x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie BUSINESS/Info - 1 octombrie 2004

BUSINESS/Info - 1 octombrie 2004

01 Oct 2004   •   00:00
VANZARI. Grupul Gorenje a inregistrat in 2004 o crestere de 45,1% pe piata romaneasca. Dintre produsele vandute, pe primul loc s-au aflat combinele frigorifice, urmate de masini de spalat si aragazuri. Reprezentanta din Romania a companiei Slovene colaboreaza cu importatori locali (Megavision, Comatex, Flanco si Marelvi), iar produsele sale sunt prezente in 600 puncte de vanzare: magazine independente, retele (Flanco si DoMo), hypermarketuri (Carrefour si Cora) si magazine de tip cash&carry (Metro si Selgros). Obiectivul companiei este de a fi prezenta intr-un numar dublu de magazine. In 2003, Gorenje a atins un volum de vanzari de peste 840 milioane euro, majoritatea fiind in UE (57%), 13% in Europa de Vest, 23% in Europa de Sud-Est (inclusiv Albania), 5% peste ocean si 6% in Slovenia.

ROMPETROL PLATESTE. Rompetrol Rafinare, care administreaza rafinaria Petromidia, a platit la timp dobanda aferenta obligatiunilor in care au fost convertite datoriile istorice, plus penalitatile si dobanzile aferente, cu care Grupul Rompetrol a preluat Petromidia. "Cele 915,5 miliarde de lei platite pe 27 septembrie, cu trei zile mai devreme, se adauga altor aproximativ 13.000 de miliarde de impozite si taxe platite statului in primele 9 luni ale anului. Rompetrol contribuie cu 4,86% la veniturile bugetului de stat", a precizat Dinu Patriciu, presedintele grupului. Reprezentantii Rompetrol Rafinare au estimat ca profitul operational (inainte de amortizare si cheltuieli financiare) a fost de 32 milioane dolari in primele opt luni si va creste la 67 milioane dolari pana la sfarsitul anului. In ordinea preferata de Rompetrol, cauzele acestei cresteri sunt "roadele cheltuielilor de retehnologizare" si abia apoi scumpirea carburantilor. (A.N. Ionescu)

SHOPPING ON-LINE. America On-line a lansat un serviciu de shopping on-line, numit InStore, care permite utilizatorilor sa caute produse, sa compare preturile si trimite alerte cu reduceri de preturi. InStore, care beneficiaza de vanzari exclusive, are propriul sau site Web, http://www.in-store.com, si poate fi gasit pe cateva dintre comenzile AOL, precum portalul www.AOL.com, site-ul CompuServe.com Web si serviciile AOL si CompuServe. InStore a fost, de asemenea, integrat in motorul de cautare AOL.com si in serviciul de mesajerie AIM de la AOL. InStore inlocuieste Shop@AOL, un serviciu similar, dar limitat, care insa nu avea propriul Web site si nici proprietati similare.

×
Subiecte în articol: economic