x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Promotiile pe chitante, afacere de 200.000 $

Promotiile pe chitante, afacere de 200.000 $

17 Dec 2004   •   00:00

BUSINESS
Bonurile de casa nu inseamna doar bani de scos din buzunar, ci reprezinta si o metoda de economisire. O franciza importata din Franta face primii pasi in Romania in tiparirea de cupoane de reduceri pe chitantele emise de casele de marcat.
ADRIAN MIHAI

SPRIJIN. Intreprinzatorii ofera patronilor consultanta pentru a-i obisnui cu noua forma de publicitate si a-i determina sa respecte promisiunile
Reducere de 50% la manopera si o consultatie gratuita la un magazin de optica, reducerea cu 20% a comisionului practicat de o agentie imobiliara, o consultatie gratuita oferita de un medic veterinar sau un discount de 15% pentru tamplaria PVC sunt cateva dintre surprizele aflate pe spatele bonurilor de casa eliberate de cele mai importante retele de magazine din Bucuresti.

PIONIERAT. Afacerea este noua in Romania, debutul ei fiind inregistrat in primavara acestui an. In SUA si Europa de Vest si mai ales in tarile anglo-saxone, moda cupoanelor de reduceri este larg raspandita. Acolo, metoda de economisire este practicata de toata lumea, inclusiv de cei instariti, ne spune Laura Ion, manager al Hiprebonus SRL, firma ce a achizitionat franciza de la Ticket Com din Franta. In Romania exista insa o oarecare neincredere a clientilor in ceea ce priveste seriozitatea comerciantilor. Daca au avut candva o experienta cu o promotie falsa, clientii devin neincrezatori. Cu toate acestea, afacerea se ridica la aproape 15.000 de dolari lunar.

MECANISM. Afacerea este gandita astfel incat sa aiba fiecare de castigat. Magazinele sunt interesate deoarece nu mai trebuie sa plateasca rolele pentru casele de marcat. Firmele, chiar si cele mici, pot ajunge la clientii marilor magazine, iar acestia obtin reduceri importante. Calculele intreprinzatorilor arata ca, lunar, 1,5 milioane de bucuresteni au in mana cate un astfel de bon. In total exista opt centre comerciale in care se utilizeaza acest mijloc de promovare, pe de o parte, si de economisire, pe de alta. Bonurile eliberate in aceeasi zi in doua magazine diferite vor avea promotii diferite. De cele mai multe ori, firmele care isi fac reclama sunt din zona magazinului. Niciodata insa nu se vor gasi pe bonuri promotii la firme concurente magazinelor care le distribuie. Din aceasta cauza, cei mai multi beneficiari ai publicitatii "de bon" sunt firmele de servicii.

EXCLUSIVITATE. O campanie dureaza trei luni. Pentru ca ea sa aiba un impact maxim, nu se accepta ca pe acelasi bon sa existe firme concurente. Aceasta inseamna ca timp de un an exista patru promotii diferite. Costul unei campanii variaza intre 350 si 1.200 de euro, in functie de marimea publicului atins.

In cel mai mare magazin in care apar aceste reclame ele ajung la 500.000 de persoane lunar, ceea ce face ca pentru fiecare bon de promotie costul sa fie de aproximativ 100 de lei.

ECONOMII
Pentru ca deja clientii dornici de a se promova prin bonurile eliberate de casele de marcat s-au inmultit, Catalin Enache, manager de vanzari, declara ca pragul minim al discount-urilor oferite va fi de minimum 15%. In acelasi timp, pentru a asigura dezvoltarea afacerii, intreprinzatorii ofera consultanta firmelor pentru a-i obisnui pe patroni cu noua forma de publicitate, dar urmaresc si respectarea promisiunilor asumate.

Scrieti-ne!
Aveti afaceri banoase, afaceri ingenioase sau pe care le-ati inchis pentru ca nu se potriveau stilului de viata al romanilor? Credeti ca merita sa afle mai multa lume de ele? Povestiti-ne experienta dumneavoastra, iar noi o vom spune mai departe cititorilor nostri (clientilor vostri). Va asteptam mesajele la adresele: victor.ciutacu@jurnalul.ro sau adrian.mihai@jurnalul.ro.
×
Subiecte în articol: economic