x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum funcționează noile tehnologii hibrid

0
Autor: Tudorel Muşat 06 Mai 2021 - 20:42
Cum funcționează noile tehnologii hibrid
Vezi galeria foto


Există o mare miză în industria auto pentru eficientizarea consumului și, implicit, pentru reducerea noxelor. Ideală ar fi alegerea unei variante electrice sau pe hidrogen, automobile care au impact minim asupra mediului. Dar problemele legate de infrastructură sau acumulatori stau încă în calea unei revoluții de amploare, așa că producătorii recurg la varianta hibridelor, cu sau fără încărcare la priză. Există stimulente care ajung și până la 4.500 de euro, așa că devin atractive pentru clienți și din punct de vedere al prețului. Hibride au mai tot existat, însă acum lupta se duce pentru obținerea unui sistem eficient, la un preț nu foarte mare față de un model clasic.

 

Hibridele sunt gândite să meargă mai mult pe motorul pe combustie internă. Plecând de la versiunea mild-hybrid, care presupune folosirea unui electromotor angrenat la grupul propulsor pe benzină sau motorină, și ajungând până la plug-in-uri hibrid, adevărate autoturisme semielectrice, hibridele cunosc mai multe forme. De aceea, un rol important în dezvoltarea lor îl joacă noile inovații. Și aici trebuie privit fiecare segment în parte al ansamblului, fie că vorbim de motor, de transmisie sau de puterea acumulatorului, de recuperarea energiei de frânare sau de coasting sau sailing. Renault a implementat pe modelele sale tehnologia E-Tech. Inginerii Renault au dezvoltat o soluție revoluționară pentru a propune o ofertă hibridă relevantă, originală și exclusivă, care a făcut obiectul a peste 150 de brevete. Se bazează pe o arhitectură hibridă cunoscută drept „serie-paralelă” pentru a oferi numărul maxim de combinații de funcționare între diferitele motoare și pentru a maximiza câștigul de CO2 în timpul utilizării. Această tehnologie hibridă beneficiază, de asemenea, de expertiza oferită de Renault DP World F1 Team. Motoarele pot funcționa independent sau împreună prin direcționarea puterii lor către roți sau către baterie. 

Inspirat de Lego

Diferit de cele mai multe vehicule electrice, dar similar cu Porsche Taycan, Renault folosește o serie de rapoarte electrice pentru transmisie. Astfel se obțin două cutii de viteză într-una singură. Una este folosită pentru motorul termic, iar alta pentru cel electric. În loc să utilizeze clasica de acum CVT, preferată în special de japonezi, sau cea cu dublu ambreiaj, în cazul hibridelor germane, francezii au ales să recurgă la 4 trepte de viteză și multe combinații de putere și rapoarte, 15 mai precis. Interesant este modul în care a apărut această idee. Nicolas Fremau, inginerul Renault care a inventat-o, s-a inspirat de la fiul său. „Când mi-am văzut fiul jucându-se cu piese Lego Technic, mi-am spus că nu este foarte departe de ce mi-aș dori eu să fac. Așa că am cumpărat tot ce aveam nevoie, bucată cu bucată, pentru a avea toate elementele de asamblare”, a povestit Nicolas Fremau. Inginerul Renault a finalizat modelul la scară în 20 de ore și mai apoi l-a prezentat în fața mai-marilor companiei. „S-au plimbat pe lângă model, l-au atins și l-au simțit ca pe o piesă reală. Și îmi voi aminti întotdeauna răspunsul lui Gerard Detourbet, fost director al Alianței: «Dacă o putem face din piese Lego, va funcționa și în realitate»”, a mai spus el. De la modelul Lego la piesa reală au fost necesare 18 luni de muncă. 

Motoarele

De ce hibridul Clio dotat cu această tehnologie poate fi un model de succes? Pentru că oferă consum mic, putere și chiar posibilitatea unui rulaj pur electric. NOUL CLIO E-TECH Hybrid vine într-o singură variantă de motorizare. Un grup care ajunge la 140 de cai putere proveniți din trei propulsoare.  Viteza maximă pe care Clio E-TECH Hybrid o poate atinge este de 180 km/h și nu este capabil să ruleze în modul electric decât pe distanțe foarte scurte. Asta pentru că se bazează pe un acumulator de doar 1,2 kWh, de 230V, care se încarcă exclusiv regenerativ, fără acces la o alimentare exterioară. Motorul hibrid accelerează de la 80 la 120 km/h în doar 6,9 secunde și atinge suta de pe loc în 9,9 secunde. În modul all-electric, Clio E-TECH Hybrid poate călători cu până la 70-75 km/h. Împreună, dispozitivele hibride reprezintă o greutate suplimentară de cel mult 10 kilograme, în comparație cu un motor dCi 115. În ciclul combinat, Clio E-TECH consumă 4,3 litri/100 km și emite 96 de grame de CO2/km (rezultate WLTP). Am consumat circa 3,9 litri/100 km în ciclu urban și 6,1 litri/100 km pe autostradă. Am observat o oarecare lentoare atunci când ceri rapiditate la viteze mai mari, dar latența nu pare a fi mai mare de o secundă.

