x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Formularul unic de impozitare aprobat de Guvern

Formularul unic de impozitare aprobat de Guvern

03 Ian 2011   •   19:57

Formularul unic pentru plata contribuţiilor şi impozitelor la bugetul de stat a fost publicat în Monitorul Oficial după ce a fost votat într-o ho­tă­râre de guvern la finele anului tre­cut. Astfel, firmele şi persoanele fizi­ce care au calitatea de angajatori sau entităţi asimilate angajatorului vor plăti contribuţiile şi impozitele la bugetul de stat prin completarea unui singur formular (112), care va fi transmis pe internet sau depus fizic la ghi­şeu. Hotărârea de guvern a fost aprobată în 28 decembrie şi publicată în 31 decembrie în Monitorul Oficial. Aceasta conţine informaţiile necesare privind modelul declaraţiei unice şi modalitatea de depunere a formularului.

Prima declaraţie unică este valabilă pentru obligaţiile aferente lunii ia­nuarie şi va fi depusă până la data de 25 februarie inclusiv. Formularul de plată a contribuţiilor sociale şi im­po­zitului pe venit va putea fi depus şi la ghişeu până la 1 iulie 2011, dată după care va fi depus lunar doar prin mijloace electronice. Angajatorii trebuie să achiziţioneze un certificat electronic calificat pentru a putea depune online declaraţia unică pentru contribuţii sociale şi impozit pe venit. „Persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajatori sau entităţi asimilate angajatorului vor depune declaraţia unică prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-România. Până la data de 1 iulie 2011, contribuabilii vor putea depune noul formular fie online, fie la ghişeu, în ultima situaţie prezentând Anexa 1 semnată şi ştampilată, celelalte informaţii urmând să fie livrate pe suport electronic (dischetă, CD, stick). Precizăm că depunerea online presupune achiziţionarea unui certificat electronic calificat şi înrolarea la organele fiscale. După 1 iulie, depunerea online devine obligatorie”, se arată într-un comunicat al ANAF. În formularul 112 au fost integrate informaţiile ce se regăseau în declaraţiile fiscale depuse de angajatori, precum şi în declaraţiile privind evidenţa nominală a asiguraţilor, elimi­nându-se informaţiile redundante.

×
Subiecte în articol: economia