PROIECT ● Tirurile vor fi plimbate cu trenul
Autorităţile vor să interzică traficul rutier de marfă pe şoselele ţării. Această măsură ar reduce numărul accidentelor rutiere, ar reduce poluarea mediului înconjurător, iar starea drumurilor ar fi mai bună.
Autorităţile vor să interzică traficul rutier de marfă pe şoselele ţării. Această măsură ar reduce numărul accidentelor rutiere, ar reduce poluarea mediului înconjurător, iar starea drumurilor ar fi mai bună.
PROIECT ● Tirurile vor fi plimbate cu trenul
Autorităţile vor să interzică traficul rutier de marfă pe şoselele ţării. Această măsură ar reduce numărul accidentelor rutiere, ar reduce poluarea mediului înconjurător, iar starea drumurilor ar fi mai bună.
Ministrul Mediului, Attila Korodi, a găsit soluţia pentru descongestionarea traficului rutier de pe şoselele ţării şi pentru reducerea emisiilor de CO2. În acest sens, Korodi a propus Ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, să realizeze un act normativ care să prevadă ca transportul rutier de mărfuri să se realizeze prin intermediul Căilor Ferate Române (CFR). "Descongestionarea traficului rutier de pe principalele artere din ţară este posibilă dacă cea mai mare parte din traficul rutier de marfă va fi preluat de transportul feroviar. În Ungaria există un sistem special pentru transportul tirurilor cu trenul. Aceste sisteme funcţionează foarte bine, iar traficul rutier este relaxat. Rutele pe care sunt transportate tirurile cu ajutorul trenurilor sunt fixe. Aşa se face că, de la intrarea în Ungaria şi până la ieşire, acestea sunt transportate pe calea ferată. În Ungaria, la sfârşitul săptămânii este interzisă circulaţia tirurilor pe drumurile naţionale", a explicat Attila Korodi. Implementarea unui act normativ în acest sens va duce automat şi la reducerea emisiilor de CO2. În prezent, tronsonul Sibiu – Vâlcea, oraşele care nu au centuri ocolitoare, în special drumul european E 85, ce face legătura între Buzău şi Râmnicu-Sărat, sunt sufocate de tranzitul tirurilor.
INFRASTRUCTURÅ. Specialiştii în domeniul transportului feroviar susţin că transferul de transport poate fi făcut foarte uşor. "Din punct de vedere tehnic este posibil ca traficul rutier de marfă să fie preluat de traficul feroviar. Infrastructura este bună şi suportă greutatea tirurilor, iar tunelurile nu prezintă probleme, tirurile au loc în tunelurile întâlnite pe traseu. Mai mult, anul trecut au fost realizate mai multe curse feroviare experimentale pe relaţia Glogovăţ – Wels", a explicat Graţian Călin, director general adjunct departament producţie din cadrul CFR Marfă. De asemenea, specialiştii de la infrastructură din cadrul ministerului susţin că avem infrastructura necesară. "Reţeaua CFR are rezerve de capacitate pentru a pune la dispoziţia operatorilor feroviari de marfă trasee pentru circulaţia trenurilor de marfă, categorie în care se încadrează şi trenurile care pot transporta autovehicule. Necesarul de investiţii, pentru a asigura un astfel de tip de transport, poate fi estimat de operatorii de transport de marfă, care se pot angrena în asemenea activităţi", spune Graţian.
TRANSPORTATORI. Deşi acest proiect prezintă multiple avantaje pentru protecţia mediului, transportatorii rutieri de marfă nu îmbrăţişează această idee. Principala nemulţumire a acestora o constituie costurile mai mari, chiar duble, pentru tranzitarea României. "Aceste iniţiative sunt nişte utopii şi o dovadă de lipsă totală de respect faţă de cetăţeanul acestei ţări. Ar fi un dezastru pentru transportul de marfă, din cauza stării proaste a infrastructurii CFR. Există în câteva ţări din Europa transport rutier de marfă pe calea ferată. Acesta se foloseşte preponderent pentru tranzitul acelor ţări", a spus Romeo Medan, vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România. Transportatorii sunt nemulţumiţi de starea drumurilor. "Statul român la care transportatorii plătesc nenumărate taxe (rovinieta, accizele pe carburant etc.) nu este în stare să amenajeze nişte parcări. Acestea sunt obligatorii pentru respectarea timpilor de conducere şi de odihnă", a spus Romeo Medan.
Autorităţile vor să interzică traficul rutier de marfă pe şoselele ţării. Această măsură ar reduce numărul accidentelor rutiere, ar reduce poluarea mediului înconjurător, iar starea drumurilor ar fi mai bună.
Ministrul Mediului, Attila Korodi, a găsit soluţia pentru descongestionarea traficului rutier de pe şoselele ţării şi pentru reducerea emisiilor de CO2. În acest sens, Korodi a propus Ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, să realizeze un act normativ care să prevadă ca transportul rutier de mărfuri să se realizeze prin intermediul Căilor Ferate Române (CFR). "Descongestionarea traficului rutier de pe principalele artere din ţară este posibilă dacă cea mai mare parte din traficul rutier de marfă va fi preluat de transportul feroviar. În Ungaria există un sistem special pentru transportul tirurilor cu trenul. Aceste sisteme funcţionează foarte bine, iar traficul rutier este relaxat. Rutele pe care sunt transportate tirurile cu ajutorul trenurilor sunt fixe. Aşa se face că, de la intrarea în Ungaria şi până la ieşire, acestea sunt transportate pe calea ferată. În Ungaria, la sfârşitul săptămânii este interzisă circulaţia tirurilor pe drumurile naţionale", a explicat Attila Korodi. Implementarea unui act normativ în acest sens va duce automat şi la reducerea emisiilor de CO2. În prezent, tronsonul Sibiu – Vâlcea, oraşele care nu au centuri ocolitoare, în special drumul european E 85, ce face legătura între Buzău şi Râmnicu-Sărat, sunt sufocate de tranzitul tirurilor.
INFRASTRUCTURÅ. Specialiştii în domeniul transportului feroviar susţin că transferul de transport poate fi făcut foarte uşor. "Din punct de vedere tehnic este posibil ca traficul rutier de marfă să fie preluat de traficul feroviar. Infrastructura este bună şi suportă greutatea tirurilor, iar tunelurile nu prezintă probleme, tirurile au loc în tunelurile întâlnite pe traseu. Mai mult, anul trecut au fost realizate mai multe curse feroviare experimentale pe relaţia Glogovăţ – Wels", a explicat Graţian Călin, director general adjunct departament producţie din cadrul CFR Marfă. De asemenea, specialiştii de la infrastructură din cadrul ministerului susţin că avem infrastructura necesară. "Reţeaua CFR are rezerve de capacitate pentru a pune la dispoziţia operatorilor feroviari de marfă trasee pentru circulaţia trenurilor de marfă, categorie în care se încadrează şi trenurile care pot transporta autovehicule. Necesarul de investiţii, pentru a asigura un astfel de tip de transport, poate fi estimat de operatorii de transport de marfă, care se pot angrena în asemenea activităţi", spune Graţian.
TRANSPORTATORI. Deşi acest proiect prezintă multiple avantaje pentru protecţia mediului, transportatorii rutieri de marfă nu îmbrăţişează această idee. Principala nemulţumire a acestora o constituie costurile mai mari, chiar duble, pentru tranzitarea României. "Aceste iniţiative sunt nişte utopii şi o dovadă de lipsă totală de respect faţă de cetăţeanul acestei ţări. Ar fi un dezastru pentru transportul de marfă, din cauza stării proaste a infrastructurii CFR. Există în câteva ţări din Europa transport rutier de marfă pe calea ferată. Acesta se foloseşte preponderent pentru tranzitul acelor ţări", a spus Romeo Medan, vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România. Transportatorii sunt nemulţumiţi de starea drumurilor. "Statul român la care transportatorii plătesc nenumărate taxe (rovinieta, accizele pe carburant etc.) nu este în stare să amenajeze nişte parcări. Acestea sunt obligatorii pentru respectarea timpilor de conducere şi de odihnă", a spus Romeo Medan.
Citește pe Antena3.ro