x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Klaus Iohannis și parlamentarii construiesc Autostrada Nordului în 4 ani

0
Autor: Adrian Stoica 07 Mai 2021 - 07:20
Klaus Iohannis și parlamentarii construiesc Autostrada Nordului în 4 ani


De la 1 ianuarie 2021 a intrat în vigoare Legea nr. 264/2020 pentru aprobarea obiectivului de investiții „Autostrada Nordului” (A14). Întinsă pe traseul Vama Oar - Satu Mare - Baia Mare - Dej - Bistrița - Vatra Dornei - Suceava, autostrada trebuie să fie gata într-un interval de patru ani. În schimb, legea adoptată de parlamentari și promulgată în noiembrie anul trecut de președintele Iohannis nu pomenește nimic despre lungimea viitorului drum de mare viteză, despre valoarea viitoarei investiții sau despre indicatorii tehnici ai proiectului. Aceste date nici nu aveau cum să fie incluse în proiectul de lege inițiat de deputatul Partidului Mișcării Populare, Ionuț Simionca, și la care s-au raliat 65 de parlamentari din toate partidele,  pentru că ele ar fi rezultat din studiul de fezabilitate, care însă nu exista. De altfel, acest studiu nu există nici la aproape trei ani de la depunerea proiectului legislativ în Parlament, iar șansele proiectului să fie realizat în patru ani sunt nule. Cu o lungime de circa 400 de kilometri, România ar trebui să construiască 100 de kilometri de autostradă pe an pentru a termina A14 în patru ani.

Inexistența elementelor amintite, dar și lipsa unui punct de vedere al Guvernului au făcut ca membrii Consiliului Legislativ să emită un aviz negativ pentru acest proiect. Un amănunt nesemnificativ, am putea spune, pentru că proiectul avea să fie adoptat de senatori și de deputați cu o largă majoritate. Legea intrată în vigoare la începutul anului nu prevede însă și sancțiuni în cazul în care Ministerul Transporturilor, instituția delegată să coordoneze realizarea obiectivului de investiții, și constructorii nu vor respecta termenul de patru ani impus. O altă scăpare a inițiatorilor, care trebuie amintită, este și lipsa unei explicații referitoare la modul în care au stabilit termenul de patru ani pentru finalizarea viitoarei autostrăzi este unul fezabil. Experiența românească legată de viteza de construcție a autostrăzilor nu este una prea plăcută, dar ea a fost ignorată de inițiator, de cei care au votat proiectul, dar și de președintele Iohannis, care l-a promulgat fără niciun fel de obiecții. Trebuie spus că Ministerul Transporturilor a încercat eliminarea termenului-limită pentru finalizarea proiectului de investiții, dar nu a avut sorți de izbândă la votul în plenul Camerei Deputaților, care a fost și for decizional.

 

„Acest obiectiv se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene. Termenul de execuţie a obiectivului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a acestei legi. Prevederile legii intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2021”.

extras din textul legii privind Autostrada Nordului

 

18 luni doar pentru SF-urile la două loturi

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) a semnat pe 10 martie anul acesta contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate în cazul a două loturi din Autostrada Nordului: Bistrița - Vatra Dornei și Vatra Dornei - Suceava. Pentru tronsonul Bistrița - Vatra Dornei, documentația tehnică va fi realizată de către firma Explan SRL pentru suma de 15,8 milioane de lei, fără TVA, iar pentru sectorului Vatra Dornei - Suceava, licitația a fost câștigată de asocierea formată din firmele Best Consulting & Design și Ingenieria Especializada, contractul având o valoare de 14,7 milioane de lei, fără TVA. Durata de realizare a contractelor este de 18 luni. În ceea ce privește sectorul 1 Baia Mare - Bistrița, licitația a fost câștigată de o asociere condusă de Search Corporation pentru o sumă de 15,2 milioane de lei, dar semnarea contractului a fost întârziată din cauza unei contestații. Potrivit Companiei de Drumuri, contractul ar urma să fie semnat în cursul lunii mai.

 

Ce spune Master Planul General de Transport

Conform Master Planului General de Transport al României, legătura între Baia Mare și Suceava va fi realizată prin Drumul expres Baia Mare - Bistrița (Someș Expres) și Drumul Trans Regio Bistrița - Vatra Dornei - Suceava (numit Bucovina). Acest proiect de infrastructură va realiza legătura dintre Coridorul 3 (București - Regiunea Nord Est) și viitorul punct de trecere a frontierei din zona Oar.

În ultimii 10 ani, în România s-au construit, în medie, mai puțin de 60 de kilometri de autostradă pe an. 

 

 

54 Kilometri de autostradă au fost dați în folosință în 2020, după ce în 2019 fuseseră dați în circulație 43 de kilometri. La sfârșitul anului trecut țara noastră a ajuns la 920 de kilometri de autostradă.

 

Autostrada Unirii, blocată în studii

În noiembrie 2018, era promulgată Legea Autostrăzii Unirii (A8), o șosea de mare viteză care urmează să lege Târgu Mureș de Iași. Legea nu prevede și un termen pentru finalizarea autostrăzii de circa 320 de kilometri.  La mai bine de doi ani de la adoptarea legii, proiectul este încă în faza studiilor de fezabilitate.

Citeşte mai multe despre:   Klaus Iohannis,   autostrada Moldovei ,   autostrada nordului

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Minivacanța de Rusalii provoacă pierderi uriașe hotelierilor

Minivacanța de Rusalii provoacă pierderi uriașe hotelierilor
S-au înregistrat pierderi de circa 3 - 4 milioane de euro în această minivacanță de Rusalii. Erau aşteptaţi pe litoral peste 50.000 de turişti, însă din cauza ploilor abundente, aproximativ 30 % şi-au anulat...

