x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Transport alternativ

0
Autor: Elena Stan 29 Ian 2008 - 00:00
Transport alternativ


PROIECT ● Tirurile vor fi plimbate cu trenul
Autorităţile vor să interzică traficul rutier de marfă pe şoselele ţării. Această măsură ar reduce numărul accidentelor rutiere, ar reduce poluarea mediului înconjurător, iar starea drumurilor ar fi mai bună.



PROIECT ● Tirurile vor fi plimbate cu trenul
Autorităţile vor să interzică traficul rutier de marfă pe şoselele ţării. Această măsură ar reduce numărul accidentelor rutiere, ar reduce poluarea mediului înconjurător, iar starea drumurilor ar fi mai bună.


Ministrul Mediului, Attila Korodi, a găsit soluţia pentru descongestionarea traficului rutier de pe şoselele ţării şi pentru reducerea emisiilor de CO2. În acest sens, Korodi a propus Ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, să realizeze un act normativ care să prevadă ca transportul rutier de mărfuri să se realizeze prin intermediul Căilor Ferate Române (CFR). "Descongestionarea traficului rutier de pe principalele artere din ţară este posibilă dacă cea mai mare parte din traficul rutier de marfă va fi preluat de transportul feroviar. În Ungaria există un sistem special pentru transportul tirurilor cu trenul. Aceste sisteme funcţionează foarte bine, iar traficul rutier este relaxat. Rutele pe care sunt transportate tirurile cu ajutorul trenurilor sunt fixe. Aşa se face că, de la intrarea în Ungaria şi până la ieşire, acestea sunt transportate pe calea ferată. În Ungaria, la sfârşitul săptămânii este interzisă circulaţia tirurilor pe drumurile naţionale", a explicat Attila Korodi. Implementarea unui act normativ în acest sens va duce automat şi la reducerea emisiilor de CO2. În prezent, tronsonul Sibiu – Vâlcea, oraşele care nu au centuri ocolitoare, în special drumul european E 85, ce face legătura între Buzău şi Râmnicu-Sărat, sunt sufocate de tranzitul tirurilor.


INFRASTRUCTURÅ. Specialiştii în domeniul transportului feroviar susţin că transferul de transport poate fi făcut foarte uşor. "Din punct de vedere tehnic este posibil ca traficul rutier de marfă să fie preluat de traficul feroviar. Infrastructura este bună şi suportă greutatea tirurilor, iar tunelurile nu prezintă probleme, tirurile au loc în tunelurile întâlnite pe traseu. Mai mult, anul trecut au fost realizate mai multe curse feroviare experimentale pe relaţia Glogovăţ – Wels", a explicat Graţian Călin, director general adjunct departament producţie din cadrul CFR Marfă. De asemenea, specialiştii de la infrastructură din cadrul ministerului susţin că avem infrastructura necesară. "Reţeaua CFR are rezerve de capacitate pentru a pune la dispoziţia operatorilor feroviari de marfă trasee pentru circulaţia trenurilor de marfă, categorie în care se încadrează şi trenurile care pot transporta autovehicule. Necesarul de investiţii, pentru a asigura un astfel de tip de transport, poate fi estimat de operatorii de transport de marfă, care se pot angrena în asemenea activităţi", spune Graţian.


TRANSPORTATORI. Deşi acest proiect prezintă multiple avantaje pentru protecţia mediului, transportatorii rutieri de marfă nu îmbrăţişează această idee. Principala nemulţumire a acestora o constituie costurile mai mari, chiar duble, pentru tranzitarea României. "Aceste iniţiative sunt nişte utopii şi o dovadă de lipsă totală de respect faţă de cetăţeanul acestei ţări. Ar fi un dezastru pentru transportul de marfă, din cauza stării proaste a infrastructurii CFR. Există în câteva ţări din Europa transport rutier de marfă pe calea ferată. Acesta se foloseşte preponderent pentru tranzitul acelor ţări", a spus Romeo Medan, vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România. Transportatorii sunt nemulţumiţi de starea drumurilor. "Statul român la care transportatorii plătesc nenumărate taxe (rovinieta, accizele pe carburant etc.) nu este în stare să amenajeze nişte parcări. Acestea sunt obligatorii pentru respectarea timpilor de conducere şi de odihnă", a spus Romeo Medan.




Citeşte mai multe despre:   economic,   rutier,   marfă

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Companiile estimează creșteri salariale. Cu cât vor crește veniturile românilor

Companiile estimează creșteri salariale. Cu cât vor crește veniturile românilor
Companiile anticipează creşteri salariale de 5% pentru acest an şi 2022, cel mai mare avans fiind aşteptat în retail şi industria producătoare auto, angajatorii orientîndu-se către asigurări de...

Curățenia în spațiile de birouri și igiena personală au fost introduse în planurile de business

Curățenia în spațiile de birouri și igiena personală au fost introduse în planurile de business
Anul 2020 ne-a forțat o perspectiva nouă din care să privim sănătatea individuală și colectivă, subliniindu-i importanța atât pentru asigurarea predictibilității, productivității și competitivității la...

Tartorii McKinsey: compania-sectă din buricul economiei mondiale

Tartorii McKinsey: compania-sectă din buricul economiei mondiale
Galerie Foto Firma McKinsey „consiliază” 90 din cele 100 cele mai mari companii de pe lista revistei Fortune și zeci de guverne din varii locuri de pe mapamond. Noi recruți sunt selectați din rândurile bursierilor Rhodes...

Care sunt cele mai populare jocuri de noroc

Care sunt cele mai populare jocuri de noroc
Cazinourile fizice și online se bucură de un succes imens, iar industria jocurilor de noroc la nivel global are un avânt fără precedent. Oameni din toată lumea, cu ocupații diferite, din diverse straturi sociale...

Cazul City Insurance. Ce se va întâmpla cu cele 160.000 de dosare de daună

Cazul City Insurance. Ce se va întâmpla cu cele 160.000 de dosare de daună
Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) este în proces de preluare a celor 160.000 de dosare de daună ale City Insurance, spune Valentin Ionescu, director la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF),...

Preferințele Generației Z. Cât de importanți sunt banii pentru tinerii români

Preferințele Generației Z. Cât de importanți sunt banii pentru tinerii români
Generația Z face achiziții echilibrate, în online și offline, deoarece aproximativ 51% dintre tineri și-au propus să economisească iar 48% vor să câștige mai mulți bani în acest an, arată studiul...

Dezvoltarea sustenabilă: ce înseamnă și cum o putem integra în aspectele importante ale vieții

Dezvoltarea sustenabilă: ce înseamnă și cum o putem integra în aspectele importante ale vieții
Dacă ar fi să găsim o definiție a ceea ce înseamnă „dezvoltare sustenabilă”, unul dintre punctele de reper pe care ni le putem lua este raportul Brundtland din 1987 al Comisiei mondiale pentru mediu și...

Investigație de amploare pe piața de carte. Posibile ilegalități ale unor edituri cunoscute

Investigație de amploare pe piața de carte. Posibile ilegalități ale unor edituri cunoscute
Consiliul Concurenţei investighează un posibil comportament anticoncurenţial al unor societăți de pe piaţa furnizării de carte din România, scrie Ziarul Financiar. Companiile investigate sunt Editura...

Ce este procesul de overselling si cum il practica firmele de web hosting?

Ce este procesul de overselling si cum il practica firmele de web hosting?
Practica de overselling este utilizata frecvent de companiile de web hosting si presupune vanzarea de resurse care nu sunt disponibile pe server. Furnizorul de hosting se bazeaza pe faptul ca majoritatea site-urilor nu...

Creditul neguvernamental a crescut cu 1% în august 2021

Creditul neguvernamental a crescut cu 1% în august 2021
Creditul neguvernamental a crescut  cu 1% în august 2021,  faţă de iulie 2021, respectiv 0,8% în termeni reali, ajungând la 309,7 miliarde de lei, arată BNR. Creditul în lei...

Valoarea economică a industriei de jocuri din Macau scade ca urmare a coronavirusului

Valoarea economică a industriei de jocuri din Macau scade ca urmare a coronavirusului
Potrivit raportului al Inside Asian Gaming care citează infοrmații oficiale al Biroului de recensământ și statistici al enclavei, surplusul brut deținut de cele nouă entități licențiate să opereze o Fοrmă...

O regiune din România se află în topul lucrătorilor în transporturi din UE

O regiune din România se află în topul lucrătorilor în transporturi din UE
Regiunea Sud-Muntenia din România se află pe primul loc în UE la numărul de lucrători în transporturi, cu 65 de persoane la mia de locuitori. În blocul comunitar, erau 10,8 milioane de angajați în transporturi,...

„Șervețelul lui Laffer”: ban la ban trage și păduche la păduche

„Șervețelul lui Laffer”: ban la ban trage și păduche la păduche
Galerie Foto În 1979 a avut loc o revoluție financiară în fruntea căreia s-au aflat doi dintre cei mai puternici lideri ai lumii libere: Margaret Thatcher și Ronald Reagan. Ce-au hotărât ei atunci? Au rupt lanțurile legislat...
Serviciul de email marketing furnizat de