Pe DN 1 a fost finalizat, in sfărşit, primul pasaj suprateran din zona comercială Băneasa.
Pe DN 1 a fost finalizat, in sfărşit, primul pasaj suprateran din zona comercială Băneasa. Cu o intărziere de vreo opt luni, faţă de termenul prevăzut la debutul lucrărilor de construcţie, in noiembrie 2005. Podul a fost deschis circulaţiei ieri cu mult tam-tam şi cozi kilometrice in trafic.
Pe la prănz a avut loc inaugurarea oficială, făcută de premierul Călin Popescu Tăriceanu - venit special din concediu pentru asta - şi de ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Insă inaugurarea nu a coincis cu deschiderea circulaţiei - programată pentru ora 18:00 - pentru că pasajul trebuia testat inainte. Sub ochii celor doi oficiali, un convoi de camioane incărcate cu balast s-a urcat pe pod pentru a i se incerca rezistenţa. Premierul s-a declarat incăntat de lucrare, deşi mai sunt ceva finisaje de făcut şi indicatoare rutiere de pus.
BLOCAJE. Insă nu la fel de incăntaţi au fost şoferii care au avut drum pe acolo, la acea oră festivă. Pentru că ceremonia de inaugurare a dat peste cap traficul, şi aşa dificil in zonă. Rezultatul: un blocaj precum cele de vineri seară, cănd jumătate din Bucureşti fuge la munte. Coloanele de maşini se intindeau pănă la Piaţa Presei. "Ar trebui să se inaugureze mai repede", vociferau şoferii. Claxoane, nervi, avioane pierdute.
Şi acesta a fost doar primul episod. Pentru că la ora 18:00, la care era programată deschiderea circulaţiei pe pasaj, traficul era paralizat in zonă din cauza unui accident produs pe DN 1, la Otopeni, cu vreo trei ore inainte. Zeci de oameni, romăni şi străini, au coborăt din maşini şi au luat-o la fugă spre aeroport, insă mulţi au pierdut zborurile. Din cauza acestui bucluc, insuşi ministrul Orban a intărziat la festivitatea de deschidere a circulaţiei pe pasaj. Se vede treaba că, deşi Ministerul Transporturilor ţine secreţi indicatorii tehnico-economici ai proiectului de fluidizare a traficului pe DN 1, in această zonă, nu poate ascunde nebunia de pe acest drum.
PROBLEME. Deschiderea pasajului, indelung aşteptată şi prezentată de oficiali ca o mană cerească, nu rezolvă insă problemele de trafic. Pentru că, deşi podul are trei benzi pe sens, timp de vreo două luni se va circula doar pe două benzi, deoarece nu au fost terminate lucrările de lărgire a DN 1.
Date tehnice
Pasajul are 600 de metri, inclusiv rampele de acces, căte trei benzi şi un trotuar pe sens şi a costat 17,48 milioane de lei (circa 5 milioane de euro). Lucrarea face parte din proiectul de fluidizare a traficului pe DN 1, intre Aeroportul Băneasa şi Pasajul Otopeni, in valoare de 97,3 milioane de lei, la care se lucrează din 2005 şi al cărui termen de finalizare se tot amănă. Oare cănd vom avea trei benzi pe DN 1 şi cel de-al doilea pasaj suprateran din zona Băneasa?