Jurnalul.ro Ştiri Observator Uzina Star Assembly a Mercedes-Benz din Sebeş va produse componente pentru maşini electrice

Uzina Star Assembly a Mercedes-Benz din Sebeş va produse componente pentru maşini electrice

La opt ani de la demararea investiţiilor în cadrul Star Assembly la Sebeş, care au ajuns la peste 550 mil. euro, concernul german Mercedes a demarat planurile de a converti unităţile de producţie din România pentru a produce componente destinate viitoarelor maşini electrice.

„Unităţile de producţie din România, din Sebeş şi Cugir, Star Assembly şi Star Transmission, sunt o parte importantă a re­ţelei de producţie pentru trenurile de rulare ale Mercedes-Benz Cars la nivel global. Fabricile sunt acum utilizate la nivel total. Pentru viitoarea aliniere a fabricii suntem în prezent în faza de plan, cu o viziune spre schimbarea portofoliului de produse şi efectele acestora“, au declarat pentru ZF reprezentanţii Star Assembly.

Mercedes-Benz vrea să accelereze pla­nurile de electrificare a gamei, iar până în 2022 va avea câte un model electric în toate segmentele pe care activează. După 2025 toate modelele noi vor fi doar electrice, potrivit planurilor companiei prezentate în a doua jumătate a lunii iulie.

Dacă în cazul automobilelor hibride şi hibride plug-in maşinile dispun şi de cutii de viteze cuplate la un motor termic, în cazul celor electrice această componentă lipseşte, motiv pentru care în următorii ani fabricile Star Assembly şi Star Transmision vor rămâne fără obiect de activitate. Astfel, cei peste 3.000 de angajaţi din cele două unităţi lo­cale au nevoie de un nou obiect de ac­tivitate în condiţiile electrificării pieţei auto.

Mai mult, Star Assembly a rulat anul trecut afaceri de 1,52 miliarde de euro, în creştere cu 2,2% faţă de anul anterior, potrivit datelor Ministerului Finanţelor iar compania este alături de Dacia şi Ford unul dintre cei mai mari exportatori de pe piaţa auto locală. Acest lucru arată cât de vulnerabilă este economia la schimbarea tehnologiilor din auto. Spre comparaţie, Continental a decis în urmă cu două luni că trebuie să închidă fabrica ContiTech din Nădab, judeţul Arad şi să mute o parte din producţie la Carei, în Satu Mare, iar 300 de salariaţi şi-au pierdut jobul. Decizia a fost adoptată de grupul german în contextul în care volumele pentru sistemele de inducţie a aerului şi sistemele de răcire şi încălzire scad constant din cauza schimbării industriei auto către vehicule electrice.

Subsidiara Daimler în România a început oficial în februarie 2019 producţia cutiei de viteze automate cu dublu ambreiaj cu opt trepte în urma unei investiţii de 250 mil. euro. Aceasta se adaugă celei de 300 mil. euro demarate în 2013 la Sebeş, când a fost lansată în producţie cutia automată cu nouă trepte. Pentru integrarea noii cutii de viteze în portofoliul de transmisii, Daimler a construit la Sebeş două noi hale de producţie, cu o suprafaţă de aproximativ 54.000 de metri pătraţi. Star Assembly şi Star Transmission, subsidiarele Daimler de la Sebeş şi Cugir, sunt piloni cheie în reţeaua globală de producţie powertrain Mercedes-Benz Cars şi numără în prezent peste 3.000 de angajaţi.

Spre exemplu momentan în România un singur mare producător de componente are în plan o investiţie într-o fabrică de baterii pentru maşini electrice, Draexlmaier, de 200 mil. euro la Timişoara, însă în Vest se discută de investiţii de miliarde de euro în astfel de unităţi.

În industria auto locală, estimată la un business anual de 25 mld. euro în 2020 şi peste 240.000 de angajaţi depind de piaţa auto mondială.

În faza de transformare, Mercedes-Benz se va baza pe un mix de automobile cu combustie internă şi tehnologie hibridă de 48V, alături de noile modele electrice.

„Volumele de motoare clasice şi transmisii vor scădea gradual în cadrul siturilor de producţie, iar scăderea graduală va duce la schimbări de structură şi personal pentru care compania pregăteşte deja mai multe măsuri“, au spus oficialii Star Assembly.

Ei au subliniat că Mercedes-Benz are în plan investiţii mari în conversia şi expansiunea centrelor de producţie, iar compania investeşte în noi produse, tehnici de producţie, cercetare şi dezvoltare.

Pe de altă parte, datorită cererii mari, începând cu luna august din 2020, Star Assembly a crescut capacitatea producţiei transmisiei 8G-DCT, fapt ce a determinat adăugarea încă unui schimb, creând astfel 145 de noi locuri de muncă, potrivit datelor companiei.

(sursa: Mediafax)

Subiecte în articol: Mercedes
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri