x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Comunicare directa prin intermediari

0
19 Iun 2004 - 00:00

BUSINESS

V-ati intrebat vreodata unde ajung cupoanele pe care le completati pentru a participa la promotiile organizate de producatorii de bere sau detergenti? De cele mai multe ori, ele sunt colectate de catre firmele de marketing direct, care sorteaza informatiile si le stocheaza in baze de date.

ADRIAN MIHAI

Mailers este una dintre primele trei firme din domeniu si poseda o baza de date cu preferintele de consum a peste un milion de romani. La acestea se mai adauga 100.000 de adrese de companii. "Avem cam tot ce misca in domeniu", spune Mihai Petroff, directorul firmei. Activitatea este din ce in ce mai solicitata. Petroff estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste un milion de euro, aproape dublu fata de anul trecut, iar intreaga piata a serviciilor de marketing direct este apreciata la mai mult de 5 milioane euro. Explicatia cresterii este aceea ca piata, in ansamblul ei, s-a dezvoltat. Clientii vechi au folosit mai mult aceste servicii, dar au fost atrasi si altii noi.

"Imprumuta-mi cativa clienti!"

Marketing-ul direct nu inseamna doar atat. Tot aici se includ si activitatile de mailing direct, adica acele campanii de scrisori adresate. In acest caz, conceptia mesajului si a ofertei este partea cea mai importanta, considera Petroff, dar si detalii precum aspectul plicului pot face diferenta intre succes si rezultat slab. O parte a activitatii care a inregistrat o crestere importanta si care a atras dezvoltarea generala a fost, in ultimul an, brokerajul de baze de date. Aceasta inseamna ca firma a fost un intermediar intre cererea si oferta de baze. Companiile care detin deja astfel de informatii despre consumatori le pot inchiria celor din domeniile complementare. In acest mod ele isi recupereaza cheltuielile facute pentru a culege acele date si chiar isi actualizeaza si imbogatesc informatia. Mailers a intermediat deja 200.000 inregistrari si a generat proprietarilor venituri de 10.000 euro.

Export de servicii

Tot in "ograda" serviciilor de marketing direct se afla si "call center-urile". Aici se primesc telefoane pentru promotii si tot de aici se dau telefoane. Activitatea depaseste granitele tarii, romanii exportand acest tip de serviciu. Ca efect al scaderii preturilor pentru telefonia internationala si a costului fortei de munca mult mai mic in Romania, Petroff considera ca aceasta piata va cunoaste in continuare o crestere importanta. Alegerile locale nu au adus domeniului o crestere a cifrei de afaceri. Majoritatea companiilor nu au avut o distributie adresata, ne spune Petroff. El spera insa ca pentru alegerile generale partidele vor apela la acest mijloc de comunicare, asa cum s-a intamplat si cu precedentele astfel de ocazii. Insa nu toti se declara la fel de incantati de campaniile electorale. Bogdan Nicolae, director in cadrul Open Public Services, spune ca este mai bine sa nu se implice pentru a nu se face asocieri politice.

Loializarea consumatorilor

Ca tendinta a pietei, el observa inmultirea campaniilor de loializare a consumatorilor, fiind mult mai ieftin sa pastrezi un client decat sa castigi unul nou. Serviciile de telemarketing devin si ele din ce in ce mai solicitate.

Nicolae a avut clienti chiar din Franta si Germania, si asteapta concretizarea unor contracte pentru Austria si Anglia, tot mai multe firme fiind interesate sa-si mute activitatile de "call-center" in Romania.

O crestere se mai inregistreaza si la serviciile business-to-business, prin care firmele doresc sa mentina si sa dezvolte legaturile cu clientii lor, tot firme, ne mai spune Bogdan Nicolae.
Citeşte mai multe despre:   economic

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Tanczos Barna: România este ultima țară în care se intră cu mașina în parcuri naționale

Tanczos Barna: România este ultima țară în care se intră cu mașina în parcuri naționale
Este inadmisibil ca România să devină ultima țară în care este voie să umbli nestingherit cu mijloace de transport în parcuri naționale, a declarat ministrul Mediului, Tanczos Barna. Ministrul Mediului, ...

Managementul timpului: organizarea eficientă a activităților la locul de muncă

Managementul timpului: organizarea eficientă a activităților la locul de muncă
Într-o perioadă în care redefinim, de la o zi la alta, raportarea la modurile în care muncim, avem de-a face cu provocări fără precedent. În egală măsură, oportunitățile explorate de companiile care dețin...

