Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Vodafone Romania nu mai trebuie să plătească amenda primită de la AMCOM

Vodafone Romania nu mai trebuie să plătească amenda primită de la AMCOM

Curtea de Apel Bucureşti a decis suspendarea obligaţiei Vodafone România de a plăti amenda de 100.000 de lei, aplicată, luna trecută, de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), a anunţat, vineri, operatorul telecom, într-un comunicat de presă, transmis AGERPRES.

Astfel, instanţa a dispus, până la soluţionarea definitivă a cererii de anulare a Deciziei ANCOM, suspendarea măsurilor cu efect retroactiv impuse de către Autoritate.

Pe lista obligaţiilor se aflau: obligaţia operatorului telecom de a restitui, la cerere, orice sumă achitată peste 60 de euro (TVA inclusă) pentru serviciile de comunicaţii de date în roaming pe planuri alternative de roaming; obligaţia publicării şi menţinerii pe website-ul Vodafone România a procedurii pe care utilizatorii o pot urma pentru a obţine restituirea sumelor mai sus menţionate; obligaţia de a informa prin mijloace individuale utilizatorii finali despre posibilitatea de a obţine restituirea sumelor amintite.

"Vodafone a argumentat instanţei de judecată că nu a încălcat Regulamentul UE nr. 531/2012 invocat de ANCOM şi că măsurile de remediere impuse de ANCOM nu sunt permise de reglementările legale în vigoare. Vodafone România este lider în serviciile de roaming şi va continua să pună la dispoziţia utilizatorilor oferte inovatoare la tarife avantajoase pentru serviciile de roaming, în funcţie de nevoile lor de comunicare, protejându-i de potenţiale riscuri legate de aşa-numitele 'facturi şoc', conform regulamentului UE menţionat", se precizează în comunicatul citat.

Totodată, compania menţionează că va respecta, în condiţiile legii, obligaţia de notificare a clienţilor pentru consumul de date în roaming pe planuri tarifare alternative, obligaţie care a fost menţinută de către instanţă.

În data de 5 septembrie 2016, anunţa că a sancţionat compania Vodafone România S.A. cu amendă contravenţională în valoare de 100.000 de lei, pentru că nu a aplicat plafonul financiar sau de volum maxim care să limiteze consumul de date în roaming la costul implicit de 50 euro/lună (fără TVA) sau la un alt nivel ales de utilizatori dintre cele puse la dispoziţie de propriul furnizor.

"Acţiunea de control derulată de ANCOM în urma unei sesizări primite în cursul acestui an a arătat că Vodafone nu a aplicat şi nu a pus la dispoziţie cel puţin un plafon financiar sau de volum maxim pentru serviciile de comunicaţii de date în roaming în cazul următoarelor categorii de abonaţi: beneficiari ai ofertei 'Roaming pe zi' (în ţările în care se aplică oferta 'Roaming pe zi'), opţiune introdusă de Vodafone în oferta sa comercială începând cu data de 1 iulie 2012; al căror plan tarifar include beneficii de roaming, astfel de beneficii fiind introduse de Vodafone în oferta sa comercială începând cu data de 3 februarie 2014 şi fiind disponibile în prezent în anumite variante ale planurilor tarifare de tip RED/SUPER RED etc. Neaplicarea plafonului de date în roaming încalcă dispoziţiile din Regulamentul UE nr. 531/2012 şi constituie contravenţie conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011. În consecinţă, ANCOM a sancţionat operatorul Vodafone cu amendă în valoare de 100.000 lei şi a dispus o serie de măsuri de remediere a situaţiei", se notează în comunicatul citat.

ANCOM a precizat, la vremea respectivă, că operatorul telecom trebuie să restituie celor două categorii de abonaţi vizaţi, la cerere, în condiţiile legii, orice sumă achitată de aceştia peste nivelul de 50 de euro/lună (fără TVA) pentru consumul de date în roaming efectuat începând cu data de 1 iulie 2012 şi până în prezent.

Conform Regulamentului (UE) nr. 531/2012, utilizatorii care călătoresc în străinătate au dreptul să beneficieze de un "plafon" financiar implicit la utilizarea serviciului de date în roaming (inclusiv internet mobil), dincolo de care accesul la acest serviciu este blocat automat, cu excepţia cazurilor in care clientul îşi exprimă explicit consimţământul pentru continuarea utilizării serviciilor şi depăşirea plafonului. Pentru a evita şocul facturilor mari rezultate din utilizarea serviciilor de date în străinătate, în cazul în care utilizatorii nu optează explicit pentru un alt plafon din oferta comercială a operatorilor sau nu renunţă în mod expres la plafonul implicit, operatorii au obligaţia să aplice automat plafonul financiar implicit, a cărui valoare este de 50 euro/lună (fără TVA), sau un plafon exprimat în volum de date care corespunde unei sume de maximum 50 de euro/lună (fără TVA).

În plus, operatorii au obligaţia să avertizeze utilizatorii, prin intermediul unor mesaje-text, email-uri sau ferestre pop-up, atunci când valoarea consumului înregistrat atinge 80% din plafonul financiar sau de volum maxim, precum şi atunci când valoarea stabilită prin plafon este consumată. Mesajul care semnalează consumarea cantităţii de trafic incluse în plafon trebuie să conţină şi informaţii cu privire la procedura ce trebuie urmată pentru a beneficia în continuare de servicii de date în roaming, precum şi costurile suplimentare per unitate de consum. Dacă utilizatorul nu urmează această procedură, serviciul de roaming de date trebuie sistat de către operator. AGERPRES

Subiecte în articol: vodafone românia vodafone amendata amcom
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri