Departamentul de Justiție al SUA a lansat anul trecut investigația, care nu a fost comunicată, în urma a peste o duzină de accidente, unele dintre ele mortale, în care a fost implicat sistemul de asistență pentru șoferi Autopilot al Tesla, care a fost activat în timpul accidentelor, au declarat persoanele respective.
Încă din 2016, materialele de marketing ale Tesla au lăudat capacitățile Autopilot. În cadrul unei conferințe telefonice din acel an, Elon Musk, directorul executiv al producătorului auto din Silicon Valley, l-a descris ca fiind "probabil mai bun" decât un șofer uman.
Săptămâna trecută, Musk a declarat într-o altă convorbire telefonică că Tesla va lansa în curând o versiune îmbunătățită a software-ului "Full Self-Driving", care va permite clienților să călătorească "la locul de muncă, la casa prietenului tău, la magazinul alimentar, fără ca tu să atingi volanul".
Un videoclip aflat în prezent pe site-ul companiei spune: "Persoana de pe scaunul șoferului este acolo doar din motive legale. El nu face nimic. Mașina se conduce singură".
Cu toate acestea, compania i-a avertizat, de asemenea, în mod explicit pe șoferi că trebuie să țină mâinile pe volan și să mențină controlul asupra vehiculelor lor în timp ce folosesc Autopilot.
Tehnologia Tesla este concepută pentru a asista la direcție, frânare, viteză și schimbarea benzii de rulare, dar funcțiile sale "nu fac ca vehiculul să fie autonom", precizează compania pe site-ul său.
Astfel de avertismente ar putea complica orice caz pe care Departamentul de Justiție ar dori să îl intenteze, au declarat sursele.
Tesla, care și-a desființat departamentul de relații cu presa în 2020, nu a răspuns la întrebările Reuters. De asemenea, Musk nu a răspuns la întrebări scrise. Un purtător de cuvânt al Departamentului de Justiție a refuzat să comenteze.
Musk a declarat într-un interviu acordat Automotive News în 2020 că problemele Autopilot provin din faptul că clienții folosesc sistemul în moduri contrare instrucțiunilor Tesla.
Autoritățile de reglementare în domeniul siguranței federale și din California analizează deja dacă afirmațiile privind capacitățile Autopilot și designul sistemului imprimă clienților un fals sentiment de siguranță, determinându-i să trateze Tesla ca pe niște mașini cu adevărat fără șofer și să devină relaxați la volan, cu consecințe potențial mortale.
În cadrul celei mai recente anchete, procurorii Departamentului de Justiție din Washington și San Francisco examinează dacă Tesla a indus în eroare consumatorii, investitorii și autoritățile de reglementare făcând afirmații nesusținute cu privire la capacitățile tehnologiei sale de asistență a șoferului, au precizat sursele.
Oficialii care desfășoară ancheta lor ar putea, în cele din urmă, să urmărească acuzații penale, să solicite sancțiuni civile sau să închidă ancheta fără a lua nicio măsură, au spus acestea.
Ancheta Departamentului Justiției privind Autopilot este departe de a recomanda vreo acțiune, în parte pentru că mai au loc alte două investigații ale Departamentului Justiției care implică Tesla, a declarat una dintre surse. Anchetatorii au încă mult de lucru și nicio decizie privind acuzațiile nu este iminentă, a spus această sursă.
Departamentul de Justiție s-ar putea confrunta, de asemenea, cu provocări în construirea cazului, au spus sursele, din cauza avertismentelor Tesla privind încrederea excesivă în Autopilot.
(sursa: Mediafax)