din întreaga lume. WLTP nu are în vedere doar diferite situaţii şi viteze de deplasare în traficul rutier, ci şi diferitele variante de echipare şi clase de greutate. Dar standerdele în măsurare nu s-au oprit aici. WLTP va fi completat de cifrele testului Real Driving Emissions (RDE) care măsoară emisiile în condiții reale de condus ce reproduc mai precis modul de conducere a unui șofer obișnuit. Testul RDE reflectă condusul la urcarea și coborârea în pantă, în oraș la viteză redusă, cu viteză medie pe drumuri rurale și cu viteză mare pe autostradă. Integrează măsurători la altitudini înalte și joase, variațiile de sarcină ale vehiculului și influența temperaturii exterioare. Producătorii continuă să afișeze valorile NEDC pentru a bulversa clientul, dar acesta poate regăsi în mod obligatoriu și consumul și emisiile WLTP, mai apropiate de realitate.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri