x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Comunicare directa prin intermediari

0
19 Iun 2004 - 00:00

BUSINESS

V-ati intrebat vreodata unde ajung cupoanele pe care le completati pentru a participa la promotiile organizate de producatorii de bere sau detergenti? De cele mai multe ori, ele sunt colectate de catre firmele de marketing direct, care sorteaza informatiile si le stocheaza in baze de date.

ADRIAN MIHAI

Mailers este una dintre primele trei firme din domeniu si poseda o baza de date cu preferintele de consum a peste un milion de romani. La acestea se mai adauga 100.000 de adrese de companii. "Avem cam tot ce misca in domeniu", spune Mihai Petroff, directorul firmei. Activitatea este din ce in ce mai solicitata. Petroff estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste un milion de euro, aproape dublu fata de anul trecut, iar intreaga piata a serviciilor de marketing direct este apreciata la mai mult de 5 milioane euro. Explicatia cresterii este aceea ca piata, in ansamblul ei, s-a dezvoltat. Clientii vechi au folosit mai mult aceste servicii, dar au fost atrasi si altii noi.

"Imprumuta-mi cativa clienti!"

Marketing-ul direct nu inseamna doar atat. Tot aici se includ si activitatile de mailing direct, adica acele campanii de scrisori adresate. In acest caz, conceptia mesajului si a ofertei este partea cea mai importanta, considera Petroff, dar si detalii precum aspectul plicului pot face diferenta intre succes si rezultat slab. O parte a activitatii care a inregistrat o crestere importanta si care a atras dezvoltarea generala a fost, in ultimul an, brokerajul de baze de date. Aceasta inseamna ca firma a fost un intermediar intre cererea si oferta de baze. Companiile care detin deja astfel de informatii despre consumatori le pot inchiria celor din domeniile complementare. In acest mod ele isi recupereaza cheltuielile facute pentru a culege acele date si chiar isi actualizeaza si imbogatesc informatia. Mailers a intermediat deja 200.000 inregistrari si a generat proprietarilor venituri de 10.000 euro.

Export de servicii

Tot in "ograda" serviciilor de marketing direct se afla si "call center-urile". Aici se primesc telefoane pentru promotii si tot de aici se dau telefoane. Activitatea depaseste granitele tarii, romanii exportand acest tip de serviciu. Ca efect al scaderii preturilor pentru telefonia internationala si a costului fortei de munca mult mai mic in Romania, Petroff considera ca aceasta piata va cunoaste in continuare o crestere importanta. Alegerile locale nu au adus domeniului o crestere a cifrei de afaceri. Majoritatea companiilor nu au avut o distributie adresata, ne spune Petroff. El spera insa ca pentru alegerile generale partidele vor apela la acest mijloc de comunicare, asa cum s-a intamplat si cu precedentele astfel de ocazii. Insa nu toti se declara la fel de incantati de campaniile electorale. Bogdan Nicolae, director in cadrul Open Public Services, spune ca este mai bine sa nu se implice pentru a nu se face asocieri politice.

Loializarea consumatorilor

Ca tendinta a pietei, el observa inmultirea campaniilor de loializare a consumatorilor, fiind mult mai ieftin sa pastrezi un client decat sa castigi unul nou. Serviciile de telemarketing devin si ele din ce in ce mai solicitate.

Nicolae a avut clienti chiar din Franta si Germania, si asteapta concretizarea unor contracte pentru Austria si Anglia, tot mai multe firme fiind interesate sa-si mute activitatile de "call-center" in Romania.

O crestere se mai inregistreaza si la serviciile business-to-business, prin care firmele doresc sa mentina si sa dezvolte legaturile cu clientii lor, tot firme, ne mai spune Bogdan Nicolae.
Citeşte mai multe despre:   economic

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Inaugurare cu restricţii de circulaţie

Inaugurare cu restricţii de circulaţie
Ieri au fos inauguraţi primii 16 kilometri de autostradă din Moldova, odată cu deschiderea unei porţiuni din centura ocolitoare a oraşului Bacău. Circulația a fost deschisă însă cu restricții, pentru că...

România sancționată din nou. Comisia Europeană a demarat două proceduri de infrigement

România sancționată din nou. Comisia Europeană a demarat două proceduri de infrigement
Comisia Europeană a deschis două proceduri de infrigement împotriva României privind renovarea clădirilor și stocurile de produse petroliere, transmite executivul comunitar.  Pe lângă țara...

