x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie 90% dintre români vor să continue achizițiile online în perioada următoare

90% dintre români vor să continue achizițiile online în perioada următoare

10 Noi 2021   •   17:11
90% dintre români vor să continue achizițiile online în perioada următoare

Românii tind de cumpere mai mult online din cauza restricțiilor și a schimbărilor de comportament social induse de pandemie, arată studiul Google „Smart Shopper”, realizat în vara lui 2021.

Trei sferturi dintre consumatorii din România au declarat că preferința pentru achiziții online a crescut odată cu pandemia. Potrivit studiului, acest trend se va menține și în perioada următoare: 9 din 10 români spun că vor continua să cumpere online.

41% dintre români au declarat că cea mai recentă achiziție făcută a fost una online, în timp ce în 2019, înainte de pandemie, doar 31% dintre ei au avut un răspuns similar.

Aplecarea către comerțul online a crescut pe toate categoriile de vârstă. La cei mai în vârstă se vede cea mai mare creștere a apetenței pentru comerțul online, odată cu pandemia. Potrivit studiului, aproape 40% dintre persoanele de peste 55 de ani au declarat că au făcut cea mai recentă achiziție online, în creștere față de 24% în 2019. Tinerii între 25 și 34 de ani sunt cei care cumpără cel mai mult online - 44%, însă pandemia nu a adus schimbări semnificative în comportamentul lor de cumpărare.

Pe măsură pe comerțul online s-a dezvoltat, cerințele cumpărătorilor au devenit mai sofisticate. Studiul arată că principala nemulțumire a clienților când fac achiziții online tinde să fie legată de recenziile produselor sau serviciilor: 20% dintre cumpărătorii de produse casă/ grădină și îmbrăcăminte/încălțăminte sunt nemulțumiți că nu găsesc recenzii independente la produse. Pentru cumpărătorii de electronice, nemulțumirea principală este lipsa de ușurință în procesul de achiziție: 20% spun că ar fi vrut să cumpere fără să fie nevoie să se înregistreze sau să se logheze.

Mobilul are o importanță tot mai mare în procesul de documentare și achiziție. Trei sferturi dintre români folosesc mobilul să se informeze înainte de o achiziție, cel mai mult în cazul produselor electronice (90%) și mai puțin la fashion (56%), fiind vorba despre o achiziție mai personală și unde trebuie să probeze produsele. Lucrurile se inversează când vine vorba despre achizițiile de pe mobil: 44% dintre români achiziționează produse electronice pe mobil. Fiind vorba despre produse de valoarea mai mare, procesul de de cumpărare este realizat de acasă, de pe desktop/laptop. Pe zona fashion, aproape 60% dintre achiziții vin de pe mobil.

De asemenea, în 2021, trendul este de mutare a cumpărăturilor mobile din website în aplicație. Datele arată că jumătate dintre cei care au cumpărat de pe mobil au folosit aplicația unui brand sau a unui retailer, în timp ce 44% au cumpărat de pe site-ul furnizorului, față de 51% în urmă cu 2 ani.

Mediafax

×
Subiecte în articol: cumpărături online