x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Autostrada Sudului, construită în campania electorală în 4 ani 

0
Autor: Adrian Stoica  17 Iun 2021 - 07:05

Construcția Autostrăzii Sudului (A6), cunoscută și ca Valahia Expres, a fost adusă în dezbaterea publică încă din 2004. De atunci, lucrurile nu s-au mișcat, iar pentru a impulsiona realizarea ei a fost inițiat și un proiect de lege care stabilea că termenul pentru execuția celor 260 de kilometri de autostradă se va realiza în patru ani. Dorința de a impulsiona construcția șoselei de mare viteză aparține ex-deputatului PMP Doru Petrișor Coliu. Deși a avut la dispoziție patru ani pentru a-și manifesta preocuparea pentru construcția acestei autostrăzii, deputatul PMP a înregistrat acest proiect anul trecut, el trecând tacit de Senat la mijlocul lunii octombrie. Originar din Teleorman, Doru Petrișor Coliu a fost lovit subit de interesul pentru construcția acestei autostrăzi chiar în preajma alegerilor parlamentare. Exploatând dorința locuitorilor din zona Olteniei de a avea un drum de mare viteză, parlamentarul a încropit un proiect fără o minimă consultare cu Compania de Drumuri, al cărui singur scop era doar seducerea alegătorilor. Experiența campaniilor electorale ne demonstrează că în preajma lor politicienii sunt dispuși la tot felul de compromisuri, bat cu pasul satele și orașele, lansează idei năstrușnice, promit în stânga și în dreapta și se dau populari.

 

Anul trecut, în luna iulie, la puțin timp după ce ex-deputatul PMP Coliu își depunea proiectul la Parlament, Compania de Drumuri depunea cererea pentru obținerea finanțării în vederea realizării studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic și pentru pregătirea documentației de atribuire a contractului de execuție. Termenul de realizare al acestor etape este de doi ani și trei luni, în condițiile în care propunerea legislativă a lui Coliu prevede un termen de patru ani pentru finalizarea proiectului, inclusiv a construcției. 

 

Pe hârtie, desenul arată bine

 

Autostrada Sudului (A6), care până la urmă va fi un drum expres, urmărea traseul București – Alexandria – Roșiori – Caracal – Craiova,  cu extindere spre Drobeta-Turnu Severin – Lugoj. În zona localității Balint se va face joncțiunea cu Autostrada 1, continuând mai departe spre Timişoara – Arad – Nădlac și făcând legătura cu autostrada M43 din Ungaria, spre Seghedin. Primii 10 kilometri ce fac legătura dintre A1 şi centura Lugoj au fost deschişi în decembrie 2013. În 2018 se vorbea despre construcția ei în parteneriat public, dar lucrurile s-au oprit la nivelul discuțiilor. La vremea respectivă, costurile pentru construcția ei erau estimate la 2,55 de miliarde de euro, iar șoferii urmau să plătească 5 euro pentru fiecare sută de kilometri parcursă. 

 

Prima licitație, în mai

 

Abia în luna mai a acestui an CNAIR a scos la licitație proiectarea primului lot din drumul de mare viteză și anume porțiunea care va lega Bucureștiul de Alexandria, termenul limită pentru depunerea ofertelor fiind 26 iunie. Când va fi gata această autostradă, este greu de spus acum, dar un lucru este sigur. Cei patru ani prevăzuți pentru construcția ei în proiectul de lege care așteaptă acum votul Camerei Deputaților este imposibil de respectat. 

 

Ministrul Drulă trage frâna de mână

 

Oricum, la sfârșitul anului trecut, și ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, dădea înapoi în ceea ce privește promisiunea Guvernului de a construi 1.000 de kilometri de autostradă în patru ani. Promisiunea, inclusă în programul de guvernare, nu era decât o altă petardă electorală servită românilor de politicieni. 

 

 

„Ar fi foarte frumos (să îi putem face – n. r.), dar n-avem 1.000 încă la 30 de ani după Revoluţie, ca în 4 ani să-i avem. Cei 1.000 de kilometri, ca să clarific asta, din programul de guvernare includ proiecte care sunt în derulare, proiecte care au contracte semnate, dar sunt în fază de proiectare, proiecte care sunt în licitaţie şi nu au încă un contract semnat şi proiecte care vor fi semnate şi contractate. Nu sunt 1.000 de kilometri care vor fi finalizaţi până în 2024 toţi. O parte, da”.

 

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, decembrie 2020

 

Citeşte mai multe despre:   Autostrada Sudului

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Șomajul s-a situat la 3% în iunie 2021

Șomajul s-a situat la 3% în iunie 2021
La sfârşitul lunii iunie 2021, rata şomajului înregistrat la nivel naţional a fost de 3%, mai mică decât cea din luna anterioară cu 0,06 pp şi egală cu cea din luna iunie a anului 2020. Numărul total de şo...

Înmatricularile auto au crescut cu peste 20% în iulie 2021

Înmatricularile auto au crescut cu peste 20% în iulie 2021
Circa 17.500 de autovehicule noi au fost înmatriculate în luna iulie 2021, cu 20,3% mai mari faţă de aceeaşi perioadă din anul trecut, transmite Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile...

Prețurile producției industriale au crescut cu peste 11% în iunie 2021

Prețurile producției industriale au crescut cu peste 11% în iunie 2021
Preţurile producţiei industriale au crescut cu 11,8% în luna iunie 2021, comparativ cu aceeași perioadă din anul trecut, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS). Totodată, acestea au...

Piața locală de fuziuni și achiziții a crescut la 1,8 miliarde de euro în primul semestru din 2021

Piața locală de fuziuni și achiziții a crescut la 1,8 miliarde de euro în primul semestru din 2021
Valoarea totală estimată a tranzacțiilor de tip M&A a fost de 1,8 miliarde de euro în primul semestru din 2021, pentru circa 80 de tranzacții anunțate, arată o analiză PwC România. Astfel, prima...

Efect în lanț al prăbușirii acțiunilor grupului din care face parte eMag

Efect în lanț al prăbușirii acțiunilor grupului din care face parte eMag
Acţiunile grupului olandez Prosus, din care face parte şi eMag, au scăzut la mijlocul zilei de marți cu 6,4%, scrie ZF. Rezultatele vin după ce acţiunile Tencent, gigantul chinez din domeniul tehnologiei...

Administratorii speciali de la uzinele Cugir și Moreni au fost eliberați din funcții

Administratorii speciali de la uzinele Cugir și Moreni au fost eliberați din funcții
Administratorii speciali ai Uzinei Mecanică Cugir, Fabricii de Arme Cugir şi Uzinii Automecanica Moreni au fost eliberaţi din funcţie, a anunţat ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi...

BRD a înregistrat un profit net cu peste 50% mai mare în semestrul I din 2021

BRD a înregistrat un profit net cu peste 50% mai mare în semestrul I din 2021
BRD a înregistrat un profit net de 626 milioane de lei în semestrul I din 2021, cu 50,9% mai mare față de aceeași perioadă de anul trecut, când a fost de 415 milioane de lei. "Venitul net bancar a...

Românii, printre saracii Europei. Penultimul loc în UE la plecarea în concediu

Românii, printre saracii Europei. Penultimul loc în UE la plecarea în concediu
Circa 28% dintre cetățenii UE, respectiv 35 de milioane de persoane nu pot pleca în concediul de vară timp de o săptămână din cauza lipsei banilor. Totodată, procentul ajunge la 59,5% pentru cei aflați în...

Virgil Popescu face precizări despre acțiunile OMV la Petrom

Virgil Popescu face precizări despre acțiunile OMV la Petrom
Compania austriacă OMV nu poate vinde acţiunile pe care le deține la Petrom fără acordul statului român, a scris ministrul Energiei, Virgil Popescu, pe Facebook. "Din păcate, lansarea unor zvonuri...

Ministrul Economiei a eliberat din funcție administratorii speciali de la trei companii de stat

Ministrul Economiei a eliberat din funcție administratorii speciali de la trei companii de stat
Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, anunță eliberarea de funcție a administratorilor speciali de la trei companii de stat: Uzina Mecanică Cugir, Fabrica de Arme Cugir și Uzina Automecanica Moreni. Salariile lor...

Contract Title: Aquisition of  Small lab equipment Publication reference: RORS-279/USAMVB Timisoara    

Contract Title: Aquisition of  Small lab equipment  Publication reference: RORS-279/USAMVB Timisoara    
Contract Title: Aquisition of  Small lab equipment Publication reference: RORS-279/USAMVB Timisoara     Banat’s University of Agricultural Sciences and Veterinary Medicine “King...

Prețul carburanților, ultima tușă a unui tablou sumbru

Prețul carburanților, ultima tușă a unui tablou sumbru
Anul acesta, odată cu trecerea lunilor, prețurile produselor de larg consum au început să crească din ce în ce mai agresiv. Guvernul pare depășit de situație și, mai degrabă, preferă să ocolească subiectul...

UE pierde 50 de miliarde de euro anual din plimbarea profiturilor. Cât pierde România, știe cineva?

UE pierde 50 de miliarde de euro anual din plimbarea profiturilor. Cât pierde România, știe cineva?
Plata impozitelor pe profit de către companiile multinaționale este o problemă care preocupă Comisia Europeană. Ea vrea ca toți acești giganți să fie obligați să-și declare public locul unde își realizează...

Companiile au cel mai puternic ritm de creștere din ultimii 12 ani

Companiile au cel mai puternic ritm de creștere din ultimii 12 ani
În trimestrul II al anului este estimat cel mai puternic ritm de creștere a companiilor din ultimii 12 ani. Câștigurile pe acțiune sunt prognozate să se aprecieze cu peste 63% pentru companiile de pe Wall Street,...

Consiliul Concurenței analizează preluarea Ergo Asigurări de către Signal Iduna

Consiliul Concurenței analizează preluarea Ergo Asigurări de către Signal Iduna
Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care Signal Iduna Asigurare Reasigurare S.A. intenționează să preia companiile Ergo Asigurări S.A. și Ergo Asigurări de Viață S.A. Signal Iduna Asigurare...
Serviciul de email marketing furnizat de