Lanturile de supermarketuri de tip discounter se extind foarte rapid in toata tara, concurand hypermarketurile.
Grupurile Tengelmann, Rewe si miniMAX Discount au deschis deja cateva zeci de magazine si promit alte cateva sute in urmatorul an. Conceptul cu care vin discaunterii este sa ofere permanent produse la cele mai mici preturi. Ei spera sa faca fata marilor lanturi de hypermarketuri, care atrag clientii cu promotii, printr-un control permanent al costurilor care sa le permita sa practice cu adevarat cele mai mici preturi. "Strategia noastra este sa avem cat mai multe magazine pentru a putea sa achizitionam cantitati foarte mari de produse care ne permit negocierea unui pret cat mai mic", spune Norbert Missbrandt, director general adjunct Plus Romania. El adauga ca un alt atu pe care se bazeaza este renuntarea voita la prezentarea sofisticata din raft, depozite proprii, politica redusa de personal. In plus, unul dintre cele mai mari lanturi de magazine de tip discaunter din Germania, care apartine grupului Tengelmann, a deschis in ultima luna opt magazine in tara. "Avem doua magazine in Capitala, doua in Bacau, doua in Sibiu si cate unul in Orastie si Gherla", spune Ioana Marginean, director de marketing al Plus Romania. NOU-VENITI. Tot in acest an, grupul german Rewe va oferi primele 11 magazine Penny Market in orasele Ploiesti, Campina, Tecuci, Focsani, Onesti, Craiova, Caracal, Constanta, Medgidia, Alexandria si Rosiori de Vede. Supermarketurile vor avea o suprafata de vanzare de 750 de metri patrati, un sortiment de 1.200 de articole si 30 de angajati. Grupul Rewe este deja prezent pe piata de retail din Romania prin intermediul retelelor Billa (13 magazine), Selgros (opt magazine) si XXL Mega Discount (patru magazine). Si grupul german de retail Schwarz a deschis in urma cu cateva saptamani primul magazin Kaufland din Romania, in Bucuresti. "Vom concura direct cu Billa, Carrefour, Metro, Selgros, dar si cu toate celelalte companii care sunt deja prezente sau care vor intra in viitor pe piata romaneasca. Vanzarile de un miliard de euro pe care Metro Cash & Carry Romania le-a realizat anul trecut reprezinta o valoare posibila si pentru noi", a afirmat directorul general al Kaufland Romania, Gunter Grieb.Citește pe Antena3.ro