La 78 de ani ai sai, constructorul de avioane Serge Dassault va concretiza un vis mai vechi de-al sau de a deveni numarul unu pe piata mediatica in Franta.
Si asta, dupa ce Bruxelles-ul a autorizat achizitionarea regiei publicitare Socpresse, imperiul mostenit de Robert Hersant, detinator al peste 70 de publicatii, printre care se numara si cotidianul Le Figaro si saptamanalul LâExpress.LIBER! Comisia Europeana si-a dat acceptul joi, dupa ce Dassault si-a luat angajamentul de a ceda Vie Financiere (VF - Viata financiara - n.r.), editata de grupul Express-Expansion, pentru a rezolva problemele in materie de concurenta. Noua societate, rezultata din alierea Dassault cu Socpresse, ar fi detinut controlul asupra unui numar de reviste economice si financiare mult mai mare decat concurentii sai si s-ar fi aflat intr-o pozitie privilegiata, a apreciat UE. Activ in domeniul aeronauticii, informatica si viticultura, grupul Dassault este prezent si in presa saptamanala, prin Valeurs actuelles, Le Journal des Finances si Finances Magazine. La randul sau, regia publicitara Socpresse "comercializeaza spatiile publicitare in 80 de titluri de presa cotidiana si reviste", a precizat Comisia.
Majoritatea mostenitorilor lui Robert Hersant, decedat in 1996, isi vor vinde participatiile, conform unei decizii anuntate la 11 martie. Dintre cei 13 mostenitori, doar una singura a decis sa-si pastreze actiunile. (Marina Constantinoiu)