Două surse familiarizate cu acest subiect au declarat că noua metodologie ar putea însemna că unii constructori auto, care în 2021 au vândut în Europa aproape la fel de multe vehicule hibride plug-in ca și vehiculele electrice cu baterii (BEV), ar trebui să vândă mai multe BEV pentru a îndeplini obiectivele UE privind emisiile și a evita amenzi considerabile.
Testul revizuit va fi probabil aplicat începând cu aproximativ 2025, au declarat sursele.
Un oficial al Comisiei Europene a declarat că este în discuție o modificare a normelor de punere în aplicare a normelor de implementare a emisiilor poluante Euro 6, care revizuiește abordarea de testare - numită Worldwide Light Vehicles Testing Procedure (WLTP) - pentru a determina factorii de utilitate pe baza datelor din viața reală provenite de la indicatoarele de consum de combustibil, dar nu a fost în măsură să ofere mai multe detalii.
Modificarea ar urma să fie discutată de Grupul de lucru pentru autovehicule, format din părți interesate din industrie, guvern și asociații de consumatori, pe 9 februarie, a declarat oficialul, urmând ca o decizie să fie luată în acest an.
Schimbarea testului pentru a reflecta mai bine emisiile din lumea reală susține consensul tot mai mare din rândul grupurilor de mediu și al autorităților de reglementare, conform căruia hibrizii plug-in nu sunt atât de ecologici pe cât se credea odată și nu ar trebui să fie tratați în mod egal cu vehiculele electrice cu baterii atunci când se elaborează politica de încurajare a electrificării.
Constructorii auto, care încă mai au probleme de imagine după scandalul Dieselgate din 2015, în care unii dintre ei au folosit software ilegal pentru a trișa testele de emisii, publică adesea rezultatele testelor de emisii la începutul anului. Cifrele oficiale nu sunt publicate de Comisia Europeană decât mai târziu.
Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW și Renault au declarat că și-au îndeplinit obiectivele pentru 2021, susținute de vânzările record de vehicule electrice.
Țintele pentru 2021 erau de aproximativ 95g CO2/km, variind ușor, deoarece ținta fiecărui producător auto este ajustată în funcție de greutatea medie a vehiculelor sale.
(sursa: Mediafax)