Turismul românesc a scăzut la jumătate din cauza pandemiei

Turismul românesc a scăzut la jumătate din cauza pandemiei
Turismul românesc este grav afectat de restricțiile impuse de autorități pentru limitarea răspândirii noului coronavirus. Cazările în hoteluri și pensiuni au fost în scădere cu 54,5%, față de aceea...

Digitalizarea, soluție salvatoare pentru IMM-uri

Digitalizarea, soluție salvatoare pentru IMM-uri
Galerie Foto Pandemia de coronavirus a prins foarte multe dintre firmele românești fără o strategie financiară la zi, din cauza resurselor limitate care nu au permis actualizarea informațiilor și a proceselor financiare în si...

Semnal de la BNR: Puneți frână împrumuturilor

Semnal de la BNR: Puneți frână împrumuturilor
Banca Națională a României (BNR) a transmis instituțiilor de creditare o scrisoare prin care recomandă înăsprirea condițiilor de acordare a împrumuturilor. Motivul ține de prudență, explică oficialii...

Statul şi administraţiile locale ţin în sertar facturi neplătite de 6 miliarde de lei

Statul şi administraţiile locale ţin în sertar facturi neplătite de 6 miliarde de lei
Valoarea facturilor restante ale companiilor în care statul şi administraţiile locale sunt acţionari unici sau majoritari a ajuns, la sfârşitul lunii septembrie, la peste şase miliarde de lei. În timp ce teancul...

2021 vine cu accize mai mari

2021 vine cu accize mai mari
Produsele accizabile se vor scumpi de la 1 ianuarie, ca urmare a majorării accizelor. Unele din produsele cele mai vândute afectate direct de această majorare vor fi carburanţii. Ministerul Finanțelor a...

Skills-uri utile pe care le puteți obține în pandemie din confortul propriei locuințe

Skills-uri utile pe care le puteți obține în pandemie din confortul propriei locuințe
Viața este un proces continuu de învățare, iar cine refuză să descopere lucruri noi și să își îmbunătățească în mod continuu cunoștințele atât în domeniul în care activează, cât și în domenii...

Românii și-au folosit resursele proprii pentru a-și cumpăra o locuință în pandemie

Românii și-au folosit resursele proprii pentru a-și cumpăra o locuință în pandemie
După ridicarea stării de urgență impuse din cauza pandemiei de coronavirus, circa 69% dintre cumpărătorii care au achiziționat o locuință și-au folosit resurse proprii, și doar 31% au contractat un credit,...

Fermierii pot depune cererile pentru reducerea accizei la motorină

Fermierii pot depune cererile pentru reducerea accizei la motorină
Cererile agricultorilor pentru reducerea accizei la motorină se pot depune în intervalul 2-31 decembrie 2020, transmite Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA). Documentele vor fi...

„Afacere de succes”, floare rară în România

„Afacere de succes”, floare rară în România
Întreprinderile mari și mijlocii din România evoluează slab, comparativ cu aceleași companii din celelalte țări membre ale Uniunii Europene. Avem cea mai mică proporție de „firme de succes” din total și...

Investiţiile în euro, pe plus, cele în dolari, pe minus

Investiţiile în euro, pe plus, cele în dolari, pe minus
O investiție de 1.000 de lei a adus românului econom, în ultimele 12 luni, un câștig de 20 de lei, dacă a plasat banii în euro, sau o pierdere de 60 de lei, dacă a cumpărat dolari. Anul trecut pe vremea asta, si...

Electrificarea liniei Cluj-Napoca - Episcopia Bihor, în linie dreaptă 

Electrificarea liniei Cluj-Napoca - Episcopia Bihor, în linie dreaptă 
Ministrul Transporturilor a anunţat că licitaţia pentru electrificarea şi modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Episcopia Bihor (Oradea) va avea loc în aprilie-mai 2021. Proiectul este estimat la 1,8...

România, pe ultimul loc în UE la sănătate

România, pe ultimul loc în UE la sănătate
Cei mai puțini bani pentru sănătate dintre statele UE îi alocă România, cu 580 de euro pe locuitor, în anul 2018, arată datele Eurostat. Media la nivelul blocului  comunitar deste de 2982  de...
Serviciul de email marketing furnizat de