În trimestrul I 2024, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut cu 9,7% comparativ cu trimestrul I din anul 2023.
În trimestrul I 2024, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în total înmatriculări noi de autoturisme a crescut cu 4,5 puncte procentuale față de același trimestru al anului
2023, ajungând la 71,7%.
În trimestrul I 2024, comparativ cu trimestrul I al anului 2023, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria mopede ṣi motociclete cu 16,1%, la categoria autoturisme cu 4,2% ṣi la categoria autobuze și microbuze cu 2,8%.
În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la categoria autobuze ṣi microbuze cu 41,2% ṣi la categoria mopede ṣi motociclete cu 17,2% ṣi scăderi la categoria autoturisme cu 10,1%.
În ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autotractoare cu 11,4%, la categoria remorci ṣi semiremorci cu 9,8% ṣi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 9,1%.
Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 13,2% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 11,5% ṣi scădere la categoria autotractoare cu 5,6%.
Faţă de trimestrul IV 2023, în trimestrul I 2024, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creṣtere cu 2,7% la vehiculele pentru transportul pasagerilor ṣi cu 11,3% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 34,1%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 23,6% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 25,7% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 28,2%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 41,4%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 23,5% au fost clasificate în norma Non-Euro.
(sursa: Mediafax)
Andreea Tobias, andreeat@mediafax.ro
Keywords:ÎNMATRICULĂRI, MAȘINI