Statul are o datorie către compania americană Bechtel în valoare de peste 141 milioane de euro.
"Imediat după aprobarea bugetului Transporturilor, acestea trebuie să plătească 141,5 milioane euro către compania Bechtel, bani restanţi la plată de anul trecut, plus penalizările. Este un cadou de la Orban. Ne costă şi penalităţile, care sunt incluse, şi schimbul valutar, pentru că euro nu mai e 3,5 lei, ci 4,3", a declarat Radu Berceanu, ministrul Transporturilor. El a afirmat că datoria va fi achitată imediat după ce bugetul pentru 2009 va fi definitivat şi că a discutat cu ministrul de Finanţe în legătură cu suma de 432 milioane de euro pe care ministerul o va achita în acest an companiei Bechtel. În legătură cu această informaţie, Ludovic Orban s-a declarat surprins de dimensiunile datoriei. "De unde a crescut factura cu datorii către Bechtel de la 32 milioane de euro până la peste 140 milioane de euro, nu ştiu. Aştept lămuriri în legătură cu această situaţie", a spus Ludovic Orban, fostul ministru al Transporturilor. Statul va plăti în acest an constructorului Autostrăzii Transilvania 432 milioane de euro, plus alte sume ce vor fi stabilite ulterior pentru construcţia a 18 kilometri dintr-un alt tronson, spre graniţa cu Ungaria.
LUCRARE
Proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an. Berceanu a anunţat, marţi, că realizarea porţiunii Câmpia Turzii-Borş ar putea costa 2,4-2,5 miliarde de euro peste valoarea contractului de realizare a întregului proiect de infrastructură.
Citește pe Antena3.ro