Cumpără o locuință nouă de la PresidentResidence.ro - apartamente și garsoniere pe gustul tău

Cumpără o locuință nouă de la PresidentResidence.ro - apartamente și garsoniere pe gustul tău
Achiziţionarea unei locuinţe noi este un moment care te poate trece prin diferite stări, de la fericire şi nerăbdare, până la îndoială şi nehotărâre. În cazul în care deja eşti hotărât să cumperi un...

Ai nevoie urgentă de bani și nimeni nu te ajută? Apelează la www.autokredit.ro

Ai nevoie urgentă de bani și nimeni nu te ajută? Apelează la www.autokredit.ro
Problemele financiare sunt probleme care dacă sunt gestionate într-un mod corect pot fi depășite cu ușurință. Apariția acestora nu trebuie să producă panică pentru că există soluții pentru a putea depăși...

Apelează la Amanetauto.com.ro în cazul în care ai probleme financiare

Apelează la Amanetauto.com.ro în cazul în care ai probleme financiare
Ai evitat până acum să treci pragul unei case de amanet, pentru că nu a fost nevoie, te-ai descurcat așa cum ai putut. Ultimul an a fost însă unul foarte greu, așa că singura soluție pentru tine, ca să ieși...

Cifra de afaceri a companiei Antibiotice Iași a crescut cu 11% în semestrul 1 din 2021

Cifra de afaceri a companiei Antibiotice Iași a crescut cu 11% în semestrul 1 din 2021
În primul semestru al acestui an, Antibiotice Iași a avut un avans al cifrei de afaceri nete de 11%, în comparație cu valoarea înregistrată în perioada similară a anului precedent, ajungând la 163,39...

Piața imobiliară își revine. Prețurile apartamentelor au crescut în primul trimestru din 2021

Piața imobiliară își revine. Prețurile apartamentelor au crescut în primul trimestru din 2021
Pe fondul relaxării restricțiilor, piața rezidențială și-a continuat trendul ascendent în al doilea trimestru din 2021, iar prețurile solicitate de către vânzătorii de locuințe au consemnat cel mai mare...

INS: Valoarea producției agricole a scăzut cu 15,4% în 2020 comparativ cu anul precedent

INS: Valoarea producției agricole a scăzut cu 15,4% în 2020 comparativ cu anul precedent
În anul 2020, valoarea producției ramurii agricole a scăzut cu 15,4% comparativ cu anul precedent. Producția vegetală a scăzut cu 21,5%, iar producția animală și serviciile agricole au scăzut cu câte 1,2%, a...

Ce spun rezultatele financiare despre 2020, anul pandemiei

Ce spun rezultatele financiare despre 2020, anul pandemiei
Aproape 100 de miliarde de lei s-au evaporat în 2020, anul pandemiei de Covid-19, din cifra de afaceri a tuturor companiilor din România, o scădere de doar 5,4% faţă de 2019, la 1.656 mld. lei (338 mld. euro),...

România, sub asaltul procedurilor de infringement

România, sub asaltul procedurilor de infringement
Lentoarea cu care autoritățile de la București transpun în practică legislația europeană nu trece neobservată la Bruxelles. Numai anul trecut, Comisia Europeană a deschis 40 de cazuri noi de constatare a neînde...

Bursa de la Bucureşti a câştigat 460,43 milioane de lei din capitalizare în această săptămână

Bursa de la Bucureşti a câştigat 460,43 milioane de lei din capitalizare în această săptămână
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a câştigat, în această săptămână, 460,43 milioane de lei din capitalizare, respectiv 0,28%, însă valoarea tranzacţiilor cu acţiuni a înregistrat o scădere cu aproape 37%,...

Rezervările cu vouchere de vacanţă au crescut cu 34% în 2021

Rezervările cu vouchere de vacanţă au crescut cu 34% în 2021
Rezervările cu vouchere de vacanţă au crescut cu 34% în acest an. Cu toate acestea, multe au rămas nefolosite, arată o  cercetare a platformei de rezervări hoteliere Travelminit.ro, realizată cu...

Efectele pandemiei pe piața muncii: Numărul de ore lucrate a scăzut cu 10% în România

Efectele pandemiei pe piața muncii: Numărul de ore lucrate a scăzut cu 10% în România
Deși oamenii se plâng de faptul că munca de acasă a dus la prelungirea programului de lucru și interferența cu viața privată, numărul orelor lucrate efectiv a scăzut cu circa 10% în România, în 2020, co...

Într-un deceniu, românii aproape şi-au dublat avuţia 

Într-un deceniu, românii aproape şi-au dublat avuţia 
Avuţia netă a populaţiei s-a majorat în ultimul deceniu de 1,9 ori, de la 1.274 mld. lei în 2011 până la maximul istoric de 2.414 mld. lei (aproape 500 mld. euro) atins în 2020. În anul pandemic 2020,...
Serviciul de email marketing furnizat de