Grupul italian de utilităţi Enel a adoptat o poziţie fermă împotriva operaţiunilor de minare de criptomonede, declarând că nu are niciun interes să vândă electricitate în scopul minării de criptomonede.
Într-un scurt comunicat, Enel a informat că a ajuns la această concluzie după o serie de studii şi analize atente. "Enel a adoptat o cale clară spre decarbonizare şi dezvoltare sustenabilă şi consideră utilizarea intensivă de energie dedicată minării de criptomonede drept o practică nesustenabilă care nu se potriveşte cu modelul său de business", a informat compania italiană.
Comunicatul celor de la Enel a venit şi ca o reacţie la un articol publicat de Bloomberg, potrivit căruia Enel negociază vânzarea de electricitate din surse regenerabile către compania elveţiană Envion AG, care minează criptomonede.
Criptomoneda este o monedă digitală, virtuală şi poate fi utilizată ca mijloc de plată. Folosirea prefixului 'cripto' arată că acest mijloc de plată utilizează criptografia, ceea ce face aproape imposibilă falsificarea acesteia. Prin folosirea tehnologiilor descentralizate se permite utilizatorilor efectuarea unor plăţi sigure şi anonimizate. Utilizatorul nu mai este obligat să se identifice ca în cazul utilizării serviciilor bancare. Moneda virtuală rulează pe un registru public numit blockchain.
Criptomonedele sunt create printr-un proces denumit minerit (mining), care implică utilizarea procesorului dintr-un dispozitiv, pentru a rezolva probleme complicate de matematică, rezultatul acestora generând monede. Utilizatorii pot cumpăra monedele de la brokeri, apoi le pot stoca sau cheltui folosind portofelele criptografice. Cele mai cunoscute exemple de criptomonedă sunt: Bitcoin, Ethereum, Ripple sau Litecoin.
În România, Enel deţine 64,4% la Enel Distribuţie Muntenia şi Enel Energie Muntenia, 51% la Enel Distribuţie Banat, Enel Distribuţie Dobrogea şi Enel Energie şi 100% din acţiunile Enel România. Aceste companii gestionează o reţea de 91.000 de kilometri, ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piaţă de 34%), vând aproximativ 9 TWh/an unui număr de circa 2,6 milioane clienţi, dintre care 2,4 milioane sunt clienţi rezidenţiali (aproximativ 20% din piaţa de retail) şi 200.000 sunt companii. AGERPRES