Anul acesta, americanii au cheltuit pentru miel, ouă şi dulciurile de Paşti până la 14 miliarde de dolari, potrivit estimărilor IBISWorld, o companie de cercetare a pieţei din Los Angeles.
Acestea au fost practic primele semne că cererea pentru produsele neesenţiale îşi revine, chiar dacă încă la o scară mai mică decât în perioada premergătoare crizei. "Consumatorii pun încă pe primul plan nevoile, şi nu dorinţele, dar volumul vânzărilor şi încrederea sunt în creştere", a declarat George Van Horn, analist la IBISWorld, citat de Mediafax.
Compania de cercetare a indicat o creştere a consumului în preajma Paştilor de 1,8% faţă de perioada similară a anului precedent, prima creştere din ultimii trei ani. În 2009, cheltuielile pentru Paşti au scăzut în SUA cu 8,3%, iar în 2008 cu 1%. Cheltuielile din preajma Sărbătorilor Pascale se află pe locul al patrulea la americani, după cele de Crăciun, Sfântul Valentin şi Ziua Mamei, şi sunt urmate de Ziua Tatălui, potrivit Federaţiei Naţionale pentru Retail.