Jurnalul.ro Cultură Carte Teribila poveste a PRINȚESEI ROMÂNCE care a condus ESCADRILA FEMEILOR-PILOT pe frontul celui de-al doilea RĂZBOI MONDIAL

Teribila poveste a PRINȚESEI ROMÂNCE care a condus ESCADRILA FEMEILOR-PILOT pe frontul celui de-al doilea RĂZBOI MONDIAL

Despre Marina Știrbey, fiica lui George și nepoata lui Alexandru Știrbey, se poate afirma, fără niciun dubiu, că a fost o femeie formidabilă. A fost pasionată de zbor, la fel ca George Valentin Bibescu – care îi era unchi – și Bâzu Cantacuzino – care îi era văr – și a devenit una dintre primele aviatoare românce, aflăm din Historia.ro.

Marina s-a născut la Viena, în 1912. De foarte tânără a fost pasionată de zbor, însă a reușit cu greu să intre la o școală de pilotaj – primea numai respingeri din cauză că era femeie și nu se cădea să stea la manșă. În 1932 a absolvit școala condusă de Mircea Cantacuzino și trei ani mai târziu a primit și brevetul de pilot.

Citește și 

„Frontul muncii” de la Salva-Vișeu. Un atentat asupra Anei Pauker

Ce mâncau Ceaușeștii

Și-a comandat avion, construit în România, și l-a numit „Icar“, precum eroul legendelor Olimpului, cel care s-a aventurat extrem de aproape de Soare. Prima mărturie a meritului său într-ale pilotajului a fost locul întâi câștigat la primul său concurs de pilotaj, organizat în țară în 1936.

A fost prima femeie din România care a condus avionul până la Stockholm – a fost ceață deasă, n-a fost deloc ușor – și, apoi, până la Helsinki în 1939. Aici, în vremea războiului mondial, a descoperit că soțiile soldaților se organizaseră în Societatea Femeilor Aviatoare din Finlanda, numită Lotta Svard, și zburau înspre tranșee pentru a-i ajuta pe răniți.

Și-așa i-a venit ideea: în 1940, a înființat Escadrila Sanitară (ulterior numită Escadrila Albă), o unitate a Forțelor Aeriene Regale formată exclusiv din femei-pilot....................

Citește mai departe fascinanta poveste a prințesei-pilot de război. AICI

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri