Cererea de mașini electrice crește semnificativ în UE, susținută de politicile privind protecția mediului, de angajamentele marilor firme în această direcție, dar și de schimbarea de atitudine a consumatorilor, arată un studiul „Automotive Consumer”, efectuat în Europa de compania de consultanţă Deloitte. Dintre consumatorii chestionați,italienii sunt cei mai interesați de automobilele dotate cu sisteme alternative de propulsie.
„În România, pentru promovarea autovehiculelor electrice, Ministerul Mediului a implementat programul de stimulare a achiziționării de mașini electrice și hibrid și, de la un an la altul, constatăm o creștere a preferinței consumatorilor români pentru astfel de autovehicule. În primele 10 luni ale anului 2019, pe piața din România s-au vândut 5.283 de mașini electrice și hibrid, în creștere cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului anterior. Cu toate acestea, numărul mașinilor de acest gen rămâne scăzut în țara noastră, din cauză că sunt încă scumpe pentru majoritatea românilor”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener în cadrul Deloitte România.
Citiţi varianta integrală a studiului, în limba engleză, pe www.jurnalul.ro
Cei mai mulți consumatori cred că autoritățile trebuie să exercite un control ferm al producției și utilizării autovehiculelor autonome.