Jurnalul.ro Auto VW rezistă după Dieselgate

VW rezistă după Dieselgate

Dieselgate trece, vânzările rămân. Martin Winterkorn, fostul şef al Volkswagen, susţine că nu ştia nimic despre măsluirea softului pe motoarele diesel până în august 2015, cu o luna înainte ca totul să fie facut public. Şi se pare că nici cumpărătorii nu au fost prea afectaţi de faptul că au fost înşelaţi pentru că mega-scandalul a afecat vânzările VW în 2016, dar nu îndeajuns încât să detroneze concernul german. Golf rămâne cea mai vândută marcă în Europa cu un volum de 492.952 de unităţi, în scădere cu 7,8% faţă de anul declanşării scandalului. El este urmat, pe locul trei, de Polo, care adună un volum de 308.561 unităţi şi o creştere de 1,9% faţă de 2015, între cele două mărci VW interpunându-se Reanult Clio cu 315.115 de maşini şi o creştere de 3 procente. În top 10, concernul VW mai are şi marca Skoda Octavia din care a reuşit să vândă 230.255 bucăţi. Renault mai prinde locul 10 cu modelul Capture. Dacia a reuşit să vândă 170.300 de Sandero, o creştere de 13.9% faţă de 2015 şi 141.299 de Dustere, un salt de 11,9 procente. În top 10, se mai siutează Opel cu Corsa şi Astra, Peugeot cu modelul 208 şi Ford Fiesta. Cel mai bine vândut SUV este Nissan Qashqi care ocupă poziţia a opta cu un volum de 234.340 de maşini.


 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri