RATING. Fitch Ratings a imbunatatit ratingul pe termen lung acordat Bancii Comerciale Ion Tiriac de la "B" la "B plus", perspectiva calificativului fiind stabila. Revizuirea a avut in vedere profitabilitatea ridicata si in crestere, se arata intr-un comunicat al agentiei de evaluare financiara. Agentia mentioneaza ca Ion Tiriac controleaza, direct si indirect, 73,6% din actiunile bancii. La inceputul acestui an, el a anuntat ca a decis sa isi mentina participatia, respingand mai multe oferte.
INVESTITIE. La aproape un an de la intrarea in functiune, Wienerberger a inaugurat cea mai mare si mai moderna fabrica de caramizi din Romania. Situata la 80 de km de Bucuresti, la Gura Ocnitei, fabrica a necesitat pana in prezent investitii de 18 milioane de euro. Ea va ajunge la sfarsitul acestui an sa produca la capacitatea sa maxima, de 140 milioane de formate normale pe an, adica peste 6.300 vagoane. Datorita acestei investitii si achizitionarii in luna februarie a unei alte unitati de productie de la Sibiu, Wienerberger Romania a devenit cel mai mare producator de blocuri ceramice din tara. Concernul este prezent in Romania inca din 1998, cu activitati de import. Acum, produsele romanesti vor ajunge in Bulgaria, Ucraina si Rusia. Pentru anii ce urmeaza, Wienerberger intentioneaza sa mai achizitioneze sau sa porneasca doua sau trei investitii noi de acest gen, in Romania. (
A.M.)
REBRANDING. Incepand cu data de 1 septembrie 2004, toate companiile componente ale Rautaruukki Group, vor adopta un nou nume comun de marketing: Ruukki. Numele de marketing va fi folosit de catre toate companiile membre ale grupului, in toate tarile unde sunt prezente. Scopul acestei schimbari este concentrarea comunicarii la nivelul intregului grup sub un singur brand. Toate brand-urile de produs utilizate pana in prezent de companiile membre ale grupului s-au transformat in brand-ul Ruukki. Logo-ul corporatiei a fost conceput de catre Ilmo Valtonen si Marko Salonen, designeri la TBWA/PHS Group din Helsinki.