x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Gabriel Daraban: Statul frânează dezvoltarea economică a portului Constanța!

0
09 Aug 2019 - 17:37
Gabriel Daraban: Statul frânează dezvoltarea economică a portului Constanța!


Gabriel Daraban, Directorul comercial al Oil Terminal, a povestit  pentru Q Magazine cu ce se confruntă această companie strategică a României și care sunt efectele asupra întregii țări. 

 

„Oil Terminal este o companie strategică a României, este poarta de intrare și ieșire –  via Marea Neagră –  a țițeiului și produselor petroliere. În calitate de acționar majoritar, statul trebuie să se asigure că are un terminal modern unde poate controla fluxurile de mărfuri și poate gestiona, în situații de criză, aprovizionarea țării cu materii prime pentru rafinare. Din păcate, de la Revoluție până în zilele noastre, lucrurile nu au fost deloc așa.

Lipsa resurselor financiare, precum și neinvestirea profitului în retehnologizare, au dus la o limitare a importanței terminalului, precum și la un nivel redus de tehnologie față de standardele vest-europene. Lipsa unei strategii clare la nivel național este principalul motiv al acestei constatări. Nu poți lăsa la dispoziția unor oameni, indiferent cât sunt ei de pregătiți din punct de vedere profesional, toată strategia de dezvoltare a singurului terminal al României!

Statul, prin ministerul de resort, trebuie să stabilească pașii de urmat, cu un program de retehnologizare pe următorii 20 de ani, iar cei care vin în funcții să îl urmeze cu strictețe. Acest program nu trebuie făcut și modificat anual, după bunul plac al fiecăruia. Așa s-a întâmplat cu Oil Terminal, dar și în portul Constanța.

Așa am ajuns unde am ajuns.

Avem un port cu echipamente învechite, cu infrastructura la nivelul anului 1970 și cu un terminal petrolier fără o tehnologie de ultimă generație implementată. Cred că ar trebui tras un semnal de alarmă”, concluzionează Daraban.

 

Citeste aici interviul integral

 

Directorul comercial al Oil Terminal consideră că statul frânează dezvoltarea economică a portului.

„Portul Constanța nu mai face parte dintr-un lanț logistic național de foarte mulți ani. În România, marii investitori au apărut în perioada de după aderare la Uniunea Europeană și NATO. Nu vorbesc de marile privatizări, ci de companii logistice, producători de subansambluri pentru industria energetică, IT, automobile.

Din păcate, în acea perioadă și până în prezent, Constanța a fost condusă de un grup de interese care a strivit și blocat orice investiție sau potențială investiție în zonă. Toți investitorii, indiferent că erau români sau străini, erau aproape obligați să pupe inelul celor care conduceau această urbe. Și, după 10 ani, constați că s-a pierdut trenul. Constanța este un oraș conectat la activități portuare și de turism. Fiind în capătul țării, ești dependent de economia națională, de fluxul de mărfuri și de infrastructură. Cea din urmă este cea mai importantă. Din cauza acesteia, portul Constanța are mult de suferit.

Gândiți-vă că astăzi viteza medie în România, pentru trenurile de marfă, este de 17 km/h, iar în 1989 era de 45 km/h. Nu avem autostradă sau vreun drum expres între Nădlac și Constanța,” explică acesta. 

 

Citeşte mai multe despre:   Gabriel Daraban

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

O nouă ofertă publică de titluri de stat Fidelis la bursă

O nouă ofertă publică de titluri de stat Fidelis la bursă
Ministerul Finanțelor derulează, în perioada 1 – 19 martie, o nouă ofertă publică pentru vânzarea de titluri de stat Fidelis pentru populație în lei și euro la Bursa de Valori București (BVB), anunță...

Agroland va fi listată la Bursa de Valori București

Agroland va fi listată la Bursa de Valori București
Compania Agroland Business System va fi listată, astăzi, pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare (SMT) al Bursei de Valori Bucureşti şi vor fi tranzacţionate sub simbolul AG. Operează cea mai mare...

Controale la furnizorii de energie electrică

Controale la furnizorii de energie electrică
În contextul liberalizării pieței de energie electrică începând cu data de 1 ianuarie 2021, ANRE și ANPC au demarat acțiuni de control la furnizorii de energie electrică, anunță un comunicat. Controalele...

Autorizațiile de contrucție pentru clădiri rezidențiale au crescut cu 10,2% în ianuarie 2020

Autorizațiile de contrucție pentru clădiri rezidențiale au crescut cu 10,2% în ianuarie 2020
Autorizațiile de contrucție pentru clădiri rezidențiale au crescut cu 10,2% în prima lună din acest an, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, arată Institutul Naţional de Statistică (INS). Au...

Ministrul Finanţelor Cîţu ne-a îndatorat cu 3 milioane euro/pe oră, premierul Cîţu, doar cu 1,7 milioane euro

Ministrul Finanţelor Cîţu ne-a îndatorat cu 3 milioane euro/pe oră, premierul Cîţu, doar cu 1,7 milioane euro
Galerie Foto Ministerul Finanţelor (MF) a planificat, în luna martie 2021, împrumuturi de la băncile comerciale de 3,4 miliarde de lei, din care 400 milioane printr-o emisiune de certificate de trezorerie cu discont şi trei...

Valea Jiului: redresare după model polonez

Valea Jiului: redresare după model polonez
Galerie Foto Recentele proteste ale minerilor de la Lonea şi Livezeni au redeschis vechile răni ale unei industrii „fără viitor”, aşa cum o caracteriza Frans Timmermans, vicepreședintele Comisiei Europene - o industrie...

Reciclarea fictivă a ambalajelor aduce bani frumoşi

Reciclarea fictivă a ambalajelor aduce bani frumoşi
România este departe de ţintele de reciclare stabilite de Uniunea Europeană, indiferent despre ce deşeuri vorbim. Avem strategii, planuri, instituţii de control, dar suntem în continuare printre codaşii Uniunii...

Noi restricţii pe piaţa ambalajelor de plastic

Noi restricţii pe piaţa ambalajelor de plastic
Începând cu data de 3 iulie 2021, vor trebui introduse pe piaţă noi restricţii în ceea ce priveşte produsele din plastică, conform prevederilor Directivei UE  2019/904 („Directiva de plastic”) privind re...

Se schimbă etichetele energetice pentru electrocasnice

Se schimbă etichetele energetice pentru electrocasnice
Începând cu data de astăzi, Uniunea Europeană introduce o nouă etichetă energetică îmbunătățită pentru aparatele de uz casnic în toate țările europene. Noua etichetă este introdusă pentru frigiderele de...

Eficiența programului SUMAL pentru stoparea tăierilor ilegale

Eficiența programului SUMAL pentru stoparea tăierilor ilegale
Programul SUMAL este eficient, zilnic fiind emise în medie 15.000 de avize de însoțire a mărfii pentru transportul de masă lemnoasă, transmite Ministerul Mediului. Acesta a fost instituit în urmă cu...

Ce spune ministrul Muncii despre pensiile speciale

Ce spune ministrul Muncii despre pensiile speciale
Ministerul Muncii analizează mai multe variante pentru eliminarea pensiilor speciale și acestea vor fi puse la dispoziția grupului de lucru constituit la nivelul coaliției de guvernare, potrivit...

18 miliarde de lei de la buget pentru plata pensiilor

18 miliarde de lei de la buget pentru plata pensiilor
Prin bugetul de stat vor fi alocați circa 18 miliarde de lei pentru plata pensiilor, după cum a spus ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan, în comisiile parlamentare de buget-finanţe. "Avem...

Obiectiv 2021: Ministerul Transporturilor vrea să investească în căi ferate

Obiectiv 2021: Ministerul Transporturilor vrea să investească în căi ferate
Ministerul Transporturilor are 14,1 miliarde de lei alocaţi în 2021, dintre care 1,4 miliarde de lei sunt pentru modernizarea infrastructurii feroviare, scrie Ziarul Financiar. Bugetul este cu 9,4%...

Șefa TVR cere Guvernului OUG pentru limitarea activității Televiziunii Române pentru că banii alocați sunt insuficienți

Șefa TVR cere Guvernului OUG pentru limitarea activității Televiziunii Române pentru că banii alocați sunt insuficienți
Șefa TVR, Doina Gradea, solicită Guvernului o Ordonanță de Urgență pentru limitarea activității Televiziunii Române pentru că banii alocați ar fi insuficienți. „Nu asigurăm nici măcar plata...

Firma ta are generator electric? Iată de ce este important

Firma ta are generator electric? Iată de ce este important
Galerie Foto Generatoarele de curent reprezintă sistemul de rezervă care asigură un flux continuu în distribuția curentului electric. Online se găsește o largă varietate de modele de generatoare de curent începând de la...
Serviciul de email marketing furnizat de