x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri De la oameni obişnuiţi la superstaruri.

De la oameni obişnuiţi la superstaruri.

de Cristiana Stamatescu    |    13 Iun 2011   •   21:00
De la oameni obişnuiţi la superstaruri.

Antena 1 le aduce romanilor in aceas­ta toamna 'X Factor', cel mai puternic format tv din lume. Cei carora le revine misiunea de a gasi factorul X in Romania sunt: Paula Seling, Adrian Sina si Mihai Morar.
Show-ul care a transformat oa­meni obisnuiti in superstaruri prinde glas la Antena 1. In curand, Antena 1 le va aduce telespectatorilor 'X Factor', un format international care a doborat recorduri de audienta si a lansat artisti de valoare in intreaga lume. Cei care vor alege cele mai bune voci din Romania vor fi Paula Seling, Adrian Sina si Mihai Morar, trei maramureseni care au in comun pasiunea pentru muzica, dar mai ales o vasta experienta in domeniu.

Paula Seling: 'Vreau sa gasesc o voce atat de puternica, incat sa ma ridic in picioare si sa aplaud din toata inima'.
La varsta la care majoritatea co­pii­lor vor doar sa se joace, ea studia pia­nul. Inca de la 6 ani, vocea sa im­pre­sionanta a smuls aplauze dupa aplauze. In 1999 a lansat piesa ce avea sa o faca celebra, piesa care a castigat premiul Hitul Anului la Festivalul de la Mamaia. In anul 2001, a fost declarata cea mai buna voce fe­minina la Premiile Industriei Muzicale Romanesti si cea mai buna artista intr-un videoclip la Video Music Awards MTV Romania. Un an mai tar­ziu, a castigat Cerbul de Aur. A facut mandru fiecare roman in parte, dupa ce s-a clasat pe locul 3 la Eurovision 2010. Paula Seling, una dintre cele mai puternice voci feminine ale Romaniei si membra a juriului X Factor, este hotarata sa gaseasca factorul X.

Adrian Sina: 'Daca nu voi fi eu cel care gaseste factorul X, consi­der ca nu-mi voi fi indeplinit cu succes misiunea'.
Flirteaza cu muzica de la varsta de 16 ani. Ca orice adolescent rebel, si-a exprimat toate trairile prin muzica. Din pasiune – muzica a devenit o ca­rie­ra de succes, iar piesele sale sunt fredonate in intreaga lume. A facut istorie alaturi de trupa sa: in 2002, albumul lor devine cel mai bine vandut – vanzari-record care i-au adus disc de aur si platina. A cucerit topurile europene si incet-incet piesele sale au rasunat in intreaga lume. Este un artist cu factorul X din cap pana-n picioare. Acum cauta acea voce care va lasa intreaga lume cu gura cascata. Adrian Sina, membru al juriului X Factor, nu se va opri pana nu va gasi factorul X in Romania.

Mihai Morar: 'Cand voi gasi acea voce care sa fie difuzata pe toate posturile de radio iar si iar, veti intelege cu adevarat ce inseam­na factorul X'.
Cand spui radio, numele lui iti vine automat in minte. A fost la bu­toane inca de la 17 ani, iar in prezent este cel mai bun DJ de radio, cu peste zece ani de experienta. A pus bazele radioului care astazi ocupa locul 1 in topul preferintelor din Romania.... Si este gazda celui mai ascultat matinal de radio. Evenimentele pe care le-a organizat cu echipa sa de radio reusesc sa adune de fiecare data zeci de mii de oameni. De-a lungul carie­rei a auzit mii de voci si a promovat cei mai mari artisti de pe piata. Mihai Morar poate re­cu­noaste urmatorul hit de la pri­mele acorduri si este gata sa gaseasca factorul X in Romania.

In ceea ce priveste juriul, forma­tul X Factor se diferentiaza de alte concursuri de gen prin faptul ca jura­tii nu doar aleg finalistii, ci ii si in­dru­ma. Membrii juriului se transfor­ma din evaluatori in mentori, astfel ca spre finalul competitiei in concurs nu se vor afla doar vocile concu­ren­tilor, ci si orgoliile juratilor.

X Factor a innebunit audienta din intreaga lume
Cel mai tare show de divertisment al deceniului a dat peste cap apa­ratele de masurat audienta. X Factor, cel mai tare show al deceniului, pe care Antena 1 il aduce din aceas­ta toamna si in Romania se poate lau­da cu audiente-record in toate tarile in care a fost produs. Difuzat deja in 25 de tari si anuntat a se lan­sa in al­te cinci, X Factor s-a bucurat de un succes rasunator, devenind in scurt timp de la lansare un fe­no­men. Po­pularitatea de care s-a bu­curat in Marea Britanie, unde a crescut in pri­me time share-ul statiei pe care a fost difuzat cu 206%, a facut ca formatul lui Simon Cowell sa fie rapid achizitionat si de televiziuni din alte tari si, totodata, sa isi ca­pe­te statutul de cel mai tare show de divertisment al deceniului.

Titlul pa­re unul bine meritat de vreme ce au­dien­te­le-record din Marea Britanie nu au fost un accident, ci re­zultatul unui format bine gandit si al unui show produs de pro­fes­io­nisti. Ratingul inregistrat de X Factor in Marea Britanie a fost in conti­nua crestere, ast­fel ca, daca in 2006 era urmarit de peste 10 milioane de telespectatori, in 2008, numarul acestora trecuse de 14 milioane. X Factor a re­pe­tat figura si in Italia. Di­fuzat in Pe­ninsula de Rai 2, show-ul a reusit sa dubleze cota de piata a statiei in prime time si din 2009 pana in pre­zent X Factor este cel mai urmarit program difuzat de Rai 2, cu varfuri de audienta de cateva milioane de telespectatori. Si in Danemarca, X Factor a intrecut orice asteptari si a crescut share-ul mediu al statiei cu 180%.

In Spania, show-ul a fost produs de Sergio Lazarov, fiul regreta­tului om de televiziune Valeriu Lazarov, cel care se ocupa de productia X Factor si in Romania, la Antena 1. Sub coordonarea sa regizorala, varianta spaniola X Factor a reusit sa creasca share-ul statiei cu aproape 60% si sa beneficieze de un succes nebanuit in randul publicului de toate varstele. Popularitatea X Factor a trecut Oceanul si a ajuns pana in Columbia, tara in care show-ul a fost difuzat inca din 2005. In aceasta toamna, X Factor urmeaza sa fie difuzat si in SUA de Fox, unul dintre cele mai mari posturi de televiziune din lume.

×
Subiecte în articol: mass-media