Grupul a avut vânzări de 127,1 miliarde de dolari, în contextul în care analiştii furnizorului de date Refinitiv se aşteptau, în medie, la 127,46 miliarde. Divizia Amazon Web Services a înregistrat venituri de 20,5 miliarde de dolari, faţă de 21,1 miliarde cât estimau analiştii StreetAccount, în timp ce veniturile diviziei de publicitate au ajuns la 9,55 miliarde, uşor peste estimări.
Amazon a anunţat că se aşteaptă ca veniturile din T4/2022 să fie cuprinse între 140 şi 148 de miliarde de dolari, reprezentând o creştere de la an la an de 2% până la 8%. Analiştii anticipau ca vânzările să atingă 155,15 miliarde.
Compania încearcă acum să „strângă cureaua, incluzând aici oprirea angajărilor în anumite businessuri şi eliminarea unor produse şi servicii”, spune CFO-ul Brian Olsavsky.
Precum celelalte companii din Big Tech, Amazon a avut parte de un an extrem de complicat, în vreme ce s-a confruntat cu un nou context geopolitic, o inflaţie la maximul ultimelor decenii şi creşteri constante ale ratelor dobânzilor. Totuşi, un mesaj optimist - în actualul sezon de raportări din SUA - este reprezentat de rezultatele Apple, care au dovedit rezilienţă într-un context marcat de performanţa puternică a dolarului şi înăsprirea peisajului economic. Compania a avut venituri şi un profit net per acţiune (EPS) de 90 de miliarde de dolari, respectiv 1,29 dolari în T3, peste aşteptările analiştilor.
Este a doua oară anul acesta când rezultatele Amazon au dezamăgit investitorii astfel încât să genereze o scădere de două cifre a acţiunilor. În aprilie, prognozele companiei pentru T2 au provocat un declin de 14% pe Wall Street.
Sub CEO-ul Andy Jassy, care l-a înlocuit pe Jeff Bezos în iulie 2021, Amazon a răspuns creşterii dobânzilor printr-o reducere agresivă a costurilor de-a lungul mai multor divizii. Grupul a închis depozite, a oprit câteva proiecte experimentale, a închis serviciul de telemedicină şi a îngheţat procesele de angajare la nivel corporate pentru divizia de retail.
Neluând în calcul dinamica de astăzi din pre-market, acţiunile Amazon au coborât cu 35% în 2022. Compania are o capitalizare de 1.130 de miliarde de dolari.
(sursa: Mediafax)