x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Gameri mobili - Impatimitii jocurilor s-au adunat la Bucuresti

Gameri mobili - Impatimitii jocurilor s-au adunat la Bucuresti

de Mihai Manole    |    29 Sep 2006   •   00:00
Gameri mobili - Impatimitii jocurilor s-au adunat la Bucuresti

La Romexpo se desfasoara in acest week-end prima competitie de jocuri pe mobil din Europa de Est. Evenimentul are loc in cadrul World Cyber Games.

Aproximativ 800 de participanti sunt asteptati sa concureze pe parcursul a patru zile. Se vor juca doua jocuri, alternativ: doua zile Tetris (Electronic Arts) si o zi Lumines (Gameloft). Cei mai buni 9 concurenti din primele 3 zile isi vor disputa finala, duminica. Ei au la dispozitie 10 telefoane Samsung.

Cei mai importanti operatori romani de telefonie mobila isi impart aceasta piata. Andreea Stanescu, Senior Director, Consumer Market, Vodafone Romania ne-a declarat ca jocurile se afla in topul preferintelor clientilor operatorului in ceea ce priveste continutul descarcat din portal. Cele mai indragite jocuri sunt din domeniul sportiv (2006 Real Football 3D, Fifa World Cup 2006), urmate de cele de actiune (Prince of Persia Worrior Within).

Oana Comanescu, Senior Product Manger la Orange, estimeaza ca veniturile obtinute de acesta companie din jocurile pentru mobile se vor tripla in 2006 fata de anul trecut, datorita unui serviciu de jocuri complet reorganizat. In perioada iunie-august cele mai desarcate jocuri in reteaua Orange au fost din categoria Sport/Racing (primele 3 pozitii), primele 15 din acest top reprezentand de altfel 50% din totalul download-urilor. Oferta Orange contine 10 categorii, in luna octombrie urmand sa fie lansata, in parteneriat cu Gameloft, o noua versiune din seria Asphalt.

PIATA. Cu venituri de 1,7mld.$ in 2005 si un nivel estimat de 7 mld.$ in 2010, jocurile pentru telefoane mobile se dezvolta mai degraba ca o piata de masa decat ca una de nisa. In Romania, acest sector se afla, cum altfel, la inceput. Asta inseamna cam 1 milion $ pentru anul acesta. Tendinta de crestere este insa evidenta, Mihai Pohontu, General Manager Electronic Arts Romania declarand ca se estimeaza o dublare a pietei in anii urmatori.

×
Subiecte în articol: economic