Prin campania Think Twice ne propunem să atragem atenţia asupra unor subiecte, unele dintre ele considerate tabu, să găsim soluţii şi să rămânem implicaţi în buna dumneavoastră informare pentru ca fiecare decizie pe care o luaţi să fie bine cântărită. Vorbim astăzi despre educaţia sexuală din şcoli. Este ea o necesitate, de ce stârneşte atâtea controverse, dar mai ales care sunt riscurile care derivă din lipsa acestor lecţii din învăţământul românesc.
Educația sexuală ar trebui să se bazeze pe drepturile omului acceptate la nivel internațional, în special pe dreptul de a avea acces la informații corespunzătoare despre sănătate. Specialiştii de la Organizaţia Mondială a Sănătăţii au venit cu argumente în acest sens.
În primul rând, sexualitatea este o componentă centrală a naturii umane şi tocmai de aceea educația sexuală informală este inadecvată pentru o societate modernă. În plus, tinerii pot afla informații din diferite surse, unele informații fiind, însă, incorecte.
„E dreptul copilului sa primeasca informații despre propria sănătate. La fel Ministerul Sănătății are obligatia să se asigure ca un pachet de informații ce țin de sanatatea copilului și adolescentului sunt oferite statornic în școli. Asta nu e o informație pe care o predai astăzi și apoi peste șase ani”, a spus Florin Buhuceanu, directorului executiv al Asociației Accept.
Există mai multe mituri și interpretări greșite ale educației sexuale. Cel mai frecvent, aceasta este percepută ca un factor ce încurajează relațiile sexuale precoce. Totuși, nu există dovezi care să confirme aceste afirmații, iar în evaluarea impactului educației sexuale asupra comportamentului tinerilor, realizată de UNESCO în 2010, este dezminţită această ipoteză.