Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Teama de a ține un discurs: 5 sfaturi pentru a gestiona emoțiile

Teama de a ține un discurs: 5 sfaturi pentru a gestiona emoțiile

Vorbitul în public face parte din viața de zi cu zi, dar cum te simți atunci când ai chiar tu de ținut un discurs? În cazul în care vei avea în fața ta unui grup numeros, probabil că emoțiile tale vor fi mai mari. Mai departe, vezi 5 sfaturi utile pe care să le pui în aplicare, pentru a gestiona mai bine ceea ce simți.

1. Alege o ținută elegantă, dar relaxată

Atunci când ai de făcut o prezentare, mai ales într-un cadru formal, alege atent ținuta, deoarece acest lucru îți va oferi mai multă încredere. O variantă sigură este un look business, la care să adaugi un element distinctiv, cum ar fi un ceas elegant sau o pereche de cercei din aur. De exemplu, o pereche din aur alb, cu model geometric, îți oferă un aer modern. În schimb, dacă vrei să transmiți mai multă căldură, atunci sunt potriviți niște cercei din aur galben, în formă de inimă.

2. Structurează discursul

Recomandarea generală este să înțelegi cât mai bine publicul. Acesta poate fi format, de exemplu, din lideri cu experiență sau studenți, așa că adaptează limbajul în funcție de nevoile și de așteptările celor care vor fi în sală.

Schițează ideile principale, fără a te pierde în detalii, și gândește-te cum să le transmiți, pentru a capta atenția. Repetă de câteva ori, dar fără a încerca să memorezi fiecare cuvânt. Din cauza emoțiilor, poți uita anumite lucruri. De aceea, este important să cunoști bine subiectul și, mai ales, să fie o temă care te pasionează.

3. Găsește ritualul potrivit

Începe cu o activitate de relaxare: ascultă muzica preferată, desenează sau mergi la plimbare. Ulterior, relaxează-te prin diferite tehnici de respirație și practică yoga sau o altă formă de meditație. Acest lucru te va ajuta să te concentrezi și să prezinți cu mai multă claritate ideile pe care urmează să le împărtășești. Găsește acel ritual care îți dă energie, dar și o stare de liniște.

Dacă ai posibilitatea, mergi mai devreme în sala în care are loc evenimentul. Încearcă să te familiarizezi cu locul respectiv și să vizualizezi întregul scenariu al discursului.

4. Pregătește un element distinctiv

Înainte de a începe discursul, folosește o tehnică de a atrage atenția, deoarece este lucru îți dă posibilitatea de a intra în atmosferă. Propune o activitate sau un joc, folosește un filmuleț pentru a pune câteva întrebări de deschidere sau roagă pe cineva din public să te ajute cu ceva specific.

Totodată, anticipează câteva dintre întrebările pe care urmează să le primești și încearcă să structurezi răspunsurile. În cazul în care o întrebare te va prinde nepregătit, asigură persoana respectivă că vei reveni la ea cu un răspuns. Cere-i mai multe detalii la finalul prezentării, pentru a arăta că ești interesat de subiect și roagă-o să-ți lase datele de contact.

5. Pune lucrurile într-o lumină pozitivă

Teama de a vorbi în public se poate manifesta prin diferite forme, de la a uita ceea ce vrei să spui până la o voce tremurată. Exersează ce poți face, dacă se întâmplă ceva neprevăzut. Folosește notițele sau momentele de pauză, pentru a încerca să te concentrezi. La final, chiar dacă discursul a avut unele imperfecțiuni, oferă-ți o recompensă care să consolideze încrederea în tine. De exemplu, cumpără o carte care să te ajute să devii un interlocutor mai bun.

 

Atunci când îți este teamă să vorbești în public, vei avea mai multe lucruri de gestionat. Dar, cu fiecare discurs pe care îl vei ține, vei căpăta mai multă experiență și vei învăța să folosești emoțiile în avantajul tău. În plus, înscrie-te la un curs unde poți experimenta tehnici utile într-o astfel de situație. Ține minte că fiecare persoană are un stil natural, așa că cel mai important lucru este să-l găsești pe al tău. Tu ce trucuri folosești atunci când te adresezi unui grup numeros?

 

Sursă foto: Freepik

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri