Cele cinci mari grupuri bancare grecesti au ca obiectiv comun extinderea retelelor lor din Balcani.
Ele vizeaza exploatarea avantajelor comparative ale pozitiei geografice si trendul promitator de crestere a tarilor care se indreapta repede spre statutul de economii libere, se arata intr-o analiza publicata de publicatia Kathimerini, citata de Rador. Banca Nationala a Greciei (BNG) cauta sa-si asigure pozitia dominanta prin achizitii. Considerata cea mai semnificativa forta in Balcani, avand investiti peste 400 milioane euro in regiune, BNG opereaza in Bulgaria, Romania, Albania, Serbia si Muntenegru si FYROM. Valoarea imprumuturilor acordate companiilor din zona depaseste 1,2 miliarde euro. CONSOLIDARE. Strategia Alpha Bank este consolidarea pozitiei, in special in zonele in care companiile grecesti au deja activitate. Toate unitatile Alpha Bank din zona sunt profitabile, principala sursa de venituri fiind evolutia dobanzilor. In decembrie 2003 valoarea totala a activelor grupului in Balcani insuma 911,16 milioane euro, iar profiturile brute au crescut cu 27%. Eurobank are un total al investitiilor de 158 milioane euro. In Romania, Eurobank si-a stabilit prezenta prin Banc Post, controland 53% din capitalul social, sperand sa-si asigure locul trei pe piata activelor si sa devina lider pe piata de retail banking.ATRACTIVITATE
Pentru bancile grecesti, piata din imediata vecinatate reprezinta cea mai atractiva oportunitate. Sansele Romaniei si Bulgariei de a deveni membre ale Uniunii Europene in 2007 dau celor doua tari un avantaj competitiv, comparativ cu celelalte tari din Balcani. Totusi, pentru bancile grecesti, cel mai important factor luat in calcul este nivelul scazut de dezvoltare a sistemului bancar al tarilor din Balcani, comparativ cu cel din Grecia si din statele membre ale zonei euro.