Ministerul Turismului achiziţionează servicii de publicitate pentru programul "Turist în România" în valoare de 500.000 de euro şi plăteşte 45.000 de euro pentru un studiu ce priveşte comportamentul turistului român în România.
Ministerul Turismului va plăti 187.425 de lei (44.625 de euro) fără TVA pentru realizarea unui studiu privind "Consumul de servicii turistice în România". Studiul face parte din programul amplu "Turist în România", iar licitaţia a fost câştigată de SC INSOMAR Cercetări şi Marketing Politic SRL. Ministerul a primit patru oferte, însă cei de la INSOMAR au avut cel mai mic preţ, cel puţin aşa ar fi trebuit, având în vedere condiţiile impuse de caietul de sarcini. Ministerul a apelat la această metodă pentru a cunoaşte comportamentul turistului român în România. "Studiul realizat de INSOMAR este în derulare şi presupune mai multe etape de cercetare prin sondaje de opinie privind comportamentul turistului român în România", potrivit răspunsului primit de la minister. Cercetarea se va desfăşura până în noiembrie 2009, timp în care se vor realiza trei valuri de cercetare, iar plăţile se vor face la predarea rezultatelor fiecărui val.
BANI
"Pentru un sondaj cu o marjă de eroare de plus/minus 3%, tariful variază între 10.000 şi 20.000 de euro. În schimb, pentru un studiu ce presupune trei valuri de sondări se plăteşte între 8.000 şi 10.000 de euro pentru fiecare etapă. Atunci când stabileşti tariful pentru un studiu, se ia în considerare mărimea eşantionului, lungimea chestionarului (numărul de întrebări), tipul întrebărilor, care pot fi precodificate sau deschise, precum şi de perioada pe care se întinde realizarea studiului. Pentru acelaşi studiu cu un nivel mediu de complexitate, care se repetă, se plăteşte maximum 10.000 de euro de val", ne-a declarat Dorel Abraham, sociolog al Centrului de Sociologie Urbană şi Rurală (CURS). Astfel, preţul mediu pentru cercetarea comandată de minister ar trebui să fie în jur de 30.000 de euro. Ministerul a organizat însă o licitaţie în care cel mai mic preţ obţinut a fost de 44.000 de euro. E drept că de suma respectivă a reuşit să facă economii virtuale, după cum reiese din prezentarea INSOMAR. "Există o prejudecată potrivit căreia cercetarea e scumpă. Noi preferăm să atragem atenţia asupra unui aspect mai puţin remarcat: câţi bani poate câştiga/economisi un client dacă aplică rezultatele cercetării în afacerea sa?", potrivit site-ului INSOMAR.
TURIST ÎN ROMÂNIA
Aceasta nu este însă singura cheltuială făcută de Elena Udrea pe final de mandat. Ministerul Turismului va achiziţiona servicii de panotaj outdoor în valoare de 100.000 de euro în vederea promovării programului "Turist în România", potrivit anunţului trimis SEAP. Perioada derulării contractului este de 40 de zile de la data semnării contractului, respectiv 10 noiembrie-20 decembrie. Cea mai mare parte a panourilor, respectiv 80%, va trebui să fie amplasată în ţară pe drumuri naţionale, autostrăzi şi în oraşele mari, iar 20% vor fi pentru Bucureşti. Ofertanţii trebuie să depună o garanţie de participare în valoare de aproximativ 2.000 de euro, echivalentul a 8.600 de lei, iar cifra medie de afaceri pe ultimii trei ani trebuie să fie egală sau mai mare de 300.000 de euro.
Programul "Turist în România" se va termina în forţă prin cheltuirea unui buget de 1,72 milioane de lei (400.000 de euro), pentru achiziţionarea de servicii de publicitate media pentru Crăciun în Maramureş, pentru perioada 2-22 decembrie. Ofertele sunt aşteptate până la 19 noiembrie, iar ministerul va difuza spoturi de 30 de secunde pentru promovarea Sărbătorilor de iarnă în Maramureş.
Citește pe Antena3.ro