x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Controale de AMPLOARE la marile lanțuri de supermarketuri. Neregulile descoperite de ANPC

Controale de AMPLOARE la marile lanțuri de supermarketuri. Neregulile descoperite de ANPC

23 Feb 2022   •   09:01
Controale de AMPLOARE la marile lanțuri de supermarketuri. Neregulile descoperite de ANPC

ANPC a efectuat, marți, controale în 65 de supermarketuri și a aplicat amenzi de 772.000 de lei pentru neregulile constatate. Este vorba despre magazine care aparțin marilor lanțuri Mega Image, Penny, Profi, Cora, Auchan, Carrefour şi Lidl.

"Am schimbat "picătura chinezească" pe o adevărată cascadă de acţiuni la nivel naţional. Rezultatele primelor controale din Bucureşti şi de la Cluj ne-au arătat că trebuie o mobilizare la nivel naţional. Trebuie să arătăm că întreaga Autoritate funcţionează ca o maşinărie şi are o abordare unitară la nivelul întregii ţări. Pentru noi nu există mai multe variante de consumatori, ci doar unul singur: cetăţeanul român. Fie că acesta locuieşte la oraş sau în mediul rural, merită să fie tratat cu respect şi trebuie să ştie că noi suntem aici pentru a-l proteja. Nu amenzile sunt importante, ci modul în care operatorii economici îşi schimbă abordarea de până acum. Murdarul trebuie să devină curat, dezordinea ordine şi nepăsarea atenţie! Mulţumesc public colegilor mei comisari din rândurile cărora şi eu fac parte. Chiar dacă avem salariile cele mai mici dintre toate autorităţile de control, rezultatele muncii noastre sunt din ce în ce mai vizibile. Ne vom opri când nu vom mai găsi motive de sancţionare la niciun magazin!", a spus Horia Constantinescu, preşedinte ANPC.

Măsurile dispuse vizează: oprirea definitivă de la comercializare şi retragerea produselor cu deficienţe; oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficienţelor constatate, pentru 6 magazine, oprirea temporară a prestării de servicii în raioanele în care s-au înregistrat abateri, până la remedierea deficienţelor constatate, pentru 25 de unităţi; a fost propusă închiderea temporară a unităţii, pe o durată de cel mult 6 luni, pentru două magazine.

La 9 unităţi s-a verificat îndeplinirea măsurilor aplicate în cadrul unei acţiuni de zilele trecute şi, fiind constatată conformitatea acestora, s-a dispus redeschiderea.

Abateri frecvente: comercializarea unor produse în afara termenului de valabilitate; a unor produse în afara datei durabilităţii minimale care prezentau insecte în ambalaj; a unor produse congelate neconforme; a unor fructe şi produse din carne cu modificări organoleptice evidente şi urme de mucegai; diverse sortimente de salate fără informaţii privind data şi ora deschiderii ambalajului, deşi acestea aveau valabilitate 2 zile de la deschidere; unor produse preparate în zona de gătire a magazinului fără informare asupra orei de producţie, deşi acestea aveau valabilitate două ore din momentul producţiei; utilizarea unui spaţiul de expunere al produselor preambalate şi congelate neigienizat, cu resturi de etichete, impurităţi mecanice, insecte moarte; prezenţa, în sistemul de ventilaţie al vitrinelor frigorifice de expunere a produselor la vânzare a prafului în strat grosier, ruginei, a vopselei exfoliate; utilizarea unor vitrine frigorifice cu rafturi care prezentau un grad avansat de uzură, depreciate, pătate, cu insecte moarte, resturi şi reziduri alimentare; nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea preparatelor.

Au mai fost sancționate:spaţii de depozitare neigienizate sau neconforme din punctul de vedere al regimului de temperatură sau al gradului de uzură al aparaturii; cuptoare neigienizate, prezentând un strat gros de arsură şi grăsimi; prezenţa în magazin a gândacilor; existenţa pavimentului neigienizat, cu un strat de praf gros, grăsime si zone depreciate sau a plafonului deteriorat; mărţişoare din argint, fără a deţine autorizaţie pentru comerţul obiectelor din metale preţioase; promoţiile; deficienţe de informare pe etichetele de produs sau ale raioanelor, referitor la elementele de identificare-caracterizare ale mărfurilor sau la data durabilităţii minimale; lipsa informaţiilor referitoare la ingredientele cu potenţial alergen; practici comerciale înşelătoare; neconcordanţă între preţul la raft şi cel de la casa de marcat; utilizarea unor automate neracordate la apă curentă; produse cu ambalajul deteriorate; mijloace de măsurare neverificate metrologic.

 

×
Subiecte în articol: ANPC supermarket