ECONOMIC
Un american ne-a dat o teapa romaneasca - Investitorul strategic nu numai ca n-a platit uzina din Campulung, dar a si vandut din ea la greu.ARO Campulung ar putea reveni astazi in proprietatea statului. Azi-noapte a expirat termenul-limita impus investitorului "strategic" John Perez, patronul Cross Lander, pentru plata sumei de 3,6 milioane de dolari, reprezentand actiunile ARO Campulung. Statul va recupera societatea cu o paguba de 5,1 milioane de dolari, cat a luat Perez din vanzarea fabricii de Scule si Matrite. ARO Campulung ar putea reveni astazi in proprietatea statului. Ieri-noapte a expirat termenul-limita impus investitorului "strategic" John Perez, patronul Cross Lander, pentru plata sumei de 3,6 milioane dolari reprezentand actiunile ARO Campulung.
CATALIN BUDESCU
AFACERE. John Perez s-a ales cu 5,1 milioane de dolari dupa ce a vandut Fabrica de Scule si Matrite
|
"Probabilitatea ca firma Cross Lander sa-si achite obligatiile contractuale este aproape nula", ne-au declarat surse din cardul Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului. Ceea ce inseamna ca statul roman prin AVAS va prelua inapoi actiunile vandute adica 68,7% din capitalul social al societatii si va trece la lichidarea voluntara a societatii. Cu alte cuvinte, va rezilia contractul de privatizare si va impune societatii Cross Lander plata unei despagubiri in valoare de 5% din investitia asumata de cumparator prin contractul semnat cu institutia statului. Totodata, AVAS a cerut si achitarea contravalorii Fabricii de Scule si Matrite instrainate ilegal si asupra neindeplinirii clauzei privind lansarea in productie a unui nou model de autoturism de teren.". AVAS a avut de asteptat legal pana la ora 24 azi-noapte primirea unei notificari din care sa rezulte ca Cross Lander alias John Perez a virat banii angajati.
MANEVRE. Scandalul privatizarii Aro a inceput imediat dupa semnarea contractului in octombrie 2003. Dupa o serie de angajamente facute de patronul Cross Lander in legatura cu viitorul uzinei Aro, nimic nu s-a schimbat in fabrica, ba mai mult, John Perez a vandut ilegal si una dintre cele mai importante parti a uzinei , la un pret de 40 de ori mai mare decat cel platit de el pentru intreaga societate. Aceasta fabrica producea caroseria masinii, ceea ce inseamna ca Aro nici nu va mai putea produce prea curand masini noi, la care se va adauga trecerea in lichidare a ceea ce a fost odata denumit cu fala "Zimbrul Carpatilor".