Răzvan Cuc acuză Guvernul Cîțu. Vrea să vândă obiective strategice și să devalizeze sistemul de sănătate

Răzvan Cuc acuză Guvernul Cîțu. Vrea să vândă obiective strategice și să devalizeze sistemul de sănătate
Executivul vrea să vândă unele obiective strategice ale statului la prețuri infime, spune fostul ministru social-democrat al Transporturilor, Răzvan Cuc. "Gaşca lui Cîţu, cu 'oamenii noi' gata să...

Romgaz poate prelua proiectul de exploatare a gazelor naturale din Marea Neagră

Romgaz poate prelua proiectul de exploatare a gazelor naturale din Marea Neagră
Compania Romgaz a încheiat un acord de exclusivitate pentru preluarea de la ExxonMobil a proiectului Neptun Deep privind exploatarea gazelor naturale din Marea Neagră. ExxonMobil deține o participație de 50% din...

CNAIR anunță câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția legăturii dintre Oradea și A3

CNAIR anunță câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția legăturii dintre Oradea și A3
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția legăturii dintre Oradea și A3. Au fost transmise adresele de...

Consiliul European cere României să oprească deficitul excesiv

Consiliul European cere României să oprească deficitul excesiv
Consiliul European recomandă României să pună capăt deficitului excesiv până cel târziu în 2024. România va trebui să prezinte un raport până la 15 octombrie 2021 cu privire la...

UPDATE Dreptate pentru clienții Raiffeisen Bank împrumutați în franci elvețieni. Vor achita dobânda la cursul BNR din ziua plății

UPDATE Dreptate pentru clienții Raiffeisen Bank împrumutați în franci elvețieni. Vor achita dobânda la cursul BNR din ziua plății
Tribunalul Comercial din Cluj-Napoca a anulat o decizie a Judecătoriei Cluj-Napoca și a pronunțat o hotărâre în favoarea clienților care reclamaseră „caracterul abuziv” al unei clauze contractuale impuse de R...

(P) BitCase te rasfata cu o colectie impresionanta de huse personalizate! Vezi care sunt cele mai apreciate modele

(P) BitCase te rasfata cu o colectie impresionanta de huse personalizate! Vezi care sunt cele mai apreciate modele
Cand vine vorba de huse personalizate, inegalabilul BitCase preia conducerea. Magazin online specializat in personalizarea huselor pentru telefoane, BitCase ti-a pregatit poate cea mai apreciata colectie din acest an. Es...

Afacerile din serviciile de piaţă au crescut cu 10,7% în primele patru luni din 2021

Afacerile din serviciile de piaţă au crescut cu 10,7% în primele patru luni din 2021
Afacerile din serviciile de piaţă prestate mai ales companiilor s-au majorat, ca serie brută, cu 10,7% în primele patru luni dn 2020, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, arată INS. În...

Șomajul a crescut la 6,1% în primul trimestru din 2021

Șomajul a crescut la 6,1% în primul trimestru din 2021
Șomajul a crescut la 6,1%, comparativ cu 5,2% în trimestrul precedent. Totodată, ocuparea populației apte de muncă, între 15 și 64  de ani, a fost de 60,8% în primul trimestru din 2021, mai redusă față...

Ministerul Finanţelor a respins toate ofertele primite de la bănci pentru o emisiune de obligațiuni

Ministerul Finanţelor a respins toate ofertele primite de la bănci pentru o emisiune de obligațiuni
Ministerul Finanţelor Publice a respins joi toate ofertele de cumpărare primite pentru titluri de stat de 600 milioane lei, cu scadenţa în 2026, considerându-le la un nivel neacceptabil al preţului ofertat. La...

Cum te poate ajuta un cabinet de avocat din Iasi cu infiintarea Asociatiei de Proprietari?

Cum te poate ajuta un cabinet de avocat din Iasi cu infiintarea Asociatiei de Proprietari?
Galerie Foto Atunci cand esti proprietarul unui imobil care face parte dintr-un condominiu – adica o proprietate imobiliara formata din mai multe proprietati individuale, cum este cazul apartamentelor dintr-un bloc de locuinte –...

România, printre statele UE cu cea mai ridicată rată a inflației în mai 2021

România, printre statele UE cu cea mai ridicată rată a inflației în mai 2021
Cea mai ridicată inflație în UE a fost în Ungaria 5,3%, Polonia 4,6%, Luxemburg 4%, Lituania 3,5% şi România 3,2%, arată datele Eurostat. Inflația medie în UE a crescut până la...

Piața auto din Europa crește cu peste 73%. România, printre statele cu cele mai mici vânzări

Piața auto din Europa crește cu peste 73%. România, printre statele cu cele mai mici vânzări
Înmatriculările auto au crescut semnificativ în mai 2021, pentru a treia lună consecutiv, odată cu relaxarea restricțiilor impuse din cauza pandemiei de coronavirus, arată Asociaţia Constructorilor Europeni ...

Tranzacțiile online se vor tripla până în 2030

Tranzacțiile online se vor tripla până în 2030
Plățile fără numerar la nivel global se vor dubla până în 2025, comparativ cu anul 2020, ajungând la 1,9 trilioane de tranzacţii, şi se vor tripla până în 2030. Acest lucru se...

Un sfert dintre angajați vor să continue munca de acasă

Un sfert dintre angajați vor să continue munca de acasă
24% dintre angajați vor să lucreze în continuare de acasă, 43% vor sistem hibrid, iar 33% sunt nehotărâți, arată un studiu realizat de BestJobs. Productivitatea angajaţilor este principalul aspect în...
Serviciul de email marketing furnizat de