Cotidianul american The New York Times a atras 139.000 de abonaţi online în primele trei luni ale anului 2018, numărul total al abonaţilor depasind pragul de 3,7 milioane, a anunţat conducerea ziarului.
Abonamentele şi vânzările la stand reprezintă 63% din cifra de afaceri a grupului de presă, iar publicitatea 30%, fata de 50% in 2011. "Abonamentele digitale reprezintă în mod clar un succes pentru The New York Times, iar noi estimăm că inca există loc de mai bine", a declarat Mark Thompson, CEO-ul ziarului
Meredith Kopit Levien, care ocupă poziţia a doua în ierarhia acestui cotidian, a declarat că decizia de a scădea - la începutul lunii decembrie - numărul de articole gratuite de la 10 la 5 pe lună a generat un rezultat pozitiv pentru NYT şi a permis creşterea numărului de abonamente.
În contextul în care cifra de afaceri generată de abonamente şi vânzările de ediţii tipărite a crescut cu 7,5% în perioada menţionată, cea proventa din publicitate a scăzut cu 3,4% în acelaşi interval. Cotidianul a început astfel să obţină beneficii de pe urma investiţiilor importante făcute pentru a acoperi, din punct de vedere mediatic, activitatea administraţiei Trump şi în conţinutul editorial în general, care i-a adus în 2018 trei premii Pulitzer.
De la debutul erei Trump, New York Times s-a impus în calitate de "locomotivă" a informaţiei din SUA, indiferent că publică articole despre politică sau despre scandalul Weinstein, The Washington Post fiind singurul cotidian care poate încă să rivalizeze cu ziarul newyorkez. AGERPRES