x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie 5 pași pentru a atrage și fideliza clienții în era digitală

5 pași pentru a atrage și fideliza clienții în era digitală

01 Mar 2024   •   18:18
5 pași pentru a atrage și fideliza clienții în era digitală
Sursa foto: Unsplash.com

Fără clienți nu există afacere, iar fără afacere nu există profit. Deoarece clienții nu se înmulțesc ca ciupercile după ploaie, atragerea și fidelizarea lor sunt două aspecte cruciale dacă vrei să ai succes.

Pentru acest lucru vei avea nevoie de un plan de marketing, dar ideea asta nu trebuie să te intimideze! Nu ai nevoie neapărat de o echipă în spate, ci de câteva strategii pe care să le implementezi și care garantat funcționează:

1. Identifică-ți clienții ideali

Înainte de a te avânta la postări pe rețelele sociale sau reclame, este necesar să identifici publicul tău țintă ideal. Este vorba de femei, bărbați sau ambele? În ce categorie de vârstă se încadrează și de unde provin? Cu ce se ocupă acești oameni, ce îi motivează și de ce lucruri le pasă cel mai mult? Trucul este să ajungi la un grup destul de specific de oameni, dar nu atât de specific încât să elimini potențiali clienți. 

Odată ce înțelegi clar nevoile și preferințele acestor oameni, poți crea mesaje și oferte care să vorbească cu adevărat pe limba lor, pe care să le distribui pe toate rețelele sociale relevante pentru publicul tău.

2. Umanizează-ți brandul 

Cu toții iubim poveștile, iar asta se aplică și când vine vorba de mărcile pe care le îndrăgim. Umanizarea unui brand implică, deci, infuzarea lui cu valori, personalitate și o identitate cu care clienții să se poată identifica. Poți ajunge aici prin împărtășirea modului în care s-a născut afacerea ta, cum ai devenit pasionat de ce faci, cum te vei implica pentru a duce afacerea ta mai departe și a avea o relație cât mai bună cu clienții. 

Crearea unei conexiuni cu publicul dă naștere încrederii, loialității și sentimentului de apartenență, conducând în cele din urmă la creșterea angajamentului clienților și la dorința lor de a-ți rămâne alături pe termen lung. Umanizarea mărcii sau afacerii tale îți va face clienții să se simtă văzuți, auziți și apreciați, ceea ce le poate influența semnificativ decizia de a alege ceea ce tu oferi în detrimentul concurenței.

3. Construiește o comunitate

Brandurile de succes au înțeles că în spatele tuturor tranzacțiilor se află omul, iar acesta are nevoie, mai ales în epoca modernă, de o comunitate. Astfel, crearea unei comunități în jurul afacerii tale este esențială pentru a dezvolta relații autentice cu clienții. Oferă-le un spațiu online sau offline unde se pot conecta între ei și cu produsul tău, fii prezent și implică-te în discuțiile și activitățile comunității și astfel vei putea construi o relație solidă cu aceștia.

4. Utilizează Marketingul Direct

Pentru a atrage atenția potențialilor clienți, folosește strategii de marketing direct care să genereze o reacție imediată. Campaniile personalizate pe e-mail și reclamele care cer o acțiune imediată (call to action), precum abonarea la un newsletter (buletin informativ), sunt instrumente eficiente pentru a încuraja angajamentul. Beneficiul acestui tip de marketing este crearea unei liste de clienți interesați pe care îi poți contacta cu vânzări, evenimente și buletine informative pentru a-ți menține afacerea în atenția lor.

Marketingul direct funcționează cel mai bine atunci când împărtășești mesaje interesante și convingătoare, menite să stârnească interesul clienților. Unele mărci o fac oferind recompense pentru înscriere. De exemplu, să presupunem că deții un magazin de jucării. Ai putea propune oamenilor să participe la un concurs unde pot câștiga o jucărie pentru copilul lor,  în schimbul înscrierii la newsletter-ul tău. Unii oameni oferă o reducere la următoarea achiziție, iar alții pur și simplu pun accentul pe marketingul prin e-mail și solicită frecvent oamenilor să se înscrie. 

Desigur, pentru a atrage noi clienți și a crește vânzările, va trebui să fii constant cu e-mailurile. Va fi necesar să trimiți buletine informative regulate cu actualizări despre produse noi, promoții, știri despre afacerea ta și orice îi interesează pe clienții tăi. Ca în cazul oricărui alt material de marketing, e important să te asiguri că newsletter-ul se potrivește mărcii tale, având același logo, mesaj și ton pe care îl utilizezi online și în magazin. 

5. Apelează la dezvoltarea de aplicații mobile

Într-o lume în care tot mai mulți oameni folosesc dispozitive mobile, este crucial să fii atent la zona de dezvoltare a aplicațiilor mobile. O aplicație mobilă personalizată și optimizată pentru experiența utilizatorilor interesați de tine, ușor de folosit și utilă poate să-ți aducă clienți de oriunde, la orice oră din zi și din noapte. Când laptopul rămâne pe birou, telefonul vine cu noi la baie, stă pe masa din bucătărie și cu noi în pat, iar asta ne permite să accesăm cu ușurință serviciile care ne interesează, sporindu-ne satisfacția. Nu este, deci, de mirare, că peste jumătate dintre utilizatorii de internet români preferă să comande servicii sau produse pe telefon, mai degrabă decât de pe desktop. 

×