Jurnalul.ro Cultură Cea de-a treia ediție „SuperPovești din București”, la start. Proiect desemnat drept „Cea mai bună campanie de comunicare în domeniul Cultură / Artă” la Romanian PR Award

Cea de-a treia ediție „SuperPovești din București”, la start. Proiect desemnat drept „Cea mai bună campanie de comunicare în domeniul Cultură / Artă” la Romanian PR Award

de Magdalena Popa Buluc    |   

Compania de Librării București (CLB), cel mai longeviv lanț de librării din România, și Headsome Communication lansează astăzi, 1 martie 2023, cea de-a treia ediție a SuperPovești din București, un proiect îndrăgit care își propune să readucă în actualitate legendele și poveștile despre oraș cu ajutorul noii generații de cititori.

Copiii și adolescenții din capitală sau cei care învață în București sunt invitați să caute poveștile ascunse din istoria orașului: să le documenteze în familie, în cadrul comunității locale, în cadrul școlii, prin dialog cu profesorii, în biblioteci, în librării, să le „vâneze” în documentele și materialele din spațiul digital, pentru ca mai apoi să le transpună în povești.

La începutul toamnei, în perioada 11 - 21 septembrie 2023, copiii și adolescenții cu vârste între 8 și 18 ani, împărțiți în trei mari categorii de vârstă, sunt așteptați să trimită poveștile lor către organizatori. Un juriu va evalua poveștile trimise de ei, câștigătorii fiind anunțați pe data de 1 octombrie 2023. Cele mai bune povești vor fi publicate într-un volum colectiv, care va fi lansat în luna decembrie a acestui an. Participarea copiilor la concurs este gratuită.

Ne place să credem că, pe lângă dragostea de carte, care ne-a definit întotdeauna, CLB reprezintă Cunoaștere, Libertate și Bucurie pentru pasionații de lectură. De aceea, avem convingerea că, împreună, vom reuși să creștem o nouă generație de tineri valoroși, care să prețuiască darul minunat al lecturii. Iar proiectul SuperPovești din București încurajează deplin acest obicei”, a declarat Marieta Seba, directoarea Companiei e Librării București.

Lansat în perioada pandemiei și derulat cu succes în 2021 și 2022, proiectul SuperPovești din București a fost desemnat la finalul anului trecut drept „Cea mai bună campanie de comunicare din domeniul Cultură / Artă” la Romanian PR Award.

Sub umbrela SuperPovești din București au fost lansate până în prezent două volume.

Câștigătorii primei ediții a concursului și autorii primului volum sunt Thea Ilinca Jianu și Mara Miloș de la Liceul Teoretic Național (categoria 8-10 ani), Ioana Alexandra Anastasiu de la Școala Generală 280, Matei Andrei Petrescu de la Colegiul Național „Cantemir Vodă”, Thomas Popescu de la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” și Emil Racoveanu de la Colegiul Național „Gheorghe Șincai” (categoria 11-14 ani) și Bianca Georgiana Maria Borș de la Colegiul Național „Sfântul Sava” (categoria 15-18 ani).

Cea de a doua ediție a însumat 10 câștigători: Matei Alexandru Neacșu de la Școala Generală nr. 280, Antonia-Teodora Tiniche și Petra-Alessia Tiniche de la Școala Generală nr. 117, Thea Ilinca Jianu și Mara Miloș de la Liceul Teoretic Național (categoria 8-10 ani), Anastasia Nica de la Liceul Teoretic Național, Maria Cioflec de la Școala Internațională HLA, Matei-Andrei Petrescu de la la Colegiul Național „Cantemir-Vodă”, Teodora Mateescu de la Școala Generală nr. 178 și Andreea Rotaru de la Școala Generală nr. 280 (categoria 11-14 ani).

SuperPovești din București este o inițiativă a Companiei de Librării București și a Asociației Headsome Communication realizată în parteneriat cu Primăria București, ARCUB, Muzeul Național al Literaturii Române și Radio România Cultural.

Inițiatoarea și coordonatoarea proiectului este Oana Boca Stănescu, manager cultural, președinta Headsome Communication: „Bucureștiul este o moștenire pe care o primim și pe care vrem să o ducem mai departe prin povești. Este ceea ce își propune și campania SuperPovești din București, care «rulează în buclă»: să le ofere anual tinerilor cititori din capitală câte o carte scrisă chiar de reprezentanții generației lor – prima carte în care copiii și adolescenții din București rescriu legendele orașului, într-o campanie de promovare a lecturii, scrisului și memoriei sociale, inițiată de Compania de Librării București, cel mai vechi lanț de librării din România, și Headsome Communication, prima agenție de comunicare autohtonă dedicată proiectelor de promovare a lecturii.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri