Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit a operat câteva modificări în procedura pentru desfăşurarea achiziţiilor private din cadrul Programului Naţional pentru Dezvoltare Rurală (PNDR) 2007 – 2013.
Potrivit unui comunicat al instituţiei, aceste modificări au intrat deja în vigoare, fiind aplicate începând din 11 ianuarie 2010. Astfel, beneficiarii privaţi care semnează un contract de finanţare mai mare de 50.000 de euro cu Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP) sunt obligaţi să solicite ofertanţilor care participă la licitaţiile pe care le organizează minim trei oferte conforme.
Concomitent, pentru anumiţi beneficiari ai Măsurii 121 - „Modernizarea exploataţiilor agricole", aflaţi pe o listă aprobată de APDRP, în momentul primei depuneri a dosarelor de achiziţii pentru avizare, aceştia vor trebui să prezinte acordul de mediu şi documentul legal de autorizare a persoanelor fizice. Este vorba despre acei beneficiari care au depus cererea de finanţare fără acordul de mediu sau care erau persoane fizice la acel moment, luându-şi angajamentul să prezinte ulterior, atât documentul de autorizare, cât şi adresa din partea Agenţiei judeţene de Protecţie a Mediului.
Potrivit APDRP, beneficiarii privaţi vor desfăşura obligatoriu achiziţiile conform Ordonanţei de Urgenţă nr. 34/2006 cu modificările şi completările ulterioare, dacă îndeplinesc prevederile articolului 9 din acest act normativ. Mai precis, dacă beneficiază, cumulativ, de un sprijin financiar mai mare de 50% din valoarea proiectului şi valoarea contractelor de bunuri şi servicii depăşeşte 200.000 de euro, iar contractele pentru efectuarea de lucrări este peste 2,5 milioane de euro. De asemenea, beneficiarii privaţi care nu îndeplinesc aceste condiţii pot aplica, dacă doresc, prevederile legislaţiei naţionale în domeniul achiziţiilor publice.
Lista specială cu beneficiarii privaţi cu proiecte contractate fără acord de mediu şi fără documentul legal de autorizare pentru persoanele fizice, precum şi noile proceduri de achiziţii sunt disponibile pe pagina web www.apdrp.ro.
APDRP precizează că achiziţiile pentru serviciile de elaborare a proiectelor tehnice, întocmirea studiilor de fezabilitate şi consultanţă elaborate înainte de semnarea contractelor de finanţare rămân valabile, urmând ca toate celelalte achiziţii efectuate după contractare să fie efectuate conform noilor proceduri.