Controlat de computer

Șoferul nu gestionează niciun parametru, tehnologia E-TECH le stabilește în mod automat și imperceptibil. Setările MULTI-SENSE permit șoferului să aleagă un mod de conducere care să se potrivească stării sale de spirit sau profilului rutier ales. Experiența inedită apare și ca urmare a faptului că pornirea este exclusiv electrică, cuplul fiind disponibil imediat. Modul Eco se se bazează pe o cartografiere mai puțin dinamică şi mai cumpătată a pedalei de accelerație, dar și pe regulile adaptate de schimbare a vitezei. Modul Sport, pe de altă parte, beneficiază de întregul potențial al sistemului în ceea ce privește timpul de răspuns și performanța. Indicațiile în timp real ale comportamentului adoptat sunt prezentate pe panoul de bord și în sistemul multimedia prin diagrama de flux animat, care arată direcția de circulație și natura energiei care alimentează tracțiunea (electrică, mecanică, combinată). „Indicatorul de putere” de pe panoul de bord arată nivelul de putere solicitat de sarcina pedalei, precum și fazele de regenerare (piciorul ridicat de pe accelerație, frânare). Indicatorul de încărcare al bateriei din partea stângă a panoului de bord arată cantitatea de energie electrică disponibilă în timp real, plus tendința de consum asociată cu cererea de energie și/sau profilul drumului. Clio este echipat cu Highway și Traffic Jam Companion, o caracteristică de autonomie de nivel 2, care l-a făcut pretabil de cinci stele la testele EuroNCAP.

Ce e la interior

Noul Clio prezintă un interior cu accente premium prin folosirea materiale de mai bună calitate, majoritatea moi și plăcute la atingere. Planșa de bord este acoperită în partea superioară de un plastic moale, după care urmează prizele de aer care se întind pe orizontală, cu linii lungi și elegante. Există spații de depozitare, torpedou mare și iluminat, loc pentru încărcarea telefonului, spații pentru pahare poziționate la îndemână. „Smart Cockpit-ul” dispune de un tablou de bord digital de 7” și de noul sistem multimedia Renault EASY LINK, cu opțiunea afișajului orizontal de 7” sau a afișajului vertical mare de 9,3”. Noul tablou de bord digital utilizează animații specifice hibridului. Acestea pot indica starea de reîncărcare a bateriei sau utilizarea motorului electric, de exemplu. Maneta de viteze specifică are un badge „E-Tech”. Butonul „EV” este utilizat pentru a comuta spre modul electric, dar își face treaba doar dacă bateria este încărcare suficientă. Pe lângă funcția clasică de player media și radio, tableta Easy Link compatibilă cu Apple Car Play şi Android Auto poate oferi o replicare a smartphone-ului. Pentru cei care nu dețin un telefon cu o încărcare prin inducție, există două prize USB, dar și o priză de 12 V. Scaunele asigură o foarte bună susținere laterală. În plus, pot fi și încălzite. Există o multitudine de spații de depozitare în habitaclu care însumează 26 de litri. Pentru pasagerii din spate spațiul pentru picioare a fost mărit cu 2,5 centimetri prin sculptarea spătarelor scaunelor din față. 

Sisteme de urgență

Clio are sistem activ de frânare de urgență cu detectarea cicliștilor și a pietonilor, sistem de asistență la pornirea din rampă, recunoașterea indicatoarele rutiere, alertă privind distanța de rulare, asistență la menținerea benzii de rulare, aprinderea automată a farurilor și apel de urgență la 112 printr-o singură apăsare de buton. La nivelul siguranței pasive, Clio vine echipat cu 6 airbag-uri, alertă pentru cuplarea centurii de siguranță pentru cele 5 locuri, tetiere tip virgulă  și sistem de prindere ISOFIX pentru locurile laterale spate. Pentru cazul în care se produce un accident, există în plafonieră un buton pentru S.O.S. care asigură legătura cu un centru de urgență, iar în cazul în care ocupanții din mașină nu răspund după acționarea lui, operatorul trimite automat locul în care se află automobilul, conform indicațiilor GPS, către sistemul 112. Clio oferă un asistent la parcarea laterală care completează sistemul compus din cameră HD de mers înapoi și senzori de perimetru cu avertizare audio. Prețul lui Clio E-TECH Hybrid este cuprins între 18.890 de euro cu TVA pentru echiparea Zen și ajunge la 21.290 în versiunea RS Line. Tichetul Rabla, la care se adaugă și ecobonusul, aduce o reducere de circa 1.835 de euro în 2021.

Fotoexplicatie

Două cutii de viteze într-una singură este atuul noului Clio hibrid în raport cu inovațiile concurenței

 

- 3 grupuri propulsoare

- 15 combinații pentru cutia de viteze

- 9.000 de lei, bonusul suportat de stat

Avantaje

- noxe reduse

- tehnologii noi

- taxe foarte mici

Dezavantaje

- rulaj electric redus

- puterea la viteze mari

- doar o singură motorizare


 

Ştiri din .ro


Serviciul de email marketing furnizat de