x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Pandemia a schimbat preferințele de consum ale românilor

0
20 Iul 2020 - 14:49
Pandemia a schimbat preferințele de consum ale românilor


Pandemia de coronavirus a schimbat preferințele consumatorilor români. Aceștia au devenit mai atenți la calitate și prețuri, s-au îndreptat spre cumpărăturile online și spre produsele autohtone, arată studiul EY România "Comportamentul consumatorului român în contextul COVID-19".

Sănătatea și efectele pandemiei asupra situației financiare îngrijorează 64% dintre români, 24% dintre aceștia sunt preocupați de accesul la nevoile de bază, 30% de relațiile personale, 32% de restricționarea libertăților și 36% de abilitatea de a-și atinge potențialul profesional.

Au apărut patru noi tipuri de comportament în rândul consumatorilor: "economiseşte şi fă stocuri", "redu drastic cheltuielile", "păstrează-ţi calmul şi cheltuie" şi "hibernează şi cheltuie" .

Cinci scenarii de comportament

Revenirea la normal, astlfe încât cheltuielile au rămas în mare parte neschimbate pe acest segment format din consumatorii cel mai puţin preocupaţi de pandemie.

Precauţie, dar extravaganţă, în rândul celor cu venit mediu spre mare. Aceștia sunt foarte concentraţi pe sănătate, relativ optimişti, în pofida  credinței că va veni o recesiune globală puternică. Și-au propus să cheltuie mai mult în domenii importante pentru ei.

Unii români sunt economi. Au cheltuieli mai mici şi tăieri substanţiale pentru anumite produse. Încearcă să se redreseze şi sunt dintre cei mai pesimişti în privinţa viitorului.

Alţii continuă să reducă cheltuielile. pentru cei cu nivel scăzut de educație pandemia reprezintă o îngrijoarare foarte mare. Sunt cei cu riscul cel mai mare de a-şi pierde locul de muncă, fac reduceri mari de cheltuieli şi îşi schimbă opţiunile privind cumpărătorile.

Persoanele tinere care muncesc au resimțit o revenire în forță. Cheltuie mult mai mult în toate categoriile de servicii şi produse. Viaţa lor de zi cu zi a fost cea mai perturbată însă sunt cei mai optimişti.

"Activităţile zilnice şi dinamica de consum au fost perturbate pe întreaga planetă. Din studiile noastre, putem observa tipare similare ale comportamentului consumatorului român cu cele ale consumatorilor din pieţe dezvoltate precum SUA, Regatul Unit, Franţa sau Germania.

În acest context, companiile trebuie să-şi dezvolte capabilităţile necesare pentru a rămâne relevante în piaţă, de la adaptarea rapidă la noile cerinţe de produse şi servicii, la flexibilitatea lanţului de aprovizionare, dezvoltarea platformelor online şi implicarea în comunitate.

Mai mult, în funcţie de tipurile de comportament existente în rândul populaţiei, guvernanţii pot să identifice nevoile sociale şi de business ce trebuie gestionate şi să răspundă printr-o actualizare a cadrului legal existent", spune Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România şi Moldova şi Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală şi de Sud-Est şi Regiunea Asiei Centrale.

O tendinţă majoră printre consumatorii români a fost reducerea bugetelor pentru cheltuieli neesenţiale.

25% dintre consumatori consideră că nu vor mai reveni în totalitate la obiceiurile de consum din anii trecuţi. În funcţie de evoluţia economică, este de aşteptat ca acest procent să se mărească, în cazul în care evoluţia economică nu va fi în V sau U, ci mai degrabă în formă de L, cu mici reveniri şi scăderi.

Scăderea bugetelor de cheltuieli destinate nevoilor neesenţiale vor afecta turismul, sportul în aer liber şi îngrijirea personală.

Peste 75% din consumatori au spus că vor migra către cumpărături online. 

Pentru circa 50% dintre respondenţi, cheltuielile cu majoritatea bunurilor de consum au rămas la acelaşi nivel ca înainte de izbucnirea pandemiei.

În privința produselor alimentare, 21% și-au mărit cheltuielile (hibernează şi cheltuie), 64,81% suma alocată lunar pentru alimente nu s-a schimbat (păstrează-ţi calmul şi cheltuie), 14,18% au redus cheltuielile cu produse esenţiale, mai ales pentru cei între 31- 40 ani (redu drastic cheltuielile).

Cheltuielile cu produsele de îngrijire personală au scăzut pentru 16,71% dintre respondenţi, iar 21,27% din consumatori au cheltuit mai mult pe acest tip de produse (hibernează şi cheltuie).

Achiziţiile de articole sportive şi articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte au scăzut pentru 41%, respectiv 63% din respondenţi (economiseşte şi fă stocuri).

Pentru 25% economiile şi investiţiile au crescut. La polul opus, 14% din consumatori au redus nivelul sumelor economisite/investite.

Cea mai mare creştere a cheltuielilor a fost înregistrată la produsele de curăţenie şi îngrijire a casei.

Activităţile de relaxare au suferit cea mai puternică scădere, cu o reducere a cheltuielilor de 73,42%.

Respondenţi sunt interesaţi de măsurile de siguranță sanitară din magazine.

Consumatorii au fost atenţi la investiţiile şi donaţiile companiilor către infrastructura publică de sănătate şi la grija şi protecţia oferită propriilor angajaţi. 80% dintre respondenţi consideră că mediul de afaceri are responsabilitatea de a face schimbări pozitive în societate.

Companiile de tehnologie se află pe primul loc în ceea ce priveşte încrederea consumatorilor din UE în perioada de izolare, 85% considerând că au răspuns eficient la situaţia actuală. Urmează ONG-urile şi preşedintele. La polul opus se află Parlamentul şi autorităţile locale/regionale.

Studiul a fost derulat în perioada 13 mai - 2 iunie şi pentru 393 de participanţi, colectarea datelor fiind realizată online.
 

Citeşte mai multe despre:   consumatori,   EY Romania,   consum,   pandemie,   COVID

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Alegerile au calmat cursul leului

Alegerile au calmat cursul leului
Leul s-a apreciat ieri, în prima zi după alegerile locale, atât față de euro și dolar, cât și în raport cu toate monedele din regiune. Cursul euro a scăzut ușor, la 4,8705 lei, după ce săptămâna trecută...

Bani de la UE pentru firmele sociale din sate

Bani de la UE pentru firmele sociale din sate
În această perioadă, antreprenorii sociali pot depune cereri de sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale în mediul rural. În prima fază, care durează până pe 15 decembrie (ora 16.00), sunt...

Consiliul Concurenței analizează preluarea IMGB de către SIF Banat-Crișana

Consiliul Concurenței analizează preluarea IMGB de către SIF Banat-Crișana
Consiliul Concurenţei analizează preluarea companiei Doosan IMGB SA de către SIF Banat-Crișana.  "Autoritatea de concurenţă va evalua această concentrare economică în scopul stabilirii...

Indicele ROBOR la 3 luni a ajuns la 2.09% pe an

Indicele ROBOR la 3 luni a ajuns la 2.09% pe an
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobândă variabilă, a urcat la 2,09% pe an, de la 2,07% pe an, valoarea de ieri, arată Banca Naţională...

Mentoratul, un pas către succesul profesional

Mentoratul, un pas către succesul profesional
Studiile sociologice din ultima perioadă arată că s-a schimbat ceva în modul de a alege meseriile. Dacă în urmă cu 20 de ani cei mai mulți copii și tineri își alegeau meseriile în funcție de...

„Ferme pentru tineri”, program cu eșec anunțat

„Ferme pentru tineri”, program cu eșec anunțat
Guvernanții vor să atragă tinerii specialiști în circuitul agricol și le oferă terenuri pentru exploatare. Dar loturile avute la dispoziție ajung unui număr redus de beneficiari, iar suprafața maximă alocată...

Deficit bugetar a ajuns la 5,18% din PIB în primele opt luni ale anului 2020

Deficit bugetar a ajuns la 5,18% din PIB în primele opt luni ale anului 2020
Deficitul bugetar a ajuns la 5,18% din PIB în primele opt luni ale anului, respectiv 54,77 miliarde de lei. În aceeași perioadă din 2019, acesta a fost de 4,7% din PIB, adică 49,68 miliarde de...

Ultimele zile pentru cererea de amnistie fiscală

Ultimele zile pentru cererea de amnistie fiscală
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) reamintește că termenul-limită de depunere a notificării prin care se manifestă intenția de a beneficia de măsura de restructurare a obligațiilor bugetare...

Deficit bugetar uriaș! Ministrul Florin Cîțu recunoaște dezastrul abia după alegeri

Deficit bugetar uriaș! Ministrul Florin Cîțu recunoaște dezastrul abia după alegeri
România a ajuns la un deficit bugetar uriaș în primele opt luni ale anului. 54,7 miliarde de lei, însemnând 5,18% din PIB, recunosc și cei de la Ministerul Finanțelor. Cu alte cuvinte, în momentul de față,...

Surpriză pe piața valutară: Euro a scăzut

Surpriză pe piața valutară: Euro a scăzut
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, luni, un curs de referinţă de 4,8705 lei pentru un euro, în scădere cu 0,09% faţă de nivelul de 4,8750 consemnat vineri. Dolarul a coborât cu 0,11%, la 4,1828 lei...

Wizz Air anunță două rute noi din România spre Marea Britanie

Wizz Air anunță două rute noi din România spre Marea Britanie
Operatorul aerian low-cost ,Wizz Air, lansează două rute noi de la Iaşi şi Craiova spre Birmingham în Marea Britanie. Acestea vor fi operabile de la  23 şi 24 octombrie 2020. Biletele...

Trei domenii ale economiei vor rămâne stabile până la sfârșitul anului

Trei domenii ale economiei vor rămâne stabile până la sfârșitul anului
Industria, construcțiile și serviciile vor fi stabile până la sfârșitul anului, însă prețurile în comerțul cu amănuntul și în construcții vor c rește moderat, potrivit managerilor care au participat la...

Oltenia și Dobrogea, închise pentru turiștii străini

Oltenia și Dobrogea, închise pentru turiștii străini
Două regiuni din România se află pe podiumul UE la proporția mare de turiști străini în raport cu cei autohtoni. Zonele cele mai atractive pentru vizitatorii nerezidențiali sunt concentrate în sudul Europei....

Moştenirea primarilor, 100 de lei pentru fiecare român

Moştenirea primarilor, 100 de lei pentru fiecare român
Românii şi-au ales ieri, pentru următorii patru ani, noile administraţii locale. Un vot foarte important în viaţa comunităţilor, pentru că preşedinţii consiliilor judeţene, primarii şi consilierii celor...
Serviciul de email marketing furnizat de