Fondul Monetar Internaţional (FMI) a transmis Guvernului că nu poate accepta pentru anul viitor o majorare a salariului minim pe economie mai mare de 650 lei, adică cu doar 50 de lei peste actualul nivel. Liderii coaliţiei au propus FMI, alături de scăderea contribuţiilor sociale de la 44% la 41% şi reducerea cotei unice de impozitare de la 16% la 12%, şi creşterea salariului minim de la 600 la 700 de lei.
Se pare că nici propunerea privind reducerea cotei unice nu a fost acceptată, dacă luăm în calcul declaraţia ministrului de Finanţe, Gheorghe Ialomiţianu, care a spus că nu intenţionează scăderea cotei unice de impozitare de la 16% la 12% în anul 2011. "Noi mergem pentru 2011 cu cota de 16%, aşa avem întocmită strategia fiscal-bugetară. Inclusiv bugetul pe 2011 se bazează pe cota unică de 16% şi TVA 24%", a precizat Ialomiţianu, aflat la Parlament pentru a participa la dezbaterea moţiunii de cenzură.
FMI şi-a exprimat dezacordul faţă toate reducerile propuse de coaliţia de guvernare şi a spus că nu este de acord cu aceste reduceri înainte de 2012, a declarat ministrul Mediului, Laszlo Borbely. "Ei spun că o cotă unică de 12% ar avea efectele pe care le preconizăm noi. Nu pot să ne împiedice să luăm aceste măsuri, ei spun că nu putem să luăm măsurile decât anul viitor, pentru anul 2012. FMI ne cere să ne încadrăm în cifrele macroeconomice negociate", a spus Borbely.
În ceea ce priveşte ordonanţa creditelor, celebra OUG 50, FMI a transmis băncilor comerciale, prin intermediul BNR, un formular tip, în care fiecare bancă va trece pierderile potenţiale calculate în cazul în care ar aplica strict prevederile OUG 50/2010 privind creditele populaţiei, au declarat pentru Mediafax surse oficiale. FMI a cerut două situaţii distincte, prima vizând impactul alinierii comisioanelor practicate la cele prevăzute de OUG 50, care cuprinde valuta de acordare, volumul creditelor în sold la 30 iunie afectat de eliminarea comisioanelor, ponderea acestor credite în total împrumuturi pentru populaţie, nivelul comisioanelor eliminate, maturitatea medie a creditelor în cauză, potenţialele venituri nerealizate în semestrul al doilea din acest an şi potenţialele venituri nerealizate până la maturitate. Cea de-a doua situaţie priveşte impactul înlocuirii dobânzilor interne cu indici de referinţă şi al menţinerii neschimbate a marjei fixe, conform OUG 50.