Facelift sau “Noul Focus”? Unii ar putea spune că este doar un facelift. S-a lansat la doar trei ani de la Generaţia a 3-a, deci ar trebui să fie facelift. Cu toate acestea, în actualul Focus s-au investit peste 100 de milioane de euro, în special în tehnologie, şi – spun cei de la Ford - fi injust să-i spunem “facelift”. Şi acest lucru este adevărat. Alţii fac facelift schimbând numai blocurile optice şi înnoind gama cu două noi culori...
Schimbări
Indiferent de cum i-am spune, Focus 2014 vine cu schimbări consistente, de la design la tehnologie. Grila faţă este substanţial modificată şi alura este a unei maşini “încăpăţânate”, dinamice. Proiectoarele ca şi capota faţă au fost modificate. Partea posterioare a primit schimbări mai puţin vizibile. La interior, în schimb, avem de-a face cu o adevărată revoluţie. “Am încercat să orientăm Noul Focus către publicul feminin”, ni se spune. Lucru perfect justificat: planşa de bord a fost simplificată, nu mai regăseşti multitudinea butoanelor prezente la Generaţia a 3-a (2011). Volanul a fost şi el schimbat (există chiar opţional volan încălzit – o plăcere!), zona schimbătorului şi consolei – redesenate. De fapt, pe parcursul testului am început să observăm multiple detalii care justifică orientarea modelului (şi) către publicul feminin.
Noul Focus – ok, m-am convins ESTE Noul Focus – vine şi cu investiţii serioase în tehnologie. Printre ele amintim sistemul de parcare automată (din nou, util publicului feminin) dar şi sistemul de infotainment cu ecran de 8 inch.
Motoare româneşti
Evident că nu putem să nu vorbim de motorizări. Noul Focus vine cu patru motoare pe benzină (1.0 Ecoboost de 100 şi 124 CP, 1.6 TI-VCT/125CP şi 1.5 Ecoboost/150CP) şi trei diesel (1.6 TDCi de 95, 115 şi 150CP). Doua dintre motoarele turbo pe benzină, cele de 1.0 şi 1.5 sunt făcute la Craiova. Varianta de 1.0 rulează deja cu succes pe mai multe modele Ford. Printre ele: Fiesta şi B-Max.
La drum
Per total Noul Focus este o maşină agreabilă. Se vede că s-au luat în seamă (şi în serios) unele critici aduse celei de-a treia generaţii. Prin urmare, ţinuta de drum este excelentă, iar suspensiile au fost înbunătăţite şi ele; stabilitatea – de invidiat. Timoneria se dovedeşte şi ea la înălţime, iar consumul a fost îmbunătăţit.