x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Mare grijă la preţul de raft

Mare grijă la preţul de raft

de Daniela Ivan    |    10 Mar 2008   •   00:00
Mare grijă la preţul de raft

SUPERMARKET ● Cumpărătorii nu sunt protejaţi
Supermarketurile nu pot garanta că preţul afişat la raft este cel plătit de client la casă. Etichetele de la raft pot fi dezlipite şi lipite apoi pe alte produse.


SUPERMARKET ● Cumpărătorii nu sunt protejaţi
Supermarketurile nu pot garanta că preţul afişat la raft este cel plătit de client la casă. Etichetele de la raft pot fi dezlipite şi lipite apoi pe alte produse.


Practica internaţională arată că există diverse persoane care-şi omoară timpul prin hipermarketuri cu scopul de a fura sau de a cumpăra produse la preţuri mai mici prin mutarea etichetelor de la un produs mai ieftin la altul mai scump. Reţelele de retail care doresc să-şi protejeze clienţii de aceste accidente sau de eventualele greşeli umane sau tehnice pot adera la Codul bunelor practici elaborat de către Asociaţia Naţională de Codificare a articolelor în sistemul GS1.


DISCIPLINĂ. Codul oferă un pachet de reguli cu privire la etichetare menite să protejeze consumatorul având în vedere că în magazinele care utilizează identificarea automată a produselor prin scanarea codurilor de bare, produsele nu sunt identificate prin preţuri individuale, ci prin etichete de raft. Poziţia etichetei trebuie să fie legată de cea a articolului fie prin utilizarea unui adeziv care să nu permită mutarea acesteia, fie prin desingul raftului. Pe etichetă trebuie să apară pe lângă preţ şi descrierea articolului, indicarea mărimii sau a greutăţii.


Creşterile de preţ nu trebuie făcute în timpul programului decât în cazuri excepţionale. Dacă totuşi se fac, atunci modificările trebuie să aibă loc întâi la raft şi apoi în calculator. În plus, sistemele de scanare trebuie să permită înregistrarea şi păstrarea tuturor schimbărilor de preţ efectuate, inclusiv data şi ora în scopul identificării erorilor. O atenţie deosebită trebuie acordată promoţiilor, atât la început, cât şi la terminarea perioadei, atunci când apar schimbările de preţ.


×
Subiecte în articol: economic