Conform celei mai recente previziuni ZenithOptimedia, investiţiile în publicitate la nivel global vor creşte cu 4,6% în 2016, ajungând la 579 miliarde dolari până la sfârşitul anului, acest număr însemnând o creştere de 0,7% comparativ cu 2015. Explicaţia este simplă, susţin specialiştii Zenith Optimedia: 2016 este un an plin de evenimente, între care vorbim de campionatul de fotbal UEFA în Europa, de Olimpiada de vară, de alegerile prezidenţiale din Statele Unite, dar şi, de ce nu, de alegerile locale şi parlamentare în România. Investiţiile în publicitate la nivel global au avut o creştere stabilă din 2011, cu o rată de apreciere care variază între 4 şi 5 % anual, iar aşteptările pentru viitor sunt optimiste.
Principalul pion al publicităţii internaţionale rămâne televiziunea, care domină întregul mediu de advertising, prin atragerea a 37% dintre totalul investiţiilor în 2015. Investiţii majore în următorii ani vor fi şi în online şi în mobile internet, însă televiziunea nu reprezintă o concurenţă directă la aceste medii, ci mai degrabă un aliat. Un mare atu al televiziunii este că oferă o capacitate inegalabilă de a crea cota de piaţă a unui produs, în timp ce video online, spre exemplu, este un bun instrument pentru a targeta cu precizie persoanele cele mai potrivite pentru mesaje de marketing. Aceste două instrumente împreună sunt „arme” invincibile pentru orice investitor. Conform IAA, În România, televiziunea rămâne dominantă cu o cota de piaţă de 63% din consumul total din 2015 şi se estimează că va scădea uşor până la 62% în 2018. Zenith Optimedia estimează că publicitatea în audiovizual a reprezentat 48% în 2015, la nivel global, şi va ajunge la 48,5% în 2018.
ZenithOptimedia este una dintre principalele reţele internaţionale de servicii media, ce deţine 250 de birouri în 74 de ţări.