Aproximativ trei sferturi dintre consumatorii romani (72,2%) si-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine, in timp ce procentul celor care s-au declarat afectati de criza economica a scazut cu peste 10% de la inceputul anului pana in decembrie, se arata intr-un studiu realizat de compania de cercetare Mednet Marketing Research Center.
Potrivit sursei citate, din totalul celor care au optat pentru reducerea consumului sau care au preferat sa cumpere produse mai ieftine, 46,3% au achizitionat aceleasi produse, dar in cantitate mai mica, iar 10% au cumparat produse mai ieftine, dar in aceeasi cantitate. Totodata, 15,9% au preferat sa cumpere produse mai ieftine si in cantitate mai mica.
In perioada februarie-decembrie 2011, a scazut numarul celor care au declarat ca sunt afectati de criza in mare si foarte mare masura, de la 53,2% (in februarie), la 42,8% (in decembrie).
In cazul locuitorilor de la oras, efectele crizei nu mai sunt percepute atat de puternic ca in anii anteriori. Totusi, procentajul celor afectati in mica si foarte mica masura este de doua ori mai mic fata de perioada de debut a crizei (17,1%, in decembrie 2011, comparativ cu 38,7% in februarie 2009).
Datele studiului releva faptul ca, in ceea ce priveste comportamentul de consum, acesta este unul relativ stabil de la un an la altul (22,5% - in 2011 vs. 22,8% - in 2010), iar 72,2% si-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine.
Cercetarea Mednet Marketing Research Center a fost realizata pe un esantion de 801 persoane cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani, in perioada 7-12 decembrie 2011. Marja de eroare a studiului este de +/-3,45%.
Mednet Marketing Research Center activeaza in domeniul cercetarii de piata din anul 2000, fiind membra ESOMAR (The World Association for Research Professionals) si SORMA